سنوار 18 روز در رفح جنگید

یک روزنامه ترکیه ای به نقل از یک منبع آگاه از مبارزات 18 روزه شهید یحیی السنور رئیس دفتر سیاسی حماس در رفح قبل از شهادتش خبر داد.

به گزارش ایسنا، رهبر جنبش حماس در درگیری با نظامیان رژیم اشغالگر در جنوب شهر رفح در نوار غزه جان باخت.

«خلیل الهیه» معاون دفتر سیاسی حماس درباره شهادت السنوار گفت: شهادت یحیی السنوار را به امت عربی و اسلامی تسلیت می‌گوییم، اما حماس ضعیف نخواهد شد. شهادت سنور.

این مقام ارشد حماس گفت: الصنوور قهرمان شهیدی است که تا آخرین لحظه زندگی خود با ارتش رژیم اشغالگر قدس مخالفت کرد. خون شهدا راه ما را روشن می کند و انگیزه ای برای ثبات و پایداری خواهد بود.

از سوی دیگر، با شهادت السنوار، توجه زیادی به ادعای دروغین رژیم صهیونیستی مبنی بر “مخفی بودن” السنوار در میان اسرای صهیونیستی در “تونل های حماس” جلب شد و اکنون یک روزنامه ترکیه ای به نقل از یک مطلع. منبع، جزئیات بیشتری از شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس فاش کرده است

بر اساس گزارشی که امروز روزنامه ترکیه منتشر کرد، رئیس دفتر سیاسی حماس قبل از شهادت 18 روز با نیروهای رژیم صهیونیستی در رفح جنگید.

یک منبع آگاه گفت: السنوار پس از انتخابش به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس در ماه اوت، به او توصیه شد که از میدان نبرد دور بماند، اما السنوار نخواست این کار را انجام دهد. که

این روزنامه ترکیه ای در ادامه مطلب خود به نقل از این منبع آگاه که هویتش فاش نشد، نوشت: السنوار نمی خواست میدان جنگ را ترک کند، او می خواست در نبرد شهید شود سایر همرزمان وی به مدت 18 روز در جنوب نوار غزه (رفح) با نیروهای رژیم صهیونیستی جنگیدند.

این منبع همچنین تصریح کرد که رئیس دفتر سیاسی حماس در زمان شهادت تنها بوده و دیگر مجاهدان حماس در تلاش بودند تا ارتش رژیم صهیونیستی را به سمت دیگری هدایت کنند.

شهادت السنوار واکنش های بسیاری را برانگیخت.

معاون دفتر سیاسی حماس در نوار غزه پس از ظهر روز جمعه 27 اکتبر 1403 خبر شهادت یحیی سنور رهبر حماس در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب غزه را تایید کرد. استریپ، مقام معظم رهبری در پیامی خطاب به ملت‌های مسلمان و جوانان غیور منطقه، قهرمان مجاهد «فرمانده یحیی سنور» را گرامی داشتند و تأکید کردند: همانطور که جبهه مقاومت با شهادت مفاخر خود از پیشروی بازنایستاد. حتی با شهادت سنور بس کن انشاالله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.

حماس زنده است

به گزارش رسانه های اروپایی و آمریکایی، با اشاره به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، تاریخ نشان می دهد که جنبش های مقاومت قابل نابودی نیست و با وجود اینکه شخصیت برجسته ای مانند سنور به شهادت رسید، حماس بسیار زنده است.

سنوار 18 روز در رفح جنگید

فرن فلج در گزارشی می نویسد: «شما نمی توانید یک ایده را بکشید، مهمتر از آن، فرار از چالش هایی که این جنبش مقاومت برای اسرائیل ایجاد کرده است، دشوار است. حماس تلاش های خود را مضاعف می کند.

این نشریه آمریکایی در ادامه به برخی از چهره‌های سابق مقاومت از جمله «خلیل الوزیر» ملقب به ابوجهاد، یکی از فرماندهان برجسته سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و «سید عباس الموسوی» دبیرکل دوم اشاره می‌کند. از حزب الله لبنان، «فتحی شقاقی» دبیرکل حزب الله فلسطین در سال 1995 و احمد یاسین، بنیانگذار جنبش حماس که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، نوشتند: «همه این افراد به دست اسرائیل کشته شدند. اما اسرائیل نتوانست به مقاومت پایان دهد. اما باید تاکید کرد که مقاومت بیهوده نبود و سنوار می دانست که ترور او توسط اسرائیل منبع الهام مقاومت خواهد بود.

فارین پالیسی همچنین به این موضوع پرداخته است که برخی از تحلیلگران معتقدند صلح در صورتی امکان پذیر است که رژیم صهیونیستی تمامی چهره های مقاومت را از بین ببرد، اما این رسانه آمریکایی استدلال می کند: «اعضای حماس در داخل هستند». نبود این رهبران همچنین می توانند بجنگند و از اسرائیل انتقام بگیرند.»

فرن پالسی در این گزارش همچنین به ترور و شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان دولت آمریکا پرداخته است: «پس از این سوء قصد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هیچ فرصتی را از دست نداد و حتی قدرتمندتر از قبل شد.

این رسانه آمریکایی درباره شهادت سینوار نیز همین اظهار نظر را بیان می کند و در پایان این گزارش می نویسد: شاید اکنون ترور سینوار دستاورد بزرگی برای اسرائیل تلقی شود، اما به جای سینوار دیگران ظهور خواهند کرد و مقاومت ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما