اخبار روز

سود سرمایه 1402 همان روز واریز می شود.


به گزارش مانیبان، فاز دوم سود سهام تا 4 اسفند ماه واریز می شود. این آخرین قول احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص پرداخت فاز دوم و تسویه سود سهام برای عملکرد سهام است. شرکت های کارگزاری مربوط به 1401.

سود سهام که اولین قدم است آذر ماه پرداخت شده؛ به گفته مسئولان سازمان بورش و شرکت سپرده گذاری مرکزی، سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی خود داشتند به ترتیب 626، 681 و 736 هزار تومان سود کردند و سهامدارانی که سبد سهام داشتند. یک میلیون تومان مبلغ یک میلیون و 385 تومان به حساب وی واریز شد.

در ادامه احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی اخیرا در نشست خبری در خصوص میزان سود فاز دوم و تسویه سود سهام اظهار داشت: فاز دوم سود سهام 30 درصد کمتر از فاز اول در پاییز است.

تامین سرمایه جدید

۲۸ بهمن مجید عشقی مدیرعامل سازمان بورس در این ماه گفت: سود کل سهام سرمایه در سال جاری (عملکرد شرکت ها در سال 1401) تقریباً 80 میلیارد تومان بوده که 30 میلیارد تومان آن توزیع و 20 میلیارد دیگر نیز توزیع شده است. میلیارد تومان در آینده نزدیک توزیع می شود. 30 میلیارد تومان نیز به افزایش سرمایه شرکت هایی که طرح توسعه دارند اختصاص می یابد.

انتظار می رود سود عملکردی بنگاه ها برای تعیین تخصیص سود عملکردی بنگاه ها به سپرده گذاری مرکزی واریز شود و اکنون لازم است سهامداران به چند نکته مرتبط با موضوع سود سهام توجه کنند. عدالت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سود سهام عدالت مانند سال گذشته در دو مرحله مرحله اول واریز می شود. آذر نکته مهم این است که هیچ پیامک، شماره تماس یا لینکی برای پرداخت سود سرمایه برای مردم ارسال نمی شود.

حاجیوند در ادامه تصریح کرد: همچنین هیچ یک از خدمات مربوط به سهام نیاز به پرداخت ندارد و تمامی خدمات مربوط به سهام از جمله پرداخت سود کاملا رایگان است و مردم باید در این زمینه توجه کافی داشته باشند.

یک میلیون سهامدار سود سهام خود را دریافت نکرده اند

لازم به ذکر است، بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان، حدود 100 هزار نفر در آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر موفق به دریافت سود سهام نشدند. بر اساس آمار، 55 هزار و 445 نفر حساب بسته بودند، 32 هزار و 587 نفر با مشکل مغایرت کد ملی با شماره حساب مواجه بودند. همچنین طبق آمار 9625 نفر دارای حساب راکد و بیش از 7000 نفر دارای شماره حساب غیرفعال بوده اند.

بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی متاسفانه یک میلیون نفر از سهامداران سهام عدالت شماره شبایی معتبر خود را در سامانه سجام ثبت نکرده اند.

حال باید منتظر ماند و دید میزان و زمان دقیق پرداخت سود سرمایه چه زمانی خواهد بود؟ پرداخت سود سهام که مسئولان بر آن تاکید دارند هیچ پیامک و لینکی برای پرداخت برای مشمولان ارسال نمی شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا