به گزارش مانیبان به نقل از ایلنا، در روزهای پایانی ماه و در زمان صدور فیش حقوقی. مهر به بازنشستگان تامین اجتماعی نزدیک می شویم اما خبری از اجرای تناسب و پرداخت تناسب نیست.

مروتی کارگر بازنشسته با بیان اینکه بازنشستگان کشوری و لشکی به دلیل تناسب ماه ها سه ماه فرصت دارند. تیر، مرداد و شهریور دریافت کرده اند، از تاخیر طولانی سازمان تامین اجتماعی انتقاد کردند.

وی افزود: اکثریت بازنشستگان کشور که بیش از 65 درصد آنها را بازنشستگان کارگری تشکیل می دهند; چشم میلیون ها خانواده به پرداخت مستمری تامین اجتماعی دوخته شده است اما این سازمان به رعایت قانون و اعمال تناسب اهمیتی نمی دهد.

مروتی تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه همه صندوق ها از جمله تامین اجتماعی باید از ابتدای سال جاری تعدیل متناسبی را برای بازنشستگان و مستمری بگیران خود اعمال کنند. و افزود: در قانون تفاوتی بین صندوق ها و بازنشستگان آنها وجود ندارد. 90 درصد از فروردین امسال برای همه بازنشستگان کشور بدون استثنا اجرا شد. سایر مستمری بگیران مانند علی الحساب ماهانه یک میلیون تومان حقوق می گرفتند، اما بازنشستگان کارگری در روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری تنها سه میلیون تومان دریافت می کردند و پس از آن پرداخت ها متوقف شد.

این بازنشسته ادامه داد: در هفتمین ماه سال قرار داریم; احکام تعدیل بازنشستگی چه زمانی صادر می شود و دقیقا چه زمانی معوقات به مستمری بگیران پرداخت می شود؟ بازنشستگان شاغل عموماً حداقل و زیر خط فقر هستند. این بازنشستگان با حقوق ده یا یازده میلیون تومانی زندگی می کنند. آیا درست است که هفت ماه صبر کنند تا قانون اجرا شود و در عین حال از دریافت علی الحساب محروم شوند؟


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما