اخبار روز

تنظیم “سند جهانی حقوق ادیان” توسط حجت‌الاسلام ایمانی‌پور!/ جزئیات

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در نامه‌ای به رهبران ادیان جهان، پس از اهانت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم، تأکید کرد که لازم است “سند جهانی حقوق ادیان” تنظیم و تدوین شود.

با تأکید بر اهمیت ادیان در جهان امروز، روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن نامه‌ای از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به رهبران ادیان جهان اعم از پاپ، پاتریک کریل و سایران ارسال شده است.

با سلام و احترامات فائقه

ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی، همانگونه که استحضار دارید برای چندمین بار است که شاهد اهانت به قرآن کریم و جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات مسلمانان جهان از سوی دشمنان دین و دینداری هستیم که آن را جلوه‌ای از دموکراسی و آزادی وانمود می‌کنند.

عالیجناب، اطمینان دارم که این رخداد و حوادث مشابه شما را مکدر و متاثر کرده است. پر واضح است وظیفه همه ما در همکاری و اقدامات مشترک به تناسب گسترش توطئه‌ها، بیش از گذشته شده است.

لزوم حفظ صلح و دوستی بین ملت ها و پیروان ادیان

با توجه به تکلیف دینی و ایمانی خود و با هدف حفظ و توسعه ایمان گروهی و حفظ صلح و دوستی بین ملت‌ها و پیروان ادیان، پیشنهاد می‌شود که برای تنظیم “سند جهانی حقوق ادیان” در سازمان‌ها و ساحات بین‌المللی به صورت مشترک اقدام شود. این سند به ما کمک خواهد کرد تا از اقداماتی که توهین به مقدسات را به تصویر می‌کشند، جلوگیری کنیم.

همچنین، مناسب است که درباره آسیب‌های ناشی از این رویداد با مردم خود بحث و گفتگو کنیم و به علت‌های بروز این وقایع و پیامدهای آن هشدار دهیم. باید از تمام منابع و امکانات موجود برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مشابه با دانش و احتیاط استفاده کنیم.

امیدوارم این اقدامات و همکاری‌های مشترک به ما کمک کند تا آگاهی بیشتری داشته باشیم و از تکرار اعمالی که صرفاً به سبب انگیزه‌های شخصی به وقوع می‌پیوندند، جلوگیری شود، زیرا این اعمال می‌توانند منجر به گسترش نفرت جهانی شوند.

از خداوند متعال می‌خواهم که به جنابعالی توفیقات پایدار و موفقیت را عطا فرماید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا