اخبار روز سینما

مسابقات بین المللی اسکار آغاز شد! /سوئیس اولین کشوری بود که رقابت را شروع کرد!

با معرفی نماینده سوئیس به عنوان اولین کشور، رقابت شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار رسما آغاز شد.

مسابقه بین المللی اسکار 2024 با درام روستایی “تندر” آغاز شد که توسط سوئیس به آکادمی اهدا شد.

به گزارش ورایتی، سوئیس اولین فیلم بلند کارمن ژاکیر با عنوان «تندر» را به عنوان نماینده خود برای پی ام آپ بهترین فیلم بلند بین المللی در اسکار اعلام کرد.

این فیلم روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در جشنواره فیلم لوکارنو به عنوان نماینده سوئیس شناخته شد.

داستان فیلم «تندر» که اولین فیلم نویسنده و کارگردان جاکیر است در سال 1900 در مناظر زیبای روستایی و کوهستانی سوئیس می گذرد و درباره نوجوانی (لیلیت گراسموگ) است که می خواهد به قول خود برای ماندن در یک شهر عمل کند. صومعه، اما وقتی خواهر بزرگترش در شرایطی مرموز می میرد، تصمیم می گیرد به خانه بازگردد. او با کار سخت در مزرعه خانوادگی به خانواده کمک می کند و در عین حال آزادی های خود را در برابر محدودیت های خانواده و جامعه روستایی خود با ملاقات با 3 دوست دوران کودکی خود و تحقیق در مورد مرگ خواهرش آزمایش می کند.

«تندر» اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو 2022 به نمایش درآمد و تاکنون جوایز متعددی از جمله 2 جایزه فیلم سوئیس، جایزه استعدادهای نوظهور سوئیس در جشنواره زوریخ، جایزه ویژه هیئت داوران در رم و جایزه بهترین کارگردانی را در جشنواره مراکش دریافت کرده است.

جکیر در گفت و گو با ورایتی از الهاماتی که از خواندن خاطرات مادربزرگش گرفت، گفت: او فردی بسیار عارف و پر از فداکاری بود. او با خدایش صحبت می کرد، هر روز می نوشت و می توانست چیزهای واقعاً احساسی بنویسد.

کمیته پی ام آپ سوئیس با تاکید بر اینکه این فیلم با به تصویر کشیدن مناظر کوهستانی باستانی ایمان را بررسی می کند و با میزانسن های ظریف خود مخاطب را مجذوب خود می کند، گفت: این فیلم را شایسته حضور در اسکار می داند.

سوئیس اولین کشوری است که رسما نماینده خود را برای اسکار 96 معرفی کرد و این فیلم پنجاه و یکمین فیلم نامزدی این کشور برای اسکار است. سوئیس تاکنون 5 نامزدی اسکار را دریافت کرده و 2 تای آنها را برنده شده است. درام درباره مهاجران ترک به نام «سفر امید» یکی از این فیلم‌ها بود که در سال ۱۹۹۱ برنده اسکار شد.

جایزه بهترین فیلم بین المللی اسکار از سال 1956 اهدا می شود و امسال کشورها تا 31 اکتبر فرصت دارند فیلم منتخب خود را به کمیته بین المللی آکادمی اسکار ارسال کنند.

چندین کشور از جمله آرژانتین، اتریش، ژاپن، کره جنوبی و لهستان از کمیته پی ام آپ خود دعوت کرده و تاریخ اکران فیلم منتخب خود را در سال جاری اعلام کرده اند.

سال گذشته 93 کشور در مسابقات بین المللی اسکار شرکت کردند که اوگاندا برای اولین بار وارد این رقابت شد.

اسامی 15 فیلم برگزیده در تاریخ 21 دسامبر و نامزدها در 23 ژانویه 2024 معرفی خواهند شد. نود و ششمین دوره جوایز اسکار در تاریخ 10 مارس 2024 برگزار خواهد شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا