اخبار روز سینما

سومین جشنواره حریم رسالت بین المللی خواهد بود

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان اعلام کرد: سومین جشنواره حریم رسالت هفدهم برگزار می شود. آبان امسال همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود.

بازتاب آنلاین، سرهنگ مهدی پارسا در نشست خبری سومین جشنواره رسانه ای بانوان حریم رسالت ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های بانوان رسانه استان در زمینه تولید محتوای رسانه ای جبهه انقلاب گفت: ابتکار عمل ایده خلاقیت جشنواره حریم رسالت با گیلان همراه است و در واقع اولین رویداد رسانه ای با محوریت زنان است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ملی حریم رسلات به میزبانی استان گیلان طی دو سال متوالی رضایت کامل را در سطح کشور به همراه داشته است، افزود: امروزه نقش و اهمیت رسانه برای بانوان است. و تأثیر این گروه در تحولات مختلف اجتماعی بر کسی پوشیده نیست که گیلان به عنوان قطب رسانه زنان کشور می تواند پرچمدار بسیاری از رویدادهای مهم رسانه ای کشور باشد.

به گفته وی، پوستر جشنواره حریم رسالت به چهار زبان ترجمه شد و سال گذشته 124 پیام از خارج از کشور به این جشنواره ارسال شد که در آن از برگزاری چنین رویدادی با محوریت زنان ابراز خرسندی و قدردانی شد.

پارسا با اشاره به اینکه بانوان رسانه ای جبهه انقلاب از سفیر عظیم نهضت عاشورا حضرت زینب(س) در عرصه اعلام جهاد درس خواهند گرفت، گفت: ارتباط با خبرنگاران جهان اسلام و جبهه مقاومت یکی خواهد بود. از دیگر برنامه های سومین جشنواره حریم رسالت.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در خصوص قالب های جشنواره توضیح داد: سرفصل های کلیپ و گزارش، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، مستند، پادکست، عکس، گزارش تحقیق و تحلیل، یادداشت و سرمقاله، گزارش خبری، مصاحبه و … از قالب های جشنواره حریم رسالت و بانوان رسانه ای تا 30 سالگی است شهریور 1403 زمان برای ارسال آثار دارند.

به گفته پارسا، کار تولید ظرف 30 روز به پایان می رسد آبان 1402 تا 30 شهریور تولید 1403 و در یکی توسط رسانه های دارای مجوز منتشر می شود و هر خبرنگار می تواند پنج اثر را در هر قالبی به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

وی با بیان اینکه امسال میزبان تعدادی از بانوان رسانه ای جبهه مقاومت خواهیم بود، افزود: در حاشیه اختتامیه دومین جشنواره حریم رسالت از پوستر طاهره حدادانژاد اولین شهید رسانه ای کشور در آینده رونمایی شد ، این شهید گیلانی شهید برجسته سازمان بسیج منتخب رسانه های کشور در سال 1403 است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان از برگزاری بزرگداشت شهید «طاهره حدادنژاد» در چهارم شهریور 1403 در گیلان با اشاره به نقش بانوان رسانه در افزایش مشارکت در انتخابات خبر داد. وی تصریح کرد: به خاطر ایران اسلامی بهترین جوانان از عمر خود گذشتند و امروز وظیفه داریم، این آخرین هفته است تا هشتم تیر و باید از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که در واقع شب انقلاب است قدردانی کرد و از فرصت برای افزایش مشارکت استفاده کرد.

وی افزود: بانوان رسانه ای کشور برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به سایت harimeresalat.com مراجعه کنند.

جشن رسالت مقدس هویت زنان مسلمان را تبیین می کند

عباس حسینی جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار با بیان اینکه جایگاه زن در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افتخار و دستاورد اصلی انقلاب اسلامی ایران را هویت بخشیدن به زنان دانست.

حسینی به اهمیت جایگاه زن در اندیشه انقلاب اسلامی و تأثیرگذاری ویژه زنان در جامعه در ابعاد همسر، مادری، تربیت فرزند، تحکیم خانواده، ایجاد امنیت و آرامش اشاره کرد و گفت: جشنواره حضرتعالی اهداف و محورهای خاصی دارد که بیانگر نقش مؤثر زن است. در راستای سومین نمونه زن مسلمان در روز میلاد حضرت زینب(س) برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه زنان جامعه علاوه بر وظایف خانگی خانواده در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نقش بسزایی دارند، افزود: زنان مسلمان و ایرانی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی دارند. دستاوردهای به دست آمده. و میادین ورزشی با استقلال و توانایی های خود در سایه انقلاب اسلام آورده اند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار گفت: انتخابات چهاردهمین دوره جمهوری اسلامی است. یکی یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین انتخابات است، وی گفت: نقش «اعلامیه جهاد» در مشارکت مردمی بسیار مهم و ضروری است و نمایندگان رسانه ها با «اعلامیه جهاد» در این عرصه نقش آفرینی می کنند. برای افزایش حداکثری مشارکت و انتخاب افراد مناسب.

وی با بیان اینکه جشنواره فریضه مقدس به عنوان تبیین و تقویت هویت زنان مسلمان است، گفت: ایجاد بستر رسانه ای برای روایت دستاوردهای زنان در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی، ایجاد بستر مناسب برای ثبت تجربیات و نظرات به منظور جمع آوری اینها معرفی چهره زنان در سطح انقلاب اسلامی به عنوان الگو برای جوانان، معرفی و تجلیل از زنان موفق در عرصه رسانه از اهداف این جشنواره است.

حسینی در خصوص برگزاری این جشنواره در هفت محور و یک محور ویژه تصریح کرد: روحیه خودباوری، جهش تولید، مردمی شدن، ایران قدرتمند، عفیف، نجیب و پارسا بانوان ایرانی و هویت زن مسلمان و روایت موفقیت. زن، نمونه سوم زن مسلمان، زن در حقوق بشر غربی و واقعیت نقش رسانه ها در دفاع از حقوق زنان، زنان در ساختن جامعه، ایفای نقش در تمدن نوین اسلامی و ایجاد زمینه های ظهور. خانواده – از جمله محورهای جشنواره با محوریت زنان، فرزندآوری و سبک زندگی اسلامی ایرانی و نقش زنان در ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است. ملی و بین المللی است، به ویژه برای زنان.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا