اخبار روز

سورپرایز جدید رئیسی با موضوع وام مسکن وام مسکن از امروز محدود شد

حدود شش ماه از تصویب وام 200 میلیون تومانی وام مسکن روستایی با سود 5 درصد در شورای عالی وام مسکن با حضور رئیس جمهور می گذرد. اما از آن زمان تاکنون سازمان برنامه و بودجه تضمینی برای پرداخت مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات تا سقف 18 درصد ارائه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین کند که 13 درصد سود این وام مسکن توسط دولت پرداخت شود. شرایط ویژه برای وام فوری اعمال می شود. رهن از اقساط بلند مدت بهره مند است.

تعداد وام مسکن افزایش یافت

سخنگوی دولت گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت راه، آیین نامه اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال 1402 توسط دولت تصویب شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی بهادری جهرمی گفت: سال گذشته مبلغ این تسهیلات 200 میلیون تومان بود که بر اساس تصمیم امروز این مبلغ و تعداد تسهیلات نیز افزایش می یابد. جزئیات پس از اعلام اعلام خواهد شد.

وام مسکن / نحوه ثبت نام در طرح ملی نهضت مسکن + زمان ثبت نام

زمان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در سال 1402 چقدر است و ثبت نام چگونه انجام می شود؟

به گزارش گروه اقتصادی یکتا، طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح های حمایتی مسکن است که در ابتدای کار دولت سیزدهم پیشنهاد کرد.

دولت رئیسی که از دولت قبل در حوزه مسکن انتقاد می کرد و مدعی تبدیل جامعه مستضعف به صاحبخانه بود، بدون بررسی کافی و نظر کارشناسی این طرح را اجرا کرد. نتیجه این شعارها اکنون نشان داده است که پس از دو سال حتی یک واحد از این پروژه تحویل داده نشده است. با این حال، اکنون ابهامات بیشتری برای متقاضیان این طرح وجود دارد و سوالاتی در مورد ثبت نام نیز مطرح می شود.

وام مسکن/زمان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن

ثبت نام در طرح ملی مسکن یک فرآیند دائمی نیست و وزارت راه و شهرسازی هر بار برای این فرآیند بازه های زمانی تعیین می کند. زمان ثبت نام نهضت ملی مسکن در فاز جدید از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام نشد.

400 میلیون وام مسکن در حساب مستاجران تا امروز

مجید جودی گفت: پیشنهاد 400 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با سود 5 درصد با عنایت به اینکه وزیر راه و شهرسازی در روز چهارشنبه به کمیسیون مسکن و ساختمان هیأت اجرایی تقدیم می شود. شهرسازی این کار را انجام داده است، نظر مثبتی در مورد آن، احتمالاً تصویب خواهد شد. .

به گفته معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن، تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در سال جاری پیش بینی شده است و متقاضیان می توانند ظرف 10 تا 15 روز آن را دریافت کنند.

وی می گوید: در صورت تصویب تسهیلات 400 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی متقاضیان و روستاییان می توانند مابه التفاوت را دریافت کنند.

جودی تصریح کرد: این تسهیلات مانند گذشته با سود 5 درصد است و بازپرداخت آن بلندمدت است، بنابراین روستاییان منتظر این تسهیلات 400 تومانی نباشند بلکه واحدهای خود را ارتقا و نوسازی کنند و مابقی و مابه التفاوت را بگیرند. .

وام مسکن بدون ضامن چند روزه تهیه می شود؟

توجه داشته باشید که تمامی مراحل دریافت این وام بدون ضامن به صورت آنلاین انجام می شود و هیچ یک از مراحل نیاز به مراجعه حضوری ندارد. در صورتی که تمامی مراحل را به موقع و طبق دستورالعمل اقساط انجام دهید، در کمتر از یک هفته می توانید این وام را بدون ضامن دریافت کنید. .

از آنجایی که وام اقساطی نیاز به ضامن ندارد، می تواند گزینه مناسبی برای خانم های خانه دار باشد. در صورت داشتن اعتبار خوب، وام اقساطی زنان خانه دار را فقط با سفته می توانید دریافت کنید، در صورت داشتن اعتبار بد، باید چک ارائه دهید. در این صورت می توانید با مشخصات فردی که دسته چک را دارد ثبت نام کنید و وام را به نام آن شخص دریافت کنید.

به گزارش اختزند نیوز به نقل از دنیای تجارت، روز گذشته اعلام شد سقف خرید یا ساخت مسکن نخبگان و استعدادهای برتر با هدف حمایت از سرمایه های علمی کشور به یک میلیارد تومان افزایش یافته است.

شرط اخذ این وام ارائه معرفی نامه از سوی بنیاد ملی نخبگان به شعب بانک است که پرداخت این تسهیلات توسط نخبگان و استعدادهای علمی کشوری که قصد خرید مسکن را دارند بر عهده دارند. مدت بازپرداخت این وام 20 ساله و نرخ سود آن نرخ مصوب شورای پول و اعتبار می باشد.

وام مسکن / سپرده اولیه برای واحدهای مسکونی دولتی

در دوره قبلی ثبت نام اعلام شده بود که متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران باید حدود 40 میلیون تومان در هشت قسط پرداخت کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که متقاضیان پروژه شهر جدید پرند باید 40 میلیون در 8 مرحله علاوه بر وام 450 میلیونی در مجموع 320 هزار تومان بپردازند.

این 40 میلیون تومان به عنوان کمک اولیه مردم به حساب بانکی که به نام خود افتتاح کردند واریز شد و مجریان پروژه توانستند طبق برنامه زمان بندی شده از آن پول برداشت کنند.

چهار مرحله نهضت ملی مسکن عبارت بودند از:

سپرده اول؛ در هنگام ثبت نام

سپرده دوم؛ پس از تأسیس

سپرده سوم؛ پس از اسکلت سازی و سفت شدن

سپرده چهارم؛ در نجاری

وام مسکن / شرایط ثبت نام در طرح ملی نهضت مسکن

دولت از ابتدا شرایط ویژه ای برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در نظر گرفت که در غیر این صورت نمی توانستند از وزارت راه و شهرسازی بگذرند. این شرایط عبارت بودند از:

متقاضیان طرح ملی مسکن و افراد تحت تکفل آنها نباید در پنج سال گذشته دارای ملک یا واحد مسکونی باشند.

متقاضیان از تاریخ 6 آبان 1357 از هیچ گونه تسهیلات دولتی یا عمومی غیردولتی برای خرید یا ساخت مسکن استفاده نکرده باشند. ضمن اینکه بعید است این افراد از ابتدای سال 1383 تاکنون هیچ گونه تسهیلات ساخت و خرید مسکن از سیستم بانکی کشور دریافت نکرده باشند.

متقاضیان طرح مسکن باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند. ثبت نام مسکن اجتماعی برای افراد مجرد در صورتی امکان پذیر است که زنان مجرد بالای 35 سال و مردان مجرد بالای 40 سال سن داشته باشند.

متقاضی باید حداقل پنج سال در شهر مورد درخواست زندگی کرده باشد.

متقاضیان باید در مرحله اول اجرای طرح ملی مسکن، امکان بازپرداخت وام ملی 1401 و واریز حداقل 400 میلیون ریال را داشته باشند.

ثبت نام در طرح ملی نهضت مسکن از ابتدا به صورت غیر حضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری به مرکز نیست. متقاضیان می توانند به آدرس saman.mrud.ir ثبت نام کنند. اما این روند منوط به اعلام وزارت راه و شهرسازی در خصوص ثبت نام مجدد طرح ملی نهضت مسکن است.

همچنین افرادی که در مراحل قبل اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اند می توانند بر اساس اطلاعیه رسمی وزارت راه و شهرسازی و با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir نسبت به ویرایش اطلاعات سامانه جابجایی مسکن و تغییر شهر انتخابی اقدام کنند. ./تجارت نیوز

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا