ما چندین ثبت نام وام مراکز بازنشستگی را پیگیری کرده ایم. «علی اکبر عیوضی» عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان کارگری استان تهران گفت: اکنون سایت های ثبت نام وام باز است و مستمری بگیران می توانند ثبت نام کنند. به دلیل کندی اینترنت و ضعیف بودن زیرساخت ها، بازنشستگان در برخی شهرها ممکن است نتوانند در زمان مشخصی وارد سایت شوند و کمی دیرتر باید تلاش کنند. اما به طور کلی سامانه ثبت نام وام برای بازنشستگان باز است و افراد واجد شرایط می توانند بالای 30 میلیون تومان وام بگیرند.

ایاوجی در خصوص سهمیه وام و شرایط اخذ آن توضیح داد: طبق مصاحبه قبلی آقای مرتضوی تاکنون دو سطح وام ضروری برای بازنشستگان کارگری پرداخت شده است. در هر مرحله 48000 مستمری بگیر وام گرفتند. اکنون صفحه ثبت نام مرحله سوم وام باز است و مستمری بگیران می توانند ثبت نام کنند. البته مستمری بگیر برای ثبت نام باید شرایط مشخص شده را داشته باشد. ثبت وام ضروری مشروط به شرایطی از قبیل: ب- عدم استفاده از تسهیلات بانک رفاه در سه سال گذشته، سن مستمری بگیر بالای 77 سال، تلفن همراه به نام شخص، حقوق بانک رفاه و بدون بدهی معوق بانکی.

با وجود این شرایط سخت، قرعه کشی همچنان ادامه دارد. این بدان معناست که همه ذینفعان و دریافت کنندگان واجد شرایط اعتبار لازم را دریافت نمی کنند. عیوضی در این خصوص می گوید: معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی سایت ثبت وام دارد که قرعه کشی در آن انجام می شود، اما مستمری بگیرانی که در سایت کانون های بازنشستگی ثبت نام می کنند معمولا صف می کشند و به همه بر اساس لیستی جایزه تعلق می گیرد. قطار آنها وام داده می شود./ایلنا

تاریخ دقیق افزایش نجومی حقوق بازنشستگان اعلام شد

نماینده آستانه اشرفیه از اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در دو سال آینده خبر داد و اعلام کرد: سازمان تامین اجتماعی همزمان با دولت همسان سازی را در حوزه بازنشستگان کشوری و لشکری ​​اجرا می کند که این امر به 1403 و رسیدن 40 درصد بین 1404 و 1405. هر سال 30 درصد می شود به طوری که حقوق بازنشستگان معادل 90 درصد حقوق کارمندان می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم نجفی از فرماندهی انتظامی شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه در حال پیگیری اسکان کارکنان نداجا هستیم، گفت: در شهر آستانه اشرفیه یک قطعه زمین در محور شناسایی شده است. ” بندرکیاشر (روستای اشترکبیجار) اختیار بنیاد مسکن برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با نیروی انتظامی است.

وی در خصوص حقوق و مزایای کارکنان نیروی انتظامی در برنامه هفتم افزود: به کار خود ادامه می دهم تا آیین نامه اجرایی توسط دولت تدوین و در شورای حاکمیتی تصویب و اجرا شود.

نماینده آستانه اشرفیه در شورای اسلامی با بیان اینکه همسویی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​و تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بدهی دولت به تامین اجتماعی 500 هزار میلیارد تومان است که در برنامه هفتم می توان به آن پرداخت. دیده می شود؛ در بودجه سالانه امسال 130 میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی توسط دولت پرداخت می شود.

نجفی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی همزمان با دولت، یکسان سازی در حوزه مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​را اجرا می کند که در سال 1403 به 40 درصد و در سال 1404 تا 1405 هر سال 30 درصد می شود، به طوری که حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​در سال 1403 به 40 درصد می رسد. مستمری بگیران ثابت می مانند، معادل 90 درصد دستمزد جمعیت شاغل.

وی بار مالی یکسان سازی حقوق بازنشستگان را 70 هزار میلیارد تومان دانست که 50 هزار میلیارد تومان آن از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین شده است و یادآور شد: متأسفانه در صدور اخطاریه های بازنشستگی در سازمان برنامه و بودجه نواقصی وجود داشت. برای دو میلیون و 700000 مستمری بگیر مبلغی را به حساب واریز کردند که بیش از 700000 نفر را شامل نمی شد.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس از احتمال طرح شکایت رئیس سازمان برنامه و بودجه با موضوع همسان سازی خبر داد و خاطرنشان کرد: منابع اعتباری این طرح تامین و به تصویب سران قوا رسیده است. اجرا می شود و در صورت کمبود منابع می توان در قانون منابع را مشخص کرد. بودجه وجود دارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما