اخبار ارز دیجیتال

سولانا در چنگال نشانه‌های نزولی! ریزش قیمت SOL تا کجا ادامه خواهد داشت؟

قیمت سولانا (SOL) مانند سایر ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش شدیدی را تجربه کرده و در پی این کاهش، حجم فعالیت‌های آنچین این شبکه نیز افت چشمگیری داشته است. این ارز دیجیتال پس از نزولی ۱۸.۴ درصدی طی روز گذشته، در حال حاضر با قیمت ۱۱۶.۹ دلار معامله می‌شود.

به گزارش رمز ارز نیوز، از نظر تکنیکال، روند قیمت سولانا یک مثلث نزولی را تشکیل داده که در ابتدا به نظر می‌رسید از بالا شکسته شده، اما با گذشت زمان مشخص شد که روند همچنان نزولی باقی مانده است. قیمت این رمزارز در ادامه حمایت کف این الگو را شکست و اکنون به نزول خود ادامه می‌دهد.

میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۱۵۷.۱۴ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در ۱۳۸.۸۶ دلار قرار دارند. پایین‌تر بودن قیمت سولانا نسبت به این دو میانگین، روند نزولی آن را تأیید می‌کند.

در حال حاضر، سطح ۱۰۰ دلار و منطقه بین ۶۰ تا ۸۰ دلار، قوی‌ترین سطوح حمایتی سولانا محسوب می‌شوند که در صورت از دست رفتن آن‌ها، قیمت SOL ممکن است تا ۵۲ دلار کاهش یابد.

نزدیک‌ترین مقاومت‌ها در مسیر صعود قیمت سولانا نیز میانگین‌های متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه هستند که در صورت غلبه بر آن‌ها، قیمت به ۱۸۸ دلار و سپس، به ۲۱۰ دلار افزایش خواهد یافت.

در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) در ۲۹.۴۳ (منطقه اشباع فروش) قرار دارد که می‌تواند به احتمال جهش قیمت در کوتاه‌مدت اشاره داشته باشد. با این حال، روند کلی همچنان نزولی خواهد بود.

شاخص جریان پول چایکین (CMF) نیز منفی ۰.۱۰ است و شیب نزولی دارد. این رقم نشان‌دهنده افزایش نرخ خروج سرمایه و فشار فروش است که از چشم‌انداز نزولی حمایت می‌کند.

در همین حال، داده‌های پلتفرم سول‌اسکن (Solscan) نشان می‌دهند که حجم فعالیت آنچین سولانا، که مقدار کل توکن‌های منتقل‌شده در شبکه را نشان می‌دهد، رو به کاهش است.

این افت به معنای کاهش تقاضا و استفاده از توکن SOL است که یک سیگنال نزولی به حساب می‌آید. همچنین، این کاهش حجم بر مجموع ارزش دارایی‌های قفل‌شده در شبکه نیز تأثیر گذاشته و باعث افت آن شده است.

به همین ترتیب، تعداد آدرس‌های فعال در شبکه سولانا هم طی هفت روز گذشته از ۱,۳۵۰,۰۴۵ به ۱,۲۶۴,۲۹۶ کاهش یافته است. کارشناسان با اشاره به این موضوع، همراه با کاهش استفاده از شبکه و علاقه معامله‌گران، ادامه نزول قیمت SOL را پیش‌بینی می‌کنند.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا