دانستنی ها

تأثیر سوء تغذیه بر سلامت قلب چیست؟ /جزئیات

سو تغذیه بر سلامت قلب اثر بدی می‌گذارد.

به گزارش سرویس ترجمه پی ام آپ، رژیم غذایی سرشار از قند، نمک و چربی های ناسالم شما را در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی قرار می دهد. به همین دلیل توصیه می شود برای حفظ سلامت قلب خود از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل باید مقادیر کافی کربوهیدرات، چربی و پروتئین و همچنین ویتامین ها، قند، نمک و مواد معدنی مصرف شود. مصرف بیش از حد طولانی مدت هر یک از مواد ذکر شده می تواند بر سلامت قلب و عروق خونی تأثیر منفی بگذارد.

تاثیر شکر بر سلامت قلب

شکر جزء لاینفک بسیاری از رژیم های غذایی در نظر گرفته می شود. مصرف بیش از حد قند با افزایش وزن، مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک مرتبط است که همگی از عوامل موثر در بیماری قلبی هستند. افزایش سطح قند خون ناشی از مصرف غذاهای شیرین می تواند به قلب و عروق خونی فشار وارد کند و خطر ابتلا به فشار خون بالا و تصلب شرایین را افزایش دهد.

تاثیر مصرف نمک بر سلامت قلب

نمک، که یک ماده مغذی ضروری است؛ در صورت مصرف بیش از حد، فشار خون را بالا برده و سلامت قلب و عروق را به خطر می اندازد. سدیم اضافی باعث احتباس آب و فشار بر قلب و عروق خونی می شود. بنابراین، خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات قلبی عروقی را افزایش می دهد.

تاثیر چربی های ناسالم بر قلب

چربی های ناسالم که معمولا در فست فودها، غذاهای سرخ شده و میان وعده ها یافت می شوند می توانند باعث تصلب شرایین شوند. به دلیل مصرف چربی های ناسالم، تشکیل پلاک بر روی دیواره رگ ها باعث سفت شدن رگ ها و بروز سکته های قلبی می شود. بنابراین مصرف چربی های ناسالم عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا