اخبار روز

سود سرمایه بازماندگان چه زمانی پرداخت می شود؟


به گزارش مانیبان؛ Equity Equity یک برنامه اقتصادی در ایران است که به منظور ارتقای عدالت اجتماعی و افزایش مشارکت مردم در سهام شرکت های دولتی اجرا شد. خلاصه اینکه طبق این برنامه بخشی از سهام شرکت های دولتی به مردم عرضه شد تا مردم عادی نیز به عنوان سهامدار در این شرکت ها شرکت کنند. هدف این برنامه افزایش مشارکت عمومی در سهام شرکت ها از یک سو و افزایش درآمدهای دولت از سوی دیگر بود. مردم می توانند با خرید سهام در بازار سهام یا از طریق اقدامات برنامه ریزی شده توسط دولت، سهام خود را به دست آورند. این برنامه اقتصادی از طریق ارتقای سطح آگاهی مردم و فراهم آوردن زمینه مشارکت در اقتصاد کشور به عنوان یکی بر اساس سیاست های توسعه ای دولت اجرا شد. این افراد که حدود 30 درصد از سهامداران را شامل می شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه ای هستند که سود افزایش سرمایه آنها به موقع به حساب سهامداران واریز نشده است. شورای بورس برای تقسیم سود سهامداران مقرر شد در دو مرحله تا پایان سود سهام را تقسیم کند. آذر ماه و مرحله بعد قبل از پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت های تعاونی سرمایه کشور تصریح کرد: طبق انتظار و برنامه ریزی انجام شده در روزهای پایانی سال 1402، با تلاش دولت برای واریز شرکت های سرمایه به حساب سهامداران، بخش زیادی از این سود به حساب سهامداران واریز شد. اما سهامداران یکی دو شرکت که باید سود سرمایه خود را به موقع به حساب سهامداران واریز می کردند در این مرحله عقب ماندند. پس از انجام برنامه ریزی، بقیه افرادی که حدود 20 تا 30 درصد از سهامداران تحت پوشش سهام کشور را نمایندگی می کنند و سود سال 1401 را دریافت نکرده اند، این سود در سال 1403 به حساب آنها واریز می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت های تعاونی سرمایه کشور مشکل پیامک های جعلی برخی از افراد سودجو در شبکه های اجتماعی را برشمرد و گفت: ارسال پیامک های جعلی از سوی سودجویان و کلاهبرداران باعث شده تا برخی از سهامداران و افرادی که هنوز ثبت نام نکرده اند. مراجعه به ادارات سرمایه.

توکلی با تاکید بر اینکه تا زمانی که دولت سازوکار ثبت نام جدید را به عنوان اعضای سهام سرمایه مشخص نکند، تصریح کرد: هر زمان که ثبت نام و شرایط افراد جدید مشخص شد، دولت، سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس و اوراق بهادار و شورای عالی بورس و میراث کشور اعلام می شود. سفته بازان و کلاهبرداران به بهانه ثبت نام جدید یا واریز سود از مرحله جدید از سهامداران شماره شبا یا شماره کارت را می خواهند که صددرصد این گونه اقدامات سودآور است. جست و جو و کلاهبرداری و انتظار می رود مردم هوشیار باشند و به پیامک های جعلی که از آنها می خواهند لینک یا آدرس سیستم را وارد کنند توجه نکنند، زیرا حساب کاربری آنها توسط هکرها هک یا خالی می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا