اخبار روز

سهمیه لاستیک دولتی ویژه عید سعید فطر اعلام شد

تحویل 4 لاستیک دولتی در سال 1403 با نقشه دولتی آغاز شد. بسته به عوامل مختلفی مانند تولید لاستیک داخلی یا خارجی، عرضه دولتی یا بازار آزاد متفاوت است. ممکن است قیمت ها در سال جدید کمی تغییر کند.

قیمت لاستیک خودرو دولتی SKY برند یزد تایر در سایز 205/55R16 به 3 میلیون و 300 هزار تومان رسید. قیمت لاستیک با کیفیت مدل روداستون + N5000 سایز 205/60/14 6 میلیون و 500 هزار تومان.

لاستیک خودرو مانند تعدادی از اقلام و کالاهای مصرفی در بازار ایران با دو تعرفه و قیمت به دست مصرف کنندگان می رسد. از جمله این مقالات هستند یکی لاستیک دولتی است که قیمت آن بخشی را دولت و موجودی آن را مصرف کننده در زمان خرید پرداخت می کند. یکی همچنین لاستیک آزاد است که هزینه تولید یا واردات آن به دلار آزاد محاسبه می شود و در بازار داخلی با قیمتی بالاتر از لاستیک دولتی به فروش می رسد.

این بدان معناست که لاستیک خودرو به همراه محصولاتی مانند تخم مرغ، مرغ و … جزء کالاهای یارانه ای محسوب می شود و مصرف کنندگان می توانند تحت شرایط خاصی خریداری کنند.

تعداد لاستیک دولتی قابل خرید حضوری و آنلاین

برای تهیه لاستیک دولتی می توانید از دو روش حضوری و آنلاین استفاده کنید. با روش آنلاین می توانید 4 لاستیک و با روش حضوری 2 لاستیک تهیه کنید. البته لازم به ذکر است که در این سیستم لاستیک هایی با سایز 14 و بزرگتر ارائه می شود و برای تهیه لاستیک سایز 13 بهتر است با نمایندگی های عرضه لاستیک دولتی تماس بگیرید.

در سال های اخیر نرخ تورم به 40 تا 50 درصد رسیده و قیمت دلار از 3000 تومان به 30000 تومان رسیده است که باعث شده قیمت همه کالاها و خدمات به شدت گران شود. یکی در بین این کالاها لاستیک خودرو افزایش قیمت بی سابقه ای را به ثبت رساند.

دولت برای کنترل قیمت ها در بازار وارد عمل شد و با عرضه لاستیک های دولتی سعی کرد این محصول را با قیمت ارزان تری در اختیار مصرف کنندگان (رانندگان و دارندگان خودرو) قرار دهد. بنابراین، مزیت اصلی خرید تایرهای دولتی امکان ارزان‌تر شدن 10 تا 35 درصد نسبت به لاستیک‌های موجود در بازار آزاد است.

ثبت درخواست لاستیک های دولتی

اگرچه لاستیک‌های دولتی عمدتاً برای وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و کامیونت تهیه می‌شود، اما رانندگان و مالکان خودروهای شخصی نیز این امکان را دارند که تایر را با نرخ دولتی خریداری کنند.

روش شخصی خرید لاستیک دولتی

برای خرید لاستیک های دولتی به صورت شخصی باید مستقیما با نمایندگان شرکت های تایرسازی داخلی تماس بگیرید.

بهتر است قبل از مراجعه حضوری برای خرید لاستیک دولتی با نمایندگی ها تماس بگیرید. آدرس و شماره تلفن فروشنده در سایت شرکت تایر قابل مشاهده است.

روش آنلاین خرید لاستیک دولتی

ساده ترین راه برای خرید لاستیک دولتی ثبت نام در سایت فروش اینترنتی است.

ثبت نام در سایت های فروش آنلاین هر روز در ساعات خاصی انجام می شود (بهترین زمان شروع روز است).

پس از خرید، بارگذاری مدارک و واریز وجه، لاستیک ها به آدرس درج شده ارسال می شود.

همچنین برای خرید لاستیک دولتی می توانید به سایت جام تجارت به نشانی kala.ntsw.ir مراجعه کنید.

مدارک لازم جهت خرید لاستیک دولتی

کارت ملی مالک خودرو

کارت ماشین

برگ های سبز ماشین

سهمیه و قیمت لاستیک دولتی

سهمیه لاستیک برای هر خودرو دو رینگ (رو در رو) و چهار رینگ (آنلاین) در سال می باشد.

قیمت لاستیک دولتی 10 تا 35 درصد کمتر از قیمت بازار آزاد است (مثلا اگر دو لاستیک در بازار آزاد 1 میلیون تومان باشد، می توانید یک جفت لاستیک دولتی را 650-900 هزار تومان خریداری کنید).

علاوه بر قیمت لاستیک، 9% مالیات بر ارزش افزوده و برای خرید آنلاین، هزینه ارسال نیز در فاکتور خرید شما محاسبه می شود. قیمت ها ثابت است و نمایندگی ها نمی توانند لاستیک های دولتی را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب به شما بفروشند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا