اخبار روز

سهم مهم دولت برای سهامداران در سی ام مرداد

تعدادی از افراد در سال 2005 موفق به دریافت سهام نشدند. مابقی سهام شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، موسسات خیریه و سه دهم درآمد امسال صاحب سهام خواهند شد. سود سهام عدالت 1400 در سال جاری دو برابر شد و سود سهام فاز اول به سهامداران پرداخت شد و فاز دوم پایان یافت. اسفند نزد صاحبان سپرده شد سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید

سهام عدالت سهامی است که با مشارکت دولت از طریق فروش حق پذیره نویسی در قالب بورس اوراق بهادار برای شرکت ها منتشر می شود و برای مردم قابل خرید است. سهام سهام معمولاً در بسته‌هایی فروخته می‌شود که شامل سهام چند شرکت است. در ایران نظارت بر بازار سهام توسط سازمان بورس و اوراق بهادار با عنوان «فوربورس» انجام می‌شود. برای فروش یا خرید سهام می توانید به صرافی مراجعه کنید یا از طریق وب سایت خارج از بورس این کار را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد فروش سهام به مقاله زیر مراجعه کنید.

ارزش واقعی سهام پس از آزادسازی فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرد. پس 20 میلیون تومان و 9 میلیون تومان دید.

در این راستا در 20 مهر 1400 ارزش واقعی سهام با ارزش اولیه 492 هزار تومان از 12 میلیون و 500 هزار تومان گذشت و در 7 مهر آبان در ماه همان سال حدود 11 میلیون و 500 هزار تومان هزینه داشت. اما روند نزولی بورس نیز باعث کاهش ارزش این سهام شد. به این ترتیب ارزش واقعی عدالت با ارزش اولیه 492000 تومان در سال 29 تقسیم می شود. بهمن در سال 1400 10 میلیون و 351 هزار تومان هزینه داشت.

اما در نهم فروردین ارزش واقعی این سهم در سال گذشته 11 میلیون و 500 هزار تومان با ارزش اولیه 492 هزار تومان بود که با توجه به رونق بازار اخیرا افزایش یافت. فروردین در همین سال این رقم به حدود 12 میلیون و 275 هزار تومان رسید. تا 18 اردیبهشت ماه ارزش سهام همچنان افزایش یافت و به 12 میلیون و 763 هزار تومان رسید. اما باز هم روزهای نوسان بازار بر ارزش سهام تاثیر گذاشت و در 20 خرداد 1400 ارزش واقعی سهام با ارزش اولیه 492 هزار تومان 12 میلیون و 580 هزار تومان و در چهارم تیرماه بود. حدود 12 میلیون و 489 هزار تومان بود.

بر این اساس چراغ قرمزهای بورس بر سهام سایه افکند و ارزش واقعی سهام با ارزش اولیه 492 هزار تومان در شهریور سال گذشته 10 میلیون و 463 هزار تومان بود. قیمت این سهم در ابتدای مهرماه 10 میلیون و 484 هزار تومان بود و در 6 مهر به 10 میلیون و 195 هزار تومان کاهش یافت که کمترین قیمت در سال گذشته بود.

اما روزهای سبز بازار سرمایه بر سهام نیز تاثیر گذاشت و بر اساس آخرین آمار ارزش واقعی سهام با ارزش اولیه 492 هزار تومان به بیش از 11 میلیون و 179 هزار تومان رسیده است.

البته تمامی این سوالات در حالی مطرح می شود که امکان فروش این سهام به ذی نفعان وجود ندارد و این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسئولان برای تعیین تکلیف سهام عدالت باشند. این فروش نیز از اواسط سال 2019 و در پی سقوط تاریخی بازار سهام آغاز شد و علیرغم تعهدات متعدد دولت های قبلی و فعلی در خصوص فروش سهام، همچنان ادامه دارد.

در همین راستا مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در اظهارنظر اخیر خود درباره سهام با بیان اینکه منظور از آزادسازی سهام این است که سهام دیگر دست دولت نیست، گفت: سود سهام سهام به طور کامل می رود. به دولت پرداخت خواهد شد. این سهام به هیچکس وثیقه نیست، اما امکان فروش آن وجود ندارد. اگر به همه اجازه فروش سهام بدهیم، به دلیل تعداد سهامداران زیاد و حجم کم سهام، فشار فروش شدیدی بر 35 شرکت سهامی عام وارد خواهد شد. فلسفه سهام فروش نیست، بلکه استفاده از این سهام در بلندمدت است. منافع مالکیت و مدیریت در دست مردم است. سهامداران مستقیم می توانند شخصاً در جلسات شرکت کنند. در واقع هرکسی یک منفعت سهامدار دارد، فقط نمی تواند سهام خود را بفروشد.

عشقی درباره امکان فروش سهام نیز گفت: باید با توجه به شرایط بازار تصمیم گیری شود که درصدی از سهام قابل فروش باشد. شرایط بازار یکی از دلایل این امر است: اگر امکان فروش سهام وجود داشته باشد، سهامداران بزرگ آنها را می خرند و مردم از سهام محروم می شوند. در بیانات مقام معظم رهبری بر موضوع سهامداری به شدت تاکید شده است. بحث در مورد فروش ممکن است به مرور زمان مطرح شود.

منبع: موج

برای دریافت سود سهام به این سایت مراجعه کنید

مهدی حاجیوند گفت: اخیراً پیامی مبنی بر کذب محض در فضای مجازی با عنوان «پرداخت سود سهام عدالت دوره دوم آغاز شد» منتشر شد.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام افزود: متاسفانه این خبر توسط افراد سودجو تهیه و اعلام شد که «طبق اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه» در خبرها اعلام شد مهلت نهایی تکمیل فرم پرداخت سود سهام دوره دوم اعلام شده و تمدید نخواهد شد. هر کس که سهام ندارد نیز می تواند ثبت نام کند. و افراد با ورود به لینک درج شده نسبت به واریز وجه اقدام کنند تا مشخصات هویتی و حساب بانکی آنها هک و مبلغ به حساب بانکی آنها واریز شود.

حاجیوند با تاکید بر اینکه در حال حاضر ثبت نام و پرداخت سود سهام انجام نمی شود و این خبر به قصد کلاهبرداری منتشر شده است، تصریح کرد: با وجود اینکه چندین بار اعلام کرده ایم که در این حوزه ثبت نام وجود دارد. خیر، اما متأسفانه برخی از شهروندان فریفته چنین پیام هایی شده و متحمل خسارات مالی می شوند.

وی تصریح کرد: نه تنها ثبت نامی برای سهام صورت نمی گیرد، بلکه در حال حاضر سودی هم برای این سهام پرداخت نمی شود.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت تاکید کرد: برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به مراجعه به کافی نت یا ورود به سایت نیست و همچنین نیازی به شرکت عدالت نیست. – سهامداران باید برای دریافت سود سهام از آن سهام پول بپردازند. .

وی گفت: در صورت ثبت نام باقیمانده سهام یا تقسیم سود سهام از طریق منابع مختلف از جمله صدا و سیما و رسانه های رسمی اطلاع رسانی می شود./تسنیم

وزیر اقتصاد: مانند سال گذشته ممکن است برخی شرکت ها در پرداخت سود با تاخیر مواجه شوند. در این صورت سود سهام عدالت همانند سال گذشته در دو مرحله پرداخت می شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سود سهام عدالت چه زمانی و چگونه واریز می شود، گفت: گزارش های مالی 1401 شرکت عدالت به تازگی رسیده و آیا سود سهام عدالت نیز همزمان واریز می شود؟ تعداد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اما زمانی که سود برخی شرکت ها مانند پتروشیمی خلیج فارس مانند سال گذشته با تاخیر مواجه می شود، سود سهام در دو مرحله پرداخت می شود.

عسگر توکلی با بیان اینکه عده ای سودجو با ارسال لینک های جعلی بین 5 تا 100 میلیون تومان از سهامداران کلاهبرداری کردند، گفت: آخرین حربه سودجویان این بود که اقدام به کپی برداری از شماره تلفن برخی مدیران سهام و از طریق ارسال از لینک ها در فضا کردند. دستی.» برای کلاهبرداران شناسایی شده.

رئیس اتحادیه سهام کشور با بیان اینکه در حال حاضر ثبت نام سهام نداریم از مردم خواست به لینک های کلاهبرداری توجه نکنند و در دام آنها نیفتند.

وی درباره واریز سود سهام گفت: مجامع شرکت های سرمایه گذاری همچنان برگزار می شود و در حال حاضر هیچ سپرده ای در این حوزه نداریم.

توکلی با بیان اینکه سه میلیون و 500 هزار متقاضی کمک اجتماعی و کمیته امداد باید تحت پوشش باشند، گفت: عضویت این افراد ادامه دارد.

وی تصریح کرد: برخی از شرکت های سهامی عام هنوز به سهام عدالت تبدیل نشده اند و متقاضیان جدید با این واگذاری ثبت خواهند شد.

رئیس اتحادیه سهام کشور از واگذاری و تخصیص دو درصد از سهام سه بانک برای عضویت و خدمت رسانی به 3.5 میلیون مشتری خبر داد./تابناک

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا