به گزارش مانیبان، حجت الله سعیدی در همایش روز کارگزاران بورس که با حضور فعالان بازار سرمایه و مدیران کارگزاری های بورس و کانون کارگزاران بورس برگزار شد، با توجه به موضوع واریز سود سهام، گفت: سود سهام خواهد بود. طبق برنامه واریز شود.» مهم احصای اقدامات دادگستری و بحث مراکز و مجامع و شرکت های سرمایه گذاری استانی است که در حال رفع مشکلات و چالش های آنها هستیم تا مجامع آنها برگزار شود و سود واقعی آنها محاسبه و پرداخت شود.

وی در خصوص عدم پرداخت سود توسط برخی از شرکت های سرمایه مانند مپنا گفت: شرکت هایی که سرمایه در آنها سهامدار است عموما سود سهام خود را پرداخت می کنند و تنها چند شرکت باقی مانده اند که به زودی سود سهام خود را پرداخت خواهند کرد.

ما از تعداد بیش از حد مراکز سودی نمی بریم

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: مرکز موسسات سرمایه گذاری یک مرکز جامع است. ما از تعداد بیش از حد چراغ ها بهره نمی بریم، اما از چراغ های قوی حتی اگر تعداد آنها محدود باشد، سود بیشتری می بریم. بنابراین مرکز موسسه سرمایه گذاری و مرکز کارگزاری می تواند منافع همه ناشران و موسسات مالی را به خوبی دنبال کند.

ریسک سیستماتیک در روزهای اخیر افزایش یافته است

سعیدی در خصوص موضوع اعمال محدودیت در دامنه نوسانات معاملات بورس گفت: در حال حاضر وضعیت تقریباً ناپایدار است. ریسک سیستماتیک بازار در روزهای اخیر افزایش یافته است و تا زمانی که این ریسک سیستماتیک کاهش نیابد و شرایط محیطی و بین المللی آرام نشود، سعی می کنیم دامنه نوسانات را محدود کنیم. اما به محض کاهش تنش ها و ریسک سیستماتیک، مرز دامنه نوسان تغییر کرده و به حالت عادی باز خواهد گشت.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما