Farzan Asif Nakhaei: “خواندن کد اتحاد اسلامی نادر” متن دکتر است سخنرانی محمد علی Movahed توسط شاعر ، ادبیات ، مورخ ، وکیل و عضو ثابت آکادمی زبان و ادبیات فارسی. این سخنرانی در روز 2 مرداد در چهارمین جلسه ملی انجمن ایران برای زبان فارسی و ارتقاء ادبی ، دانشگاه تبریز ، 1-5 مرداد ۱۳۸۰ انجام داد و مجله New Look در شماره 1 ، سامر 2 ، صص 2-4. از نظر این متن مهم ، دکتر shafiii Kodkani پیشنهاد کرد که این متن به کتابهای درسی دانش آموزان وارد شود. این واقعیت که آموزش ایران چنین پیشنهادی را ارائه نمی دهد موضوع دیگری است.
با این وجود ، دکتر سخنرانی Movahed ؛ دقت در عقاید نادر شاه و محدودیت های آن ، از قهرمانی جلوگیری کرد و واقعیت یک سیاستمدار در تاریخ سیاسی نظامی ایران را مشاهده کرد ، پر از نکات مهم در داستان تلخ نادر شاه و خواندن قدیمی است. در شرایط فعلی که ایران ، مردم ایران و هیئت مدیره سیاسی منتقل می شوند یکی آنها یکی از دشوارترین شرایط تاریخی آنها هستند ، بررسی تجربیات تاریخی ملت ایران بسیار مهم است. و از منظر قدیمی ترین و دانشمندانی که از این طریق استخوان ها را هک می کنند. در اینجا سعی می کنم خلاصه ای از تلاوت پرونده اتحادیه نادر اسلام را به مخاطبان گزارش دهم. ناگفته نماند که اشاره به مقاله اصلی می تواند موضوع را برای مخاطب درک کند. به خصوص در مواردی که نادر شاه می خواهد سطح درگیری خود را در داخل کشور و بعد از همسایگان کاهش دهد و با آنها به توافق برسد. در این راستا ، بدون شک شکست او درسی برای ایران است. در سخنرانی به ندرت سخنرانی می شود. نادر فاته ، نادر با تجربه برای ترکیب اسلام و خدمت به مردم ، و نادر -پرسورها حتی افراد خود را.
در دیدگاه نادر شاه ، یکی یکی از چهره های برجسته در تاریخ ایران است یکی این قدرت را از زمان های آشفته تاریخ این کشور به دست گرفت. در زمان خود ، ایران محاصره و تهدید شد. از یک طرف ، شورش ها و جنگ های غیرنظامی کشور را تضعیف کرده بود و از طرف دیگر حرص و طمع خاک ایران. در چنین شرایطی ، نادر شاه با یافتن وحدت بین ادیان اسلامی ، به ویژه شیعیان و سنی ها ، سعی در دفاع از صداقت و استقلال ایران داشت. این بخش از داستان داستان تاریخ وحدت اسلامی را در احیای تفکر مذهبی ، که سلسله آن را سیدال الدین اسدابادی می نامد ، اصلاح می کند.
اگرچه در رویکرد نادر نیازهای نظامی و امنیتی با حوزه علم و روشنفکران جایگزین شده بود ، اما اقدامات مبتنی بر قدرت و شکست توسط وی انجام شد. و او جانشین خود را چشمک می زند و استبداد Khoy از این فاتح بزرگ ، شخصیتی شاد و جنایتکار را ایجاد کرد که با ورود به هر شهر مناره هایی را ساخت.
اما چه چیزی در دکتر متن مکتوب Movahed شناخته شده است ، زمینه تاریخی است که نادر شاه عبداز در ایران ایجاد کرده است. هنگامی که ایران در حاشیه شکست و شکست توسط قدرتهای خارجی بود ، از یک طرف عثمانی ها. نادر شاه به منظور مقابله با عثمانی ها و روسیه و تحکیم همبستگی ایران ، ایجاد وحدت بین ادیان اسلامی را به منظور حفظ یکپارچگی ایران به عنوان یک هدف استراتژیک دنبال کرد. برای رسیدن به این اهداف ، نادر آگاهی بالایی داشت. او می دانست که دستیابی به چنین هدفی بدون نهادینه کردن غیرممکن است. بنابراین ، مهمترین اقدامات نادر شاه شامل نگه داشتن شوراهای بزرگ مانند شورای مقان و کنفرانس نجف ، مذاکره با محققان شیعه و سنی و ارسال هیئت های دیپلماتیک به عثمانی ها است.
نادر شاه این فرصت را برای دستیابی به اهداف خود ارزیابی کرد ، اما نه به درستی برای از بین بردن موانع. موانع اصلی برای وی تعصبات مذهبی و اختلافات سیاسی بین ایران و عثمانی ها بود. عدم درک روشهای ایجاد یک واحد پایدار و پشت قدرت نظامی سلطنت نشان داد که وی حق ندارد قدرت نظامی را برای دستیابی به اهداف فوق برآورده کند. به عبارت دیگر ، نادر شاه افشار از قدرت سخت وحدت اسلامی خود حمایت کرده بود.
بنابراین نظامی سازی نادر ، عدم موفقیت کامل در ایجاد اتحاد پایدار و سایر آموزه های مهم از این شکست بود. “نادر ، که در آن زمان کاملاً از نظر جسمی و روحی خسته شده بود و از پیشرفت بیشتر اهداف خود در مورد دین کاملاً ناامید شد ، نامه ای به سلطان عثمانی در محرم نوشت و به پیشنهادات قبلی خود اشاره کرد.” ((AS) دانشمندان و آقایان عثمانی “در پیامبر (ص) بودند ، در نامه دیگری تکرار کردند که معتمدین شریعت و اربابان دولت عثمانی.[خونریزی] راضی بودند و این کار را برآورده نکردند […]بشر قصد ما ملت محمدیه بود. “پس از پذیرش این پیشنهادات ، ما” درگذشت “ما شکایات را تمدید نمی کنیم”.
با این حال ، توضیحات متحد نشان می دهد که تئوری وحدت اسلامی الگوی بسیار مهمی از تغییر در حوزه دولت در دنیای این روز داشته است. تلاش های نادر شاه ، علی رغم اهداف خیرخواهانه ، علی رغم اهداف خیرخواهانه ، به دلیل موانع و چالش های بی شماری ، به نتیجه نرسید. با این حال ، این تلاش ها منجر به درسهای مهمی برای تاریخ شده است و نشان می دهد که یک وحدت پایدار نیاز به درک متقابل ، تحمل و گفتگو دارد و نمی توان با خشونت و قدرت نظامی تحمیل کرد.
از این گذشته ، دکتر نتیجه گیری Movahed از روایتی که او از زندگی نادر برای ایران امروز ساخته است بسیار مهم و بحث برانگیز است. برای واحد “دوره نادر توسط تعدادی از فتوحات در جبهه نظامی و سرکوب خشونت و ترور در جبهه داخلی مشخص می شود. هنگام بررسی گزارش کوتاه دکتر محمد علی Movahed ، درسهای یادگیری وجود دارد ، این سه امتیازها برجسته تر از سایرین هستند:
اولی این واقعیت که شورای کبرا مغان و کنفرانس نجف ، هنگامی که آنها در زمان و مکان خود اندازه گیری شدند ، فقط یک فکر بسیار درخشان و یک عمل بسیار درخشان بودند. دعوت از قدیمی ترین و وسایل ساکنان و روسای کلاس ها و جمع آوری حدود 6000 نفر – حتی روایت کمترین خشونت که 6000 نفر گفتند – از نمایندگان مردم به سلطنت و سپرده تحت اصول کلی سیاست را تعیین می کنند که دولت پیش پرداخت خواهد کرد پنج سال قبل از شروع انقلاب بزرگ فرانسه ، این چیزی بود که می توانست راهی برای تغییر نگرش دولت باشد. اما نادر ، اگرچه در قلبش به لزوم برآورده کردن مردم اعتقاد داشت ، اما سعی در دستیابی به این رضایت از اجبار داشت.بشر ایده وحدت مسلمانان و شفابخشی شیعیان و سنی ها نیز بسیار افتخارآمیز و شریف بود که به آموزش و اعتقاد نیاز داشت و بندرت می خواستند آنها را از طریق اجبار حل کنند. با توجه به عثمانی هایی که آن را در ایران مجبور نمی کنند ، البته تقاضای نادر در سایه ارعاب و ظلم برآورده شد. به محض کشته شدن ، مردم به نقطه اول بازگشتند ، و همان تعصب جاهل و همان نفرت بین دو فرقه تجدید شد.
دوم هنگام بررسی این گزارش ، این یک سبکی شگفت آور است که دین به عنوان یک وسیله سیاسی دستکاری و سوءاستفاده می شود. از طرف شیعه ، مالابهاشی و صدر و امامای جمعه بودند که در دوره نادر ، پایان نامه Tausa را توسط Not -am -maqami جستجو می کردند. از طرف سنی ، دانشمندان و بزرگان بزرگ وجود داشتند که در کنفرانس نجف در مورد اصالت شیعه ها شهادت دادند و نفرت آنها را از آنها محکوم کردند ، از همان گروه و قبیله در استانبول و مکه مانند شیعه و رافیزی بشر
سوم این به همه مشکوک است و هر آنچه که دولت سرکوبگر گرفتار می شود و به ظالمانه ترین راه واکنش نشان می دهد. نادر ، حتی در مورد فرزند محبوب خود ، که در معرض ظن توطئه علیه او قرار داشت ، می تواند چشم کودک را کور کند و فرمان دهد. میرزا مهد خان مثلث شیطانی را که یک دایره نادر داشت به یاد می آورد و آنچه او گفت بلافاصله به رسمیت شناخته شد و سخنان وی به عنوان یک مکاشفه آسمانی شناخته شد. میرزا مهدی خان این مثلث تهدیدآمیز را به عنوان “سه نفر آگاهانه خدا” تفسیر می کند ، اما متأسفانه او دیگر از نام های خود نمی داند. »
بیشتر بخوانید:
متن انتخاب نادر شاه افشار از سلطنت / این سند در پشت بام خانه یافت شد
محسن گودارزی در مورد شکاف انتقادی بین دولت و ملت می گوید / “ما” کسی را ایجاد کرده ایم که فکر می کند باید خود را از “” محافظت کند
اقتصاد برای کسانی که نسبت به موسسات حاکم / بازی های آتش نشانی واکنش نشان نمی دهند ، در دسترس است. ما تحت شرایط عادی نیستیم / چرا از پیشرفت موفق در جهان یاد نمی گیریم؟
استاد دانشگاه برکلی: کاهش قدرت اقتصادی و سیاسی مردم منجر به فاجعه / سعادت مردم در تعادل بین جامعه و قدرت دولت می شود
۲۱۶۲۱۶