اخبار روز

سهام جدید برای مردم در ماه مهر

تعدادی از افراد در سال 2005 موفق به دریافت سهام نشدند. مابقی سهام اعم از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهم درآمد امسال صاحب سهام خواهند شد. سود سهام 1400 در سال جاری دو برابر شد و فاز اول سود سهام به سهامداران پرداخت شد و فاز دوم پایان یافت. اسفند نزد صاحبان سپرده شد سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید

وی ادامه داد: قوه قضاییه باید خدمتی را به امانت داری که متوفی را شناسایی می کنند ارائه کند و اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد تا بر اساس گواهی انحصار وراثت اعلام شده از سوی قوه قضائیه و زیرساخت خدماتی که ارائه می دهند اقدام کنیم. به ما، می تواند پرونده تشکیل دهد. اجرا کنید ما پیگیر این موضوع هستیم و این یکی از خواسته های متولیان بازار سرمایه و سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار است.

معرفی سیستم انتقال سهام سرمایه به وراث که تا سال 12 همچنان در هاله ای از بلاتکلیفی بود. بهمن 1401 محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره مشخصات فردی سهامداران متوفی سامانه سهام عدالت به صورت الکترونیکی گفت: سازمان ثبت احوال کشور این خدمت را ارائه می دهد و اطلاعات متوفی را به صورت آنلاین در اختیار دارد. .

وی افزود: داده های خدمات انحصار وراث را در اختیار سازمان بورس قرار داده ایم تا سهام متوفیان به خانواده هایشان واگذار شود. این داده ها به صورت وب سرویس در اختیار سازمان بورس قرار می گیرد و در سیستم های آن قابل استفاده است.

اما برخلاف اظهارات رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه مبنی بر اینکه مشخصات کامل متوفیان به دلیل فرآیند انحصار وراثت در اختیار سازمان بورس قرار گرفته است، تحویل آمار متوفی الزامی است. مركزي در گفت و گو با رسانه ملي تصريح كرد: فوت شدگان مربوط به سال 1384 مي باشد، از سال 1386 فقط بر اساس خدمت به سازمان عكس ارث ارائه مي شود و از سال 1386 عملاً ارائه نشده است. ثبت شده است.» تعداد متوفیان.

سازمان بورس و اوراق بهادار بهادر به منظور تسریع در روند راه اندازی سامانه واگذاری سهام متوفیان به وراث، بار دیگر زیرساخت های فنی را تغییر داد و طرح دیگری را به شورای عالی بورس ارائه کرد. سهام بر اساس گواهی انحصار وراثت باید از طریق شعب کارگزاری انجام شود.

سامانه ای که رئیس سازمان بورس عشقی در آخرین نشست خبری خود در زمان عملیاتی شدن فرآیند خود بیان کرد. اسفند 1401 خطاب کرده بود: حداکثر تا 2-3 ماه آینده این موضوع قطعی می شود و این جابجایی های اجباری می تواند انجام شود.

سه ماه گذشت و خبری از تعیین تکلیف سامانه واگذاری سهام قانونی به وراث نشد. باشگاه خبرنگاران جوان برای اطلاع از آخرین جزئیات هشتم از رئیس سازمان بورس سوال کرد شهریور عشقی همچنین بیان کرد: موضوع واگذاری دارایی وراث سهام سهام و بحث باقی ماندن سود در حساب های سپرده مرکزی پس از فوت فرد به زودی حل می شود.

وی افزود: سامانه آماده شده و تلاش برای تکمیل آن است شهریور اعلام می کنیم وراث متوفی با در دست داشتن مدارک لازم با شرکت های کارگزاری تماس بگیرند. همینطور مذاکراتی که با دادگستری داشتیم که دفاتر الکترونیکی دادگستری یک بار دیگر تمایل خود را برای حمایت از این روند در نهایت ابراز امیدواری کردند. شهریور این روند آغاز خواهد شد.

شهریور تمام شد و فصل پاییز شروع شد اما خبری از سامانه واگذاری سهام سرمایه به وراث نیست! باشگاه خبرنگاران جوان نیز به عملیاتی شدن این سامانه رسیدگی کرد. در نهایت، مطالعات پیگیری نشان داد که در مهر در ماه جاری این سامانه به بهره برداری می رسد.

اکنون باید منتظر پایان نظام واگذاری سهام عدالت به وراث باشیم، سوالی که بسیاری از مردم انتظار شفاف سازی درباره آن را دارند. مهر آیا این ماه اجرایی می شود یا به تاریخ دیگری موکول می شود؟

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا