میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن قدردانی از پیگیری های ویژه رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه تامین منابع برای تعدیل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی دستور ویژه ای را ابلاغ کرد. معاون اول رییس جمهور برای این تامین مالی گفت: با صدور حکم معاون اول محترم رییس جمهور به سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی، محل تامین منابع متناسب با حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی این سازمان تعیین شد. تعیین و طبق اعلام وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ در گام اول 8.7 میلیارد تومان منابع در اختیار این سازمان قرار می گیرد و به محض وصول منابع، طبق قوانین مربوطه و در تعامل با شورای اسلامی، فرآیند واریز به حساب و صدور دستور انجام می شود. به بازنشستگان عزیز این سازمان.

مدیرکل صندوق تامین اجتماعی با اشاره به روند نظارت بر اجرای طرح تناسب و تامین منابع لازم، گفت: با برگزاری جلسات متعدد و نظارت ویژه رئیس جمهور، در نهایت معاون اول محترم آن. با پاورقی گزارش جلسه تصمیم گیری مسئولان دولت در خصوص تناسب حقوق بازنشستگان که روز شنبه 16 مهرماه با حضور معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر تعاون برگزار شد. کار و تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در خصوص طرح اصلاحات بند 2 بند (ر) ماده 28 و تبصره 4 ماده 29 قانون برنامه هفتمین پیشرفت پنج ساله انجام شد. در این جلسه راهکارهای پیشنهادی به تصویب رسید.

و افزود: معاون اول رئیس جمهور خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد و دارایی، راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت مصوب در جلسه را تصویب و دستور اجرای این مصوبات را صادر کرد. بر اساس راهکارهای کوتاه مدت مصوب در جلسه سازمان برنامه و بودجه کشور، موظف است هر دو ماه یکبار 8.7 میلیارد تومان وجه نقد به عنوان حساب تناسب به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز و به اجرای مصوبات ادامه دهد. وزارت اقتصاد و دارایی با برنامه ریزی تا پایان سال با هماهنگی بانک مرکزی 30 میلیارد تن اوراق را منتشر و به تامین اجتماعی تحویل می دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره تعهدات باقی مانده دولت به این سازمان نیز گفت: بر اساس راهکارهای میانی اعلام شده، مابقی تعهدات دولت به تامین اجتماعی تا سقف 130 هزار میلیارد تومان باید بر اساس بند (د) باشد. ) تبصره 15 قانون بودجه 1403 کل کشور که از طریق واگذاری دارایی های دولتی و سهام شرکت های دولتی به سازمان تامین اجتماعی و برای کمک به تحقق آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی پرداخت می شود. فرآیندهای انتقال کالا و سهام.

موسوی ضمن قدردانی از تعامل و پیگیری خوب و سازنده بازنشستگان و نمایندگان کانون های بازنشستگی سراسر کشور گفت: این تعامل مسیری سازنده است که بر اساس اصل سه جانبه گرایی و با همگرایی، هم افزایی و آینده سازمان را تضمین می کند. با رویکردی کارشناسی شده و سازمان همواره موظف به انجام تکالیف در قبال پیشکسوتان و ذینفعان محترم است. انشاالله به محض وصول منابع، طبق قوانین مربوطه و در تعامل با شورای اسلامی، فرآیند پرداخت علی الحساب، صدور احکام و ادامه طرح تناسب بازنشستگان عزیز انجام خواهد شد. این سازمان .


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما