اخبار روز

سپرده 2.500.000 تومانی سهام عدالت

ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: برخی شرکت ها سودآور هستند. سهام عدالت در خصوص عملکرد مالی سال 1401 هنوز به طور کامل پرداخت نشده است و چهار شرکت از این شرکت ها مانند فجر انرژی خلیج فارس اعلام کرده اند که طرح افزایش سرمایه دارند و درخواست خود را برای افزایش سرمایه نیز منتشر کرده اند. سیستم کدال

وی تصریح کرد: 2 شرکت، سود سهام عدالت سپرده های خود را به طور کامل واریز نکرده اند و هیچ اطلاعیه ای در مورد افزایش سرمایه نداده اند.

جعفری افزود: پس از واریز کامل سود مرحله سوم سهام عدالت توسط شرکت ها، مصوبات لازم از شورای عالی بورس برای سپرده گذاری اخذ می شود، اما تا زمانی که این مبلغ تکمیل نشود، نمی توان زمان دقیقی را اعلام کرد. برای واریز مرحله سوم

پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود که صنایع سیمان دشستان، گروه مپنا و انرژی فجر خلیج فارس برای مرحله اول و دوم سود سهام خود و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، هیچ مبلغی را برای سود سهام خود به حساب صمت واریز نکرده اند. پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سوئیچ پارس نیز برای فاز دوم وجوه خود را واریز نکردند.

اخذ وام از طریق سهام عدالت

عسگری توکلی اعلام کرد که این شرکت سرمایه گذاری در نظر دارد به سهامداران خود تسهیلات کم بهره بین 30 تا 100 میلیون تومان ارائه دهد.

وی در خصوص تقسیم سود سهام در دو فاز در سال جاری گفت: در نهایت این دو فاز مشابه چند سال گذشته است. آذر و در پایان اسفند امسال این اتفاق خواهد افتاد.

توکلی با بیان اینکه تقاضای مردم نسبت به بقیه مابه التفاوت سود است اسفند سال گذشته در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت، افزود: طبق توافق با متولی این سود باید تا پایان پرداخت شود. خرداد انجام شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی کشور گفت: پرداخت نشدن این سود به دلیل تاخیر در پرداخت دو شرکت است که به دلیل عدم پرداخت است. خرداد پیگیری های لازم از سوی وزارت دادگستری در دستور کار قرار دارد و باید در تیرماه انجام شود.

توکلی بیشترین دستاورد عدالت خواهی را مدیون دولت سیزدهم دانست و گفت: در این دولت برای هر فرد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد یک میلیون و 200 هزار تومان تا دو میلیون و 500 تومان سود داشتیم.

سهام عدالت متوفی

موسساتی که علاقه کمی به سهامداران دارند

وی در خصوص اعطای تسهیلات کم بهره به سهامداران شرکت عدالت خاطرنشان کرد: این طرح در راستای آزادسازی سهام توسط مقام معظم رهبری برای طول عمر افراد در شرکت های سرمایه پذیر و همچنین دولت و مدیران اعضا است. شرکت عدالت وظیفه دارد شرایط را برای ارائه تسهیلات به مردم فراهم کند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی های سهامی کشور با اعلام اینکه در چارچوب این برنامه ها جلسات مکرر مرکز و اتحادیه تعاونی های سهامی با مدیران دو بانک عامل برگزار می شود، افزود: با تصویب ذیل در این طرح مقرر شد هر سهامدار 30 تا 100 میلیون تومانی در اختیار مرحله اول قرار گیرد.

توکلی ادامه داد: شرایط دریافت این تسهیلات برای مردم این است که فرد سهامدار باشد، سهام فرد آزاد نباشد و در شرکت سرمایه پذیر باشد، مقدمات اولیه انجام شده و منتظریم. با پایان انتخابات ریاست جمهوری، مرحله عملیاتی آغاز می شود که در مرحله اول به خانواده ها تعلق می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای حمایت از شرکت های سهامی عام، حضور رئیسی شایسته و معتقد به این شرکت ضروری است، سپس از اجرای طرحی جدید و مهم در این شرکت خبر داد و گفت: این طرح به دستور وزیر اقتصاد انجام شده است. این شرکت بیمه اعلام کرد: بیمه کلیه سهام سهامداران در صورت بروز خسارت توسط شرکت سرمایه گذار در مدت چهار سال و همچنین غرامت 30 میلیون تومانی برای شخص متوفی و ​​پوشش این بیمه در این بازنگری شده لحاظ شده است. طرح.

وی خاطرنشان کرد: 15 میلیون تومان هزینه درمانی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد، این طرح به تصویب بیمه مرکزی رسیده و به زودی به تصویب سازمان بورس کشور می رسد.

توکلی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۴۹ میلیون ایرانی از سود شرکت‌های سرمایه‌گذاری بهره می‌برند، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم از ۱۱ شرکتی که از سبد سرمایه‌گذاری خارج شدند، بازگشت هر یک از این شرکت‌ها در دستور کار قرار گرفت. تلاش این دولت

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا