اخبار روز

«سلمان فارسی» به فصل دوم خود رسید/ اهمیت بخش «ایران» برای میر باقری

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین – حسین طاهری تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» در گفتگو با خبرنگار درباره این سریال و روند تولید این سریال که پروژه بزرگ و عظیمی برای کشورمان ایران است، گفت. مهر وی تصریح کرد: سریال برنامه تولید کاملی دارد و بر همین اساس پیش می رود. البته برخی از این طرح ها با کرونا خنثی شد. مثلاً در ابتدا قرار بود بخشی از دوران بیزانس را در ترکیه فیلمبرداری کنیم، اما با وجود ویروس کرونا، آن قسمت ها را در ایران فیلمبرداری کردیم. ما اخیرا آذر در سال ۲۰۱۸ فیلمبرداری را در کرمان در لوکیشن های ساده شروع کردیم، کم کم لوکیشن های عظیم و سختی ساختیم و فیلمبرداری را شروع کردیم.

مهر وی نوشت: وی افزود: قسمت ایرانی بخش مهمی از سریال است و آقای داوود میرباقری به عنوان کارگردان روی این قسمت تمرکز مهمی دارد چرا که گفته می شود هم پیشینه کاراکتر سلمان فارسی به این دوران مرتبط است و هم به عنوان کارگردان. ایران باستان برای اولین بار به تصویر کشیده می شود. این بخش نشان می دهد که سلمان فارسی با چه دانشی، در چه تمدنی و با چه دانشی بزرگ شده است و آقای میرباقری بر اساس همین ویژگی ها داستان را نوشته است.

توقع مخاطب از ایران باستان زیاد است

تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» افزود: در دوره بیزانس از معماری‌های موجود در صحنه‌ها و لوکیشن‌های دیگر استفاده کردیم و آن‌ها را متناسب با موقعیت داستان اقتباس کردیم. شاید مخاطب انتظار دیدن چنین ست های عظیمی را از این دوره نداشته باشد، اما انتظارات بخشی از ایران باستان زیاد است و همه این روندها متفاوت است، بنابراین هم لباس ها با طرح های مختلف ساخته شده اند و هم تزئینات عظیمی با معماری آنها. همان دوره باید آماده می شد. ساخت و ساز به این ترتیب آغاز شد و این حساسیت باعث شد که شاهد کاهش جزئی در سرعت تولید باشیم.

«سلمان فارسی» به فصل دوم خود رسید/ اهمیت بخش «ایران» برای میر باقری

این تهیه کننده در خصوص زمان پخش سریال و انتقادهایی که به تمدید پروسه ساخت سریال وجود دارد، گفت: بحمدالله پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما حمایت های زیادی کرد تا ساخت معماری مجموعه فصل ایران می تواند به سرعت پیشرفت کند. بنابراین می توان گفت که سریال دو و نیم برابر سریعتر از برنامه ریزی قبلی پیش می رود. با این حال داود میرباقری معمولاً قسمت های سخت را زودتر فیلمبرداری می کند.

طاهری افزود: با همه فراز و نشیب ها و مشکلاتی که داشته ایم، در حال حاضر یک سوم کار ساخت فصل ایران به پایان رسیده و دو سوم آن باقی مانده است و بخشی از المان های بصری و جلوه های ویژه رایانه ای در حال استفاده است. “

تهیه کننده «سلمان فارسی» درباره روند تولید محتوای این سریال نیز گفت: داستان سلمان فارسی از تولد او شروع می شود، درباره یک ایران سوم، حدود یک سوم بیزانس و قسمت دیگر حجاز یا اسلام اکنون است قسمت بیزانس تموم شد و فعلا در حال انجام فصل ایران هستیم و بعد به حجاز می رسیم و در نهایت این فصل تا پایان سریال غدیرخم خواهد بود.

فصل دوم «سلمان فارسی» به خود سلمان می پردازد

وی ادامه داد: پس از این فصل، در فصل بعد می توان ادامه داستان از سلمان فارسی تا وقایع بعد از رحلت پیامبر، دوران فتوحات و رحلت سلمان را ارائه کرد.

تهیه کننده «سلمان فارسی» یادآور شد: امسال و سال آینده در حال فیلمبرداری فصل ایران هستیم و البته امسال نیز کم کم پیش تولید ساخت فصل حجاز آغاز می شود. کارگاه های بخش بیزانس به بخش ایران منتقل شد، این انتقال از بخش ایران نیز در بخش حجاز انجام خواهد شد. تلاش آقای میرباقری و همه عوامل پروژه پخش سریال در سال 1405-1406 است.

تعیین مکان های ثابت فیلمبرداری فصل دوم سریال

وی در خصوص پخش فصل دوم سریال سلمان فارسی گفت: بخشی از این زمان بندی به دلیل محدود بودن لوکیشن هاست چرا که لوکیشن های دائمی در شهر غزالی راه اندازی شده است. از این لوکیشن ها می توان برای فصل دوم سریال استفاده کرد. فصل دوم داستانی است که بعد از غدیر شروع می شود و سپس داستان شخصیت سلمان فارسی را تا زمان مرگش داریم.

طاهری در ادامه درباره برنامه پنج ساله پایان این سریال توضیح داد: این دوره شامل فصل دوم سریال نیز می شود و جاه طلبی ما در این تولیدات گسترده و به تصویر کشیدن شکوه تمدن ایرانی این است که کار را با کیفیت کامل به پایان برسانیم. به سرعت پخش شد.” .

طاهری در خاتمه درباره روند تولید این روزها توضیح داد: این روزها گروه در گرمای شدید تابستان با حضور جمع کثیری از بازیگران و هنرمندان دوست داشتنی و پرتلاش و طبق برنامه در شاهرود مشغول به کار هستند. فیلمبرداری در ساعات اولیه بامداد آغاز خواهد شد مرداد ماه در تهران به کار خود ادامه خواهد داد.

245220

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا