اخبار روز

سوخت گیری از طریق کارت‌های بانکی آغاز شد / شارژ کارت سوخت رایگان است

به گفته پی ام آپ، همایون صالحی درباره استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت گفت: تمام تمهیدات و زیرساخت های لازم برای جایگزینی کارت بانکی به جای کارت سوخت اندیشیده شده است و به نظر ما باید همه چیز را تجربه کرد اما امیدواریم. آزمون و خطا نخواهد بود. در هر صورت در عمل مشخص است که این برنامه دارای چه نقاط قوت و ضعفی است.

وی افزود: فعلاً عرضه سوخت با کارت بانکی از جایگاهی در تهران و در جایگاه هایی که بنزین سوپر دارند آغاز می شود و پس از سنجیدن همه جوانب و بررسی نقاط ضعف و قوت در سراسر کشور اجرا می شود.

رئیس انجمن های صنفی جایگاه داران تصریح کرد: برای سوخت گیری هم نیازی به استفاده از کارت سوخت و هم کارت بانکی نیست و برای دریافت سوخت تنها از یک کارت بانکی استفاده می شود و در نتیجه در زمان و هزینه صرفه جویی می شود.

وی گفت: فعلاً به جز مکانی که به عنوان خلبان انتخاب شد; مردم برای سوخت گیری کارت سوخت شخصی خود را همراه داشته باشند و دارندگان خودرویی که هنوز کارت دریافت نکرده اند و یا به هر دلیلی نیاز به کپی دارند باید کارت خود را درخواست کنند.

صالحی با بیان اینکه پس از اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی، کارت های سوخت و به ویژه کارت رایگان موجود در جایگاه ها به طور کامل جمع آوری می شود، گفت: با اجرای سراسری استفاده از کارت بانکی برای سوخت گیری، اقساط می شود. به کارت بانکی شارژ می شود.

وی استفاده از کارت بانکی را اقدامی مثبت و مفید و راهکاری برای صرفه جویی در وقت و هزینه مردم در صورت فراهم شدن تمامی زیرساخت ها و انجام اقدامات لازم دانست.

رئیس اتحادیه بازرگانان با اشاره به میزان مصرف بنزین در کشور گفت: اکنون مصرف افزایش یافته است بنابراین این نگرانی وجود دارد که با شروع تعطیلات تابستانی و افزایش سفرها مصرف به کجا خواهد رفت.

وی با بیان اینکه مصرف فعلی بنزین بین 110 تا 115 میلیون لیتر در روز و گاهی تا 120 میلیون لیتر است، افزود: این مصرف ناهماهنگی ایجاد می کند و باید راه های عرضه یا واردات وجود داشته باشد.

صالحی تصریح کرد: بهتر است مسئولان به جای فشار آوردن به مردم برای تامین و صرفه جویی بنزین، وضعیت حمل و نقل را بهبود بخشند و خودروهای باکیفیت و با مصرف استاندارد جهانی تولید کنند که در نتیجه مصرف خود به خود کاهش می یابد و مردم منتظر نمی مانند. در صف ها.” برای دریافت بنزین مدت زیادی صبر کنید.

وی یادآور شد: اکنون با توجه به رشد مصرف در برخی نقاط مشکل و محدودیت داریم، اگرچه در شهرهای بزرگ شرایط بهتر است، اما مردم در برخی شهرها و به ویژه استان های مرزی با مشکل مواجه هستند.

رئیس کانون اصناف بازرگانان همچنین بر عرضه بنزین فوق العاده تاکید کرد: بنزین فوق العاده موجود است و در برخی جایگاه ها عرضه می شود اما در شهرستان ها بسیار کم و حتی اصلا وجود ندارد. محدودیت ادامه دارد و به حالت عادی نرسیده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا