اخبار روز

سه افتتاحیه همزمان در فرهنگسرای سعدی در جزیره کیش

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین کیش، مراسم افتتاحیه این سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و هنری با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، هنرمندان و نمایندگان رسانه های جزیره کیش برگزار شد.

رحیم سرهنگی در این مراسم سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب (ره)، قیام پانزدهم را تسلیت گفت. خرداد و در خصوص شهادت آیت الله رئیسی و یارانش گفت: نامگذاری کتابخانه عمومی و مرکز اسناد فرهنگسرای سعدی کیش به نام شهید آیت الله رئیسی ادای احترام به مقام شامخ شهدا به ویژه شهدای خدمت است.

وی افزود: ایجاد فضای عمومی برای مطالعه یکی یکی از نیازها و خواسته های مردم به ویژه در بخش دانشجویی این بود که با ایجاد این فضا برای دانشجویان به ویژه در رده پیش کنسرت، فرصت مناسبی برای مطالعه فردی و گروهی در اتاق های مجزا ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اگرچه سطح سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی بالا نیست، اما این زیرساخت‌ها از منظر اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارند، زیرا افزایش آگاهی عمومی از طریق ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری موجب رشد می‌شود. ” فرهنگ جامعه

وی در ادامه به اقدامات خوب مسئول فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه مشاوره خانواده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط جامعه به ویژه در جزیره دوردست کیش شرایط برای خانواده ها در سرزمین اصلی متفاوت است، وجود مراکز مشاوره خانواده به فوریت مورد نیاز است.

وی در پایان با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس رضوی بر مطالبه هنرمندان برای ایجاد گالری تخصصی تاکید کرد: در این زمینه تمهیدات لازم را داریم اما زمانی که زیرساخت ها و امکانات فراهم شود باید شاهد پویایی و ارائه برتری هنرمندان باشیم. جزیره کیش در زمینه برگزاری رویدادها فعال باشد که این امر انگیزه توسعه زیرساخت ها و امکانات را نیز ایجاد می کند.

امام جمعه کیش نیز در این مراسم با بیان اینکه سعادت ما در ادامه راه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امام راحل (ره)، 15 خرداد عزای عمومی برای همیشه اعلام کرد زیرا 15 خرداد نقطه عطف و آغاز انقلاب است و باید این روز و یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب را زنده نگه داریم و به اطلاع دیگران برسانیم و البته برای این امر نیازمند دانش و بصیرت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز تصریح کرد: کتابخانه ها و مراکز فرهنگی ارکان جامعه و مهمترین پایگاه فرهنگی هر کشوری هستند که باید مورد حمایت و توسعه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: مطالعه یکی از شاخص های مهم توسعه در کشورها و وجود مراکز فرهنگی است. مطالعه و افزایش سرعت مطالعه از عوامل توسعه فرهنگی و ضرورت پیشرفت و تعالی هر جامعه است.

امام جمعه کیش تاکید کرد: مشکلات فرهنگی با اقدامات فرهنگی قابل حل است لذا نیازمند ایجاد بستر مناسب هستیم و از اقدامات انجام شده در این زمینه تقدیر و تشکر می کنم.

وی در پایان از مساجد و حسینیه ها به عنوان ظرفیت ارزشمند و مکمل فرهنگسراها یاد کرد و افزود: جزیره کیش مکان مناسبی برای گردشگری فرهنگی است و به همین دلیل نیازمند زیرساخت های کافی است. جزیره کیش یک منطقه معمولی نیست، بنابراین جزیره کیش باید خدمات بسیار خوبی را با زیرساخت های مناسب در کنار سایر حوزه های فرهنگی ارائه دهد.

امام جمعه اهل سنت نیز در این مراسم به چهاردهم اشاره کردند خرداد و معراج امام خمینی (ره) فرمودند: روز چهاردهم خرداد غمگین ترین روز انقلاب اسلامی است زیرا روح خداوند با دلی آرام و وجدان پاک به ملکوت اعلی پیوست. رهبری که با استکبار جنگید و امید را در دل مستضعفان و مستضعفان جهان شعله ور ساخت.

همچنین شیخ یعقوب شمس یکی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم افزود: 15 خرداد نیز به تعبیر رهبر کبیر انقلاب (ره) عزای عمومی است و این بیانیه امام خمینی (ره) بیانگر مقام والای شهدای انقلاب است رؤسای جمهور شهید، اما این ملت صبور با قدرت ایمان و توکل به خدا همچنان در مسیر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای حفظ و پیشبرد انقلاب اسلامی ایران ایستادگی می کنند.

از دیگر بخش‌های این مراسم، تقدیر از دو کتابدار مجرب جزیره کیش و چهار عکاس از نمایشگاه عکس رضوی بود.

لازم به ذکر است در پایان این آیین از کتابخانه عمومی و مرکز اسناد آیت الله رئیسی با ظرفیت 111 صندلی در سالن مطالعه، 16000 جلد کتاب تخصصی و عمومی و سه اتاق مجزا به عنوان «گوشه تحقیق» استفاده می شود. ” برای مطالعات و بحث های گروهی . همچنین مرکز مشاوره امام رضا (ع) با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش به منظور ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها و نمایشگاه عکاسی رضوی در محل. گالری استاد فرشچیان فرهنگسرای سعدی با حضور مسئولان افتتاح شد.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا