اخبار روز

سه پیش بینی از قیمت سکه در سال 1403.


به گزارش مانیبان به نقل از مگتو، نوسان قیمت در بازار ارز در مسیری صعودی ادامه دارد و آن طور که برخی گزارش ها نشان می دهد دلار وارد کانال قیمتی جدیدی شده است.

نوسان قیمت در بازار ارز باعث می شود تا پایان سال 1402 تنها 20 روز دیگر باقی بماند و بسیاری از مردم در این فکر هستند که دلار در سال آینده چه مسیری را طی خواهد کرد.

در همین راستا وزیر اقتصاد در آخرین اظهار نظر خود درباره اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار ارز و سیاست های ارزی دولت برای سال آینده گفت: ابتدا درخواستی از رسانه ها دارم. و این کمک به منافع مردم و کشور است. کشور باید منتشر شود زیرا گاهی اوقات انتظاراتی دامن می زند که منجر به تغییر در رفتار جامعه می شود و در بازارهای مختلف شاهد برخی رفتارهای احساسی هستیم.

به گفته وی، تلاش کلی ما بر این است که با کنترل پارامترهای ارزی و اقتصادی از جمله کنترل رشد نقدینگی، افزایش صادرات نفت، مدیریت ثبت سفارش واردات و کاهش قاچاق کالا، شرایط بهتری را برای آینده فراهم کنیم تا بتوان بازار ارز را بهبود بخشید. اداره می شود. به طور بهینه

در این میان رئیس سابق بانک مرکزی معتقد است بخشی از تغییراتی که در قیمت ارز رخ می دهد از عوامل و متغیرهای اصلی اقتصاد از جمله تورم نشات می گیرد.

به گفته ولیاله سیف، اساسا نمی توان قیمت ارز را از روند عمومی تورم که بر قیمت تمام کالاها و خدمات تاثیرگذار است خارج کرد و با وجود اینکه با تورم 40 درصدی مواجه هستیم، قیمت دلار ثابت می ماند. این نه منطقی است و نه قابل قبول.

مسعود دانشمند، فعال اقتصادی نیز در خصوص افزایش فشار تقاضا در بازار ارز در ماه پایانی سال و تاثیرات این روند بر نرخ ارز گفت: افزایش فشار تقاضا در بازار ارز در ماه پایانی سال جاری است. یکی یکی از عواملی که بر نرخ ارز در ماه‌های پایانی سال به‌ویژه اسفند ماه تأثیر می‌گذارد، افزایش تقاضا برای ارز است، زیرا بازار نسبت به ماه‌های گذشته با فشار تقاضای بیشتری مواجه است، بنابراین بخشی از این روند موقتی ناشی از افزایش تقاضای ارز است. به مسائل مربوط به زمان منتهی به نوروز.

وی در این خصوص اظهار داشت: بخشی از افزایش تقاضا است اسفند مربوط به سفرهای خارج از کشور یا افزایش سفارش مواد اولیه مورد نیاز کارآفرینی اقتصادی برای سال آینده است، اما به طور کلی تقاضای دلار و ارز در اسفند ماه دو و نیم برابر بیشتر از ماه های دیگر سال است.

این دانشمند خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش چشمگیر نرخ رشد نقدینگی و تورم نسبت به ابتدای سال و همچنین تقویت منابع ارزی بانک مرکزی از طریق آزادسازی دارایی های خارجی و مهمتر از همه، با تداوم حضور فعال بازارساز در بازار، ثبات فعلی نرخ ارز ادامه خواهد داشت.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا