سورپرایز برای دریافت کنندگان کمک هزینه اعلام لیست جدید دریافت کنندگان کمک هزینه نقدی

کمک نقدی | رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران از اجرای سومین مرحله به روز رسانی داده های اقتصادی خانوارها در مهرماه خبر داد و تصریح کرد: پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایران بر اساس شاخص ها و متغیرهای اقتصادی و رفاهی، داده های جدید اقتصادی خانوارها را از نهادهای مختلف دریافت و رصد می کند. خانواده ها را بازیابی و به روز می کند.

علیرضا محمدی به بند «د» تبصره 17 قانون بودجه سال 1402 اشاره می کند که بر اساس آن وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی موظف است سالی دو بار با تکیه بر اطلاعات معتبر و ثبت شده بهزیستی اطلاعات را به روز کند. پایگاه اطلاع رسانی ایرانیان و حقایق اقتصاد کشور، درآمد سرانه خانوار و قدرت خرید مردم به منظور شناسایی گروه های مشمول حمایت و مشمولان ماده 13 قانون حمایت از خانواده و جوانان و تعیین حمایت یارانه ای آنها در راستای حذف افراد پردرآمد برای اعلام گروه ها از یارانه ها، تصریح کرد: در قانون بودجه سال 1403 نیز به روز رسانی داده های بودجه اشاره و تاکید شده است.

اختاز آنلاین نوشت: وی با بیان اینکه آخرین به روز رسانی آمارهای اقتصادی خانوار در دی ماه سال 1402 اتفاق افتاد، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مرحله بعدی ثبت نام و اعمال به روز رسانی اقتصادی خانوار باید در شهریور 1403 انجام شود، بنابراین دریافت و پایش پایگاه اطلاعات رفاهی ایران خانوارها داده های دریافتی را از نهادهای مختلف برای به روز رسانی و اعمال عشر جدید بر اساس شاخص ها و متغیرهای اقتصادی و رفاهی دریافت کردند.

در همین حال محمدی از عدم ارائه اطلاعات مالی از سوی برخی نهادها از جمله بانک مرکزی خبر داد و گفت: بانک مرکزی یکی یکی از مهم ترین دستگاه های داده به حساب می آید، اما تاکنون اطلاعات بانکی در این مرحله به این پایگاه داده نرسیده است.

در همین راستا رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران اجرای مرحله سوم به روز رسانی اطلاعات اقتصادی خانوارها را در پایان انتظار دارد. شهریور یا مهرماه خبر داد و یادآور شد: بر اساس آیین نامه اجرایی بند الف بند 6 تبصره 8 قانون برنامه و بودجه سال 1403، در سال جاری اندازه گیری، رتبه بندی و تقلیل بودجه ها بر اساس شاخص های به دست آمده از موسسات در سال جاری تصمیم گیری در خصوص حذف یا اضافه شدن افراد مشمول سازمان هدفمندی یارانه ها بر عهده وزارت تعاون است که البته با توجه به تغییرات دولت باعث تاخیر در نهایی شدن آیین نامه مذکور شد. . و قرار است هفته آینده پس از اتمام و به محض اطلاع دهی جدید اعمال شود./بازتاب آنلاین

بر اساس این گزارش، با توجه به عدم ارسال اطلاعات به صورت آنلاین و 3 دستگاه و همچنین عدم ارائه اطلاعات از سوی دستگاه های اجرایی، امکان بررسی صلاحیت متقاضیان اعشاری سازی وجود دارد. استفاده از شاخص های دقیق، هدفمند و موثر در دسترس نیست

این رگولاتور ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون و برخورد با تخلفات، اعلام کرد: دستگاه ها نسبت به اطلاع رسانی دقیق و کامل به منظور برقراری عدالت و شفافیت اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهند.

یارانه نقدی دهک های اول تا سوم

یارانه دهک های اول تا سوم تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی به ازای هر نفر 400 هزار تومان است و 25 هر ماه این مبلغ را دریافت می کنند. کمک هزینه تشویقی به صورت وام خرید برای اشخاص حقیقی بالغ بر 620000 تومان می باشد.

یارانه نقدی دهک های چهارم تا هفتم

برای دهک های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر 300 هزار تومان یارانه نقدی اعمال می شود که سی ام هر ماه قابل واریز و برداشت است. همچنین یارانه تشویقی به این دسته از مشمولان امکان خرید وام تا سقف 520 هزار تومان را نیز می دهد.

کمک نقدی دهک های هشتم و نهم

خانوارهای دهک هشتم و نهم مشمول دریافت یارانه 300 هزار تومانی هستند اما یارانه تشویقی دریافت نمی کنند.

مرجع تقلیل خانوار، پایگاه «پایگاه رفاه ایرانیان» است که اطلاعات خانوار شامل تعداد اعضا، مالکیت خودرو و گردش مالی همه اعضای خانواده بر اساس آزمون واسا است و نتیجه این آزمون رتبه است. خانوار در بین تمام خانوارهای کشور

تغییر در رفتار مالی خانوار یکی این یکی از عوامل اصلی تغییر مالیات بر درآمد شخصی است. در برخی موارد، گردش مالی بالا ممکن است به دلایل خاصی قابل اعتراض باشد و منجر به مشکلاتی شود که توسط وزارت کار قابل حل است. اما بهتر است خانوارهای معمولی برای حفظ عشر خود از معاملات کلان که ربطی به دخل و خرج آنها ندارد پرهیز کنند و رفتار مالی خود را اصلاح کنند.

در این بین کمبودهایی به عنوان مثال در حوزه املاک در معاملات چک وجود داشت، اما برای کاهش تعداد اشتباهات، این امکان در نظر گرفته شد که خانوارهای معترض نیز نسبت به بررسی مجدد اقدام کنند و اگر متولیان عشر در وزارت کار وظایف خود را انجام می دهد، هر گونه اعتراض به تغییرات را می توان به صورت اعشاری مطرح و پیگیری کرد.

علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران زیر نظر وزارت رفاه گفت: پس از اعمال داده های جدید، برخی خانوارها به دهک های بالا و برخی به دهک های پایین منتقل شدند. هیچ تغییری برای حدود 13 میلیون خانوار وجود نداشت. افرادی که قطعاً از دهک پایین به صدک بالاتر رفتند مشمول دریافت یارانه نبودند.

وی افزود: در دو سال گذشته بیش از 50 درصد مردم به عشریه خود اعتراض داشتند که در به روز رسانی داده ها این مشکل برطرف شد. در برخی از خانواده ها تغییراتی در تعداد افراد وجود داشت. این تغییرات فرمول فنی و پیچیده ای دارد و اندازه خانوار را در محدوده اعشاری و صدک تغییر می دهد.

این مقام مسئول توضیح داد: به عنوان مثال فردی خودرویی داشت که 6 ماه پیش فروخته بود و به دلیل به روز نبودن اطلاعات بانک اطلاعاتی آن خودرو همچنان در اطلاعات رفاهی خانوار دیده می شد و در حال عشریه بود، اما اکنون با خودروی جدید به روز رسانی، بر اساس اطلاعات افراد فعلی و جدید، درصد و دهم خانوار تغییر کرده است. البته این داستان برعکس هم صادق است و ممکن است فردی در سال گذشته چیزی را از نظر مالی خریداری کرده باشد که این موضوع بر عشر فرد نیز تاثیر می گذارد.

محمدی بیان کرد: همچنین باید توجه داشت که اگر عدد اعشاری فردی در حال حاضر 6 باشد به این معنا نیست که پیوسته است و ممکن است در به روز رسانی 6 ماهه آینده تغییر کند. آرزوی ما این است که داده های این پایگاه هر 6 ماه یکبار به روز شود. وقتی این اتفاق می افتد و شناسنامه اقتصادی مردم به روز می شود، می تواند به سیاست های رفاهی جامعه نیز کمک کند.

علیرضا محمدی توضیح داد: بر اساس قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی موظف است سالی دو بار (هر 6 ماه یکبار) اطلاعات ثبت شده، دقیق و معتبری که از دستگاه های مختلف سرشماری و گسترش خانوار دریافت می کند، به روز کند. . .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آخرین به روز رسانی به اعداد اعشاری در دی این اتفاق در سال گذشته رخ داد، مرحله بعدی در اوایل سپتامبر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: یارانه بگیران فعلی طبق آخرین به روز رسانی یارانه دریافت می کنند و افرادی که معترض و ناراضی از پرداخت عشر خود هستند، در زمان به روز رسانی اطلاعات اعتراض آنها بررسی و تغییرات لازم اعمال خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما