بعدی- فال گرفتن از آثار ادبی یکی از باورهای قدیمی این کشور است. با گذشت زمان، ساکنان این سرزمین ها به نویسندگانی روی آوردند که فکر می کردند کلمات درستی دارند. اما با گذشت زمان تنها حافظ در فرهنگ عامه ما ماندگار شد.

بر شراب لاعل کش و مه جبینان بین
بر خلاف دینشان، در میان جمالشان

آنها کمند زیر کاپوت گرفتند
قد این آستین کوتاه

در خرمن دو عالم نمی افتند
دماغ و سر گدایان و خوشه گردآورندگان

هزینه نصف طلسم هزار جان است
حاجت اهل دل و شیرینی شیرین

او حق حرف زدن ما را غصب کرد و رفت
وفادار به سخنان دوستان و رفقا

راه حل من عاشق شدن است
ضمیر قیامت پیامبران

تاریکی را از دل حافظ دور کن ای دوست
از زحمات پاکان و متقیان است

توضیح کلمه: این غزل معنای لغوی ندارد.

تعبیر عرفانی:

1- عاشق شغل، کمک یا چیزی شده اید که به شما برکت دهد. سعی کنید مراحل و مراحل را به درستی انجام دهید و مقدمات آن را آماده کنید. تسلیم درد و رنج بی مورد نشوید، متفکرانه و متفکرانه عمل کنید.

2- با افرادی که کسب و کارشان با ریا و نیرنگ همراه است اختلاف دارید. چون اینها با هدف و فکر شما همخوانی ندارد. حقیرانی هستند که سرمایه شان تکبر و غرور است. در اسرع وقت این جاده را خاموش کنید و جاده جدیدی را انتخاب کنید.

3- به زودی موقعیت بسیار خوبی برای شما به دست می آید به شرطی که دقت و تلاش و سرعت حرکت خود را از دست ندهید. با معتادان، دروغگوها و منافقان معاشرت نکنید.

تفسیر شعر:

چشمان خود را باز کنید و اطراف خود را با چشمان بینش ببینید. فقط به ظاهر افراد نگاه نکنید و بیشتر به دنیای درونی آنها توجه کنید تا ظاهر آنها. اگر عشقی در ذهن دارید، بدانید که برای وصل شدن به آن تلاش زیادی می‌طلبد، اما پایان خوشی در انتظار شماست و بودن با آن غم و اندوه را از دلتان دور می‌کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :