منفعت سرمایه سهام یکی یکی از مهم ترین مسائلی است که همه را درگیر می کند. سود سهام چند بار در سال به حساب مردم واریز می شود. مردم با دیدن سود سهام خود می توانند بخشی از مشکلات اقتصادی خود را حل کنند. سود سهام یک نوع کمک هزینه زندگی است. برای دانستن جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر، اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظر خود را با ما در میان بگذارید.

سرمایه متوفی چه زمانی واریز می شود؟

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی از واریز سود سهام متوفیان به همراه سود مرحله سوم سرمایه به وراث آنها خبر داد.

سود سهام امسال به سه سطح تقسیم شد. پس از واریز سود فاز اول و دوم در ابتدای زمستان و پایان سال گذشته، اکنون سهامداران منتظر سود فاز سوم هستند. اما به دلیل عدم واریز سود از سوی چهار شرکت، واریز مابقی سود به حساب سهامداران با تاخیر مواجه شد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی گفت: واریز مرحله سوم عملکرد مالی سال 1401 توسط برخی ناشران انجام نشد، بنابراین نتوانستیم سود سهام عدالت و سود وراث قبلی را واریز کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورت واریز سود مرحله سوم و تسویه عملکرد مالی سال 1401، سود وراثی که تمامی مراحل انتقال سهام سرمایه متوفی خود را طی کرده اند، به طور کامل واریز می شود، اما این باید تاکید شود یکی یکی از مهم ترین شرایط ودیعه، ازدواج وراث است.

وی می گوید: از آنجایی که برای هر ورثه باید شماره شبا داشته باشیم، وراث می توانند از طریق شعب بانکی منتخب و کارگزاری های منتخب نسبت به واگذاری سهام عدالت متوفی خود اقدام کنند.

نحوه دریافت سود سهام از متوفی

وراث پس از طی مراحل مربوط به انحصار وراثت و انتقال آن به متوفی، باید تا مرحله بعدی پرداخت سود سهام عدالت صبر کنند.

سود سهام تنها زمانی به وراث پرداخت می شود که تمام ذینفعان پرداخت شوند.

بنابراین ممکن است برخی از وراث در دریافت مزایا با تاخیر مواجه شوند. وراثی که هنوز سهام عدالت متوفی خود را واگذار نکرده اند در اسرع وقت با سامانه سجام تماس گرفته و مراحل درخواست سجام را آغاز کنند. این فرآیند اکنون رایگان و رایگان است و دلیلی برای به تاخیر انداختن آن وجود ندارد.

پیش بینی می شود این مشکل در پاییز و زمستان سال جاری بر سال مالی قبل نیز تاثیر بگذارد اسفند 1402 پرداخت و مابقی در سال 1401 به حساب سهامداران واریز می شود.

آیا در تابستان واریز می شود؟ امروزه افراد زیادی زمان سپرده گذاری آن را پیگیری می کنند و از این رو در کدام اخبار به دو تاریخ مشخص برای واریز آن در سال 1403 پرداخته ایم و در پایان نحوه دریافت سود سهام عدالت متوفیان را بررسی می کنیم. .

در سال های اخیر در دو مرحله انجام شده است یکی در پاییز و دوباره در اواخر زمستان به حساب صاحبانش واریز شد. سال گذشته، سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود 30 درصد کمتر از سود مرحله اول آن بود. حتی در سال 1402 برای متوفی پرداخت شد. به افرادی که در زمستان سال گذشته این موضوع را دریافت نکرده بودند، قول بدهی حسابشان در خرداد 1403 داده شد. در حالی که اعلام شد فاز سوم سود سهام باقی مانده 1401 اعلام شد خرداد امسال نصف پرداخت خواهد شد مرداد هنوز خبری از سود سهام نیست.

رئیس پشتیبانی و اداره سپرده گذاری مرکزی تسویه اوراق و پول اعلام کرد: واگذاری سهام متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزار و بانک های منتخب بلاعوض است.

مژگان صفری مقدم گفت: یکی ورثه سهام عدالت می توانند با مراجعه به پورتال یکپارچه مشمولان بازار سرمایه “ddn.csdiran.ir” و تماس با اداره امور سهام عدالت و در آنجا کد ملی را از وضعیت سهام عدالت استعلام کرده و تاریخ تولد مربوطه را وارد کنند. دارنده شخص متوفی و ​​سبد سهام متوفی.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل فوق و تقسیم اموال متوفی همچنان آزاد است، افزود: یکی وراث پس از استعلام از وضعیت سهام سرمایه می توانند این کار را انجام دهند یکی با مراجعه به شعب منتخب کارگزاری یا بانک های «ملی، تجارت، ملت و پارسیان» مدارک مورد نیاز را به آدرس «www.csdiran.ir/pages?page=miras» ارسال کنید./اندیشه قرآن

سرمایه سهام

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام

معاون واگذاری سهام و دارایی های سازمان خصوصی سازی گفت: تصمیم گیری در مورد زمان و نحوه واریز آنها با شورای عالی بورس است.

وی درباره زمان واریز سود سهام 1402 گفت: سازمان خصوصی سازی موظف است سود شرکت های سرمایه گذاری را دریافت کند، سود را جمع آوری و از طریق بانک سپرده گذاری به حساب مشمولان واریز کند.

مدیران قامت همچنین گفتند: بر اساس آخرین اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، سازمان خصوصی سازی با همکاری سازمان بورس اوراق بهادار، سود سهام شرکت های سهامی غیر بورسی و با تصمیم شورای عالی بورس و با با هماهنگی سازمان بورس این سودها تجمیع و در سراسر شرکت توزیع می شود. سپرده برای سهامداران واریز می شود.

معاون سازمان خصوصی سازی درباره زمان و نحوه سپرده گذاری گفت: تصمیم گیری در شورای عالی بورس است.

معاون سازمان خصوصی سازی در خصوص واگذاری سهام به افراد کم درآمد و فاقد سهام عدالت گفت: سازمان خصوصی سازی یک سازمان مجری قانون است و وقتی حکم قضایی صادر شد و سازوکار اجرایی آن مشخص شد، اجرایی می شود. .

وی درباره افراد مشمول دریافت آن گفت: وقتی می گوید افراد کم درآمد و البته سه دهک کم درآمد هستند که تحت پوشش کمیته امداد و خیریه هستند اما امسال هیچ تکلیفی در این زمینه وجود ندارد. قانون بودجه برای دادن سهام به این افراد در واقع یک الزام قانونی در سال های 1401 و 1402 بود، اما سهمی بود که باید به افرادی که سهام نداشتند اختصاص می یافت، بنابراین در عمل اجرا نشد.

قائم مقام سازمان خصوصی سازی درباره اختصاص سهام به فرزندان تازه متولد شده نیز گفت: دولت به منظور ارتقای کودکان، واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری مشترک را به نوزادان اعطا می کند که به سازمان خصوصی سازی و سهام عدالت ارتباطی ندارد و کارهای اجرایی آن انجام می شود. توسط سازمان بازار سهام به شرح زیر انجام می شود.

قامت در خصوص یک میلیون و 800 هزار سهامدار عدالت که دارای پرینت کارت سهام عدالت و کد 24 رقمی هستند اما به عنوان سهامدار عدالت در سامانه شناخته نمی شوند، گفت: این افراد نیز از بازماندگان سهام عدالت هستند که هر زمان تکلیف وجود داشته باشد. اگر افراد تحت تکفل بازمانده به موجب قانون تنظیم شده باشد، برای این افراد نیز تعیین تکلیف می شود.

وی تاکید کرد: در همکاری دولت و دولت محلی باید نسبت به باقی مانده سهام سرمایه تعهدی ایجاد شود و سازمان خصوصی سازی مجری قانون است، خودش نمی تواند در مورد اعطای سهام سرمایه به سرمایه گذاران باقی مانده تصمیم گیری کند. ” /اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما