وی افزود: طبق قانون تا پایان سال 30 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی واریز می شود.

بر اساس راهکارهای میان مدت اعلام شده، باقی مانده تعهدات تامین اجتماعی دولت تا سقف 130 میلیارد تومان براساس بند (د) تبصره 15 قانون بودجه سال 1403، واگذاری دارایی های کشور توسط کل کشور پرداخت شود. و سهام شرکت های دولتی به سازمان تامین اجتماعی. وزارت اقتصاد و دارایی باید در اجرای فرآیندهای انتقال دارایی ها و سهام کمک کند.

سازمان تامین اجتماعی در تیرماه امسال 12 هزار و 600 میلیارد تومان در قالب حسابی برای تناسب حقوق بازنشستگان و حمایت معیشتی آنها در یک مرحله واریز کرد، اما اجرای تناسب حقوق بازنشستگان با توجه به حجم زیاد، کند بود. تعداد مشمولان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از سوی سازمان تامین اجتماعی نیازمند تامین اعتبار برای سال جاری است. دولت حدود 40 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده و فضا را برای تخصیص این بودجه بر اساس سیاست کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری فراهم می کند./ایلنا

اخبار جدید از معوقات بازنشستگان

به روزهای پایانی ماه و زمان صدور فیش های حقوقی مهر در حال نزدیک شدن به مستمری بگیران تامین اجتماعی هستیم، اما خبری از اجرای تناسب و تناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مروتی، کارگر بازنشسته با بیان اینکه مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​به دلیل تعدیل ماه ها به مدت سه ماه بازنشسته می شوند، گفت: تیر، مرداد و شهریور دریافت، از تاخیر طولانی سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.

ایلانا نوشت: وی افزود: اکثریت مستمری بگیران کشور، بیش از 65 درصد، مستمری بگیران کارگری هستند; میلیون ها خانواده چشم به راه پرداخت مستمری های تامین اجتماعی دارند اما این سازمان به پایبندی به قانون و اجرای تناسب اهمیتی نمی دهد.

مروتی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه همه صندوق ها از جمله تامین اجتماعی موظف شده اند از ابتدای سال جاری نسبت به بازنشستگان و مستمری بگیران خود تعدیل متناسبی داشته باشند، تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز تمامی صندوق ها از جمله تامین اجتماعی موظف به تعدیل هستند. وی افزود: در قانون تفاوتی بین صندوق ها و مستمری بگیران آنها وجود ندارد. 90 درصد آن فروردین امسال برای همه مستمری بگیران کشور بدون استثنا اجرا شد. سایر مستمری بگیران غیر از علی الحساب ماهانه یک میلیون تومان دریافت می کردند اما بازنشستگان شاغل در روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری تنها سه میلیون تومان دریافت می کردند و پس از آن پرداخت ها متوقف شد.

این کارگر بازنشسته ادامه داد: در اواسط هفتمین ماه سال هستیم. احکام همسان سازی مستمری ها چه زمانی باید صادر شود و دقیقاً چه زمانی می خواهید معوقات مستمری بگیران را پرداخت کنید؟ اشتغال در دوران بازنشستگی عموماً حداقل و زیر خط فقر است. این مستمری بگیران با حقوق ده تا یازده میلیون تومان زندگی می کنند. آیا درست است که هفت ماه صبر کنند تا قانون اجرا شود و در عین حال از استقبال علی الحساب محروم شوند؟

حقوق بازنشستگان

وظیفه یکسان سازی متناسب حقوق بازنشستگان باید انجام شود

رئیس کانون بازنشستگان قزوین گفت: باید کار تعدیل تناسبی حقوق بازنشستگان را به اتمام برسانیم علاوه بر آن حقوق به سختی پرداخت می شود اما باید توجه داشت که مستمری بگیر اقساط را بعد از روز دریافت پرداخت می کند. حقوق و دستمزد

به گزارش ایلنا، فعالان صنفی بازنشستگان قزوین خواستار تعیین تکلیف تناسب شدند.

نشست مشترک مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با انجمن های کارگری و کارفرمایی قزوین عصر امروز در هیئت مدیره تامین اجتماعی استان برگزار شد.

محمد اسدی در نشست مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تشکل های کارگری و کسب و کار قزوین گفت: بیمارستان تامین اجتماعی قزوین بدهکار است؛ بیمارستان تامین اجتماعی قزوین بدهکار است. تقاضا داریم برای تسویه این بدهی ها وام اعطا شود. همچنین فرماندار و مسئولان مختلف با بیمارستان های خصوصی جلسه ای برگزار کردند اما نتوانستند آنها را برای عقد قرارداد با سازمان تامین اجتماعی متقاعد کنند. حل این چالش یکی از خواسته های مستمری بگیران ماست.

وی افزود: باید تکلیف تناسب را روشن کنیم.

اسدی درباره بیمه تکمیلی گفت: در بیمارستان تامین اجتماعی یک دهم افراد نمی توانند مزایا دریافت کنند، آنجا بیمه تکمیلی به نوعی به تامین اجتماعی کمک می کند، اگر کمک کرد نباید فلج کنیم.

اسدی افزود: پرداخت حقوق سخت است اما باید توجه داشت که مستمری بگیر مادام العمر و اقساط را بعد از روز دریافت حقوق پرداخت می کند و تاریخ پرداخت نباید تغییر کند.

کمبود منابع مالی: یکی یکی از مشکلات اساسی طرح تناسب کمبود منابع مالی نهادهای تامین اجتماعی است. این سازمان با چالش های بودجه ای بزرگی مواجه است و افزایش تعداد بازنشستگان و محدودیت منابع، اجرای کامل این طرح را با مشکل مواجه کرده است.

عدم انجام تعهدات دولت: دولت موظف است نسبت به پرداخت بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی و کمک به تامین منابع مالی این طرح اقدام کند. اما تاخیر در بازپرداخت بدهی ها و کمبود منابع دولتی از عوامل مهمی بوده که پرداخت حقوق کامل و عادلانه بازنشستگان را به تاخیر انداخته است.

افزایش تورم و بی ثباتی اقتصادی: تورم بالای کشور و بی ثباتی اقتصادی باعث شده است که مستمری بگیران حتی پس از اجرای طرح تناسب نیز با مشکلات اقتصادی مواجه باشند. افزایش قیمت کالاها و خدمات تاثیر زیادی بر قدرت خرید آنها داشت.

نابرابری در توزیع: برخی از بازنشستگان معتقدند که توزیع منابع در طرح تناسب ناعادلانه است و تفاوت حقوق بازنشستگان را به اندازه کافی در نظر نمی گیرد. این مشکل باعث نارضایتی گروه های مختلف مستمری بگیران شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما