اخبار روز سینما

سلفی ترانه علیدوستی با زیباترین دختر دنیا.

خبراملت: ترانه علیدوستی بازیگر مشهور سینما 39 سال سن دارد. ترانه علیدوستی در فیلم ها و سریال های مختلفی از جمله من 15 ساله هستم، فروشنده، شهرزاد و … حضور داشته است. ترانه علیدوستی با علی منصور ازدواج کرده است. ترانه علیدوستی یک دختر به نام حنا دارد. آهنگ علیدوستی او علاوه بر بازیگری در عرصه فعالیت های اجتماعی نیز حضور مهمی دارد.

به گزارش پی ام آپ، ترانه علیدوستی عکسی از خودش و دخترش منتشر کرده است و از آنجایی که برای هر مادری دخترش زیباترین دختر دنیاست احتمالا حنا خانم هم این ویژگی را دارد.

حنا حاصل زندگی مشترک علیدوستی با همسرش علی منصور است و اکنون 9 ساله است.

واکنش ترانه علیدوستی به شایعه مهاجرتش.

علیدوستی با انتشار متنی ترانه ای نوشت که از کشور مهاجرت نکرده و تصمیمی برای این کار ندارم.

به گزارش پی ام آپ، پس از انتشار خبر مهاجرت ترانه علیدوستی از کشور، این هنرمند با انتشار متنی در صفحه توئیتر خود نوشت: من ایرانی هستم، گذرنامه ام در دست وزارت اطلاعات است. اگر آنجا نبودم نمی رفتم.»

وی در ادامه درباره این حمله سایبری در صفحات مجازی نوشت: “آیا در تابستان برای این پشه های سفید چسب زردی به دور درختان می زنند؟ از مطالب من اینگونه استفاده کنید. آب سایبری از دست می آید، به زمین می خورد، اینجا می چسبد. 🙂

من حواس آنها را پرت می کنم، شما می توانید از راه دیگری بروید.”

آهنگ علیدوستی

ترانه علیدوستی: من فمینیسم هستم و به دنبال برابری زن و مرد هستم

ترانه علیدوستی، عضو کمیته 5 نفره مبارزه با خشونت جنسی، سوء استفاده و باج‌گیری در سینما و از اعضای کمپین 800 زن در خصوص شکل‌گیری نهضت مبارزه با خشونت جنسی در سینما توضیح داد و گفت: این جنبش در حال حاضر آغاز شده است. یک برنده.

بخش هایی از گفتگوی امروز این بازیگر با مجله فیلم را می خوانید:

** اگر زنی از ویژگی های فردی و زنانه خود برای وارد شدن به موقعیت استفاده کند، چه کسی باعث به وجود آمدن این موقعیت شده است؟ کدام بخش از جامعه یک زن را در شرایطی قرار داده است که به جای اینکه گوشه ای از کار را بگیرد و از پس آن بربیاید، به شغل دیگری متوسل شود؟ اینکه زنان برای ظاهر و شرکت در پروژه ها با یکدیگر رقابت می کنند، نتیجه موقعیت و مکانیزمی است که جایی برای آنها نیست. این بیشتر یک موقعیت منحصراً مردانه است که برای مثال، تنها یک جای خالی برای یک فیلمنامه نویس وجود دارد. چه کسی شرایطی را ایجاد کرد که یک زن از ویژگی های زنانه خود برای رسیدن به موقعیت استفاده کند؟ صاحبان قدرت و صاحبان کار!

**شخصاً ندیده ام که گروهی از زنان به موضوعی اعتراض کنند و دعوی داشته باشند و از نظر جامعه زمان آن دعوا فرا رسیده است! هرگز اتفاق نیفتاده است. بعضی ها همیشه غریبه اند و معلوم نیست چه کسانی هستند و می خواهند تئاتر تعطیل شود، پس باید یک مشکل وحشتناک را سرپوش بگذاریم! چون ممکن است عده ای بخواهند از آن سوء استفاده کنند! سینمای ایران سینمای مهمی در جهان است، شهرت دارد و در جشنواره های مهم دنیا حضور دارد. اما همین سینما زمانی افتخار می کند که سالم و صادقانه کار کند و افراد داخل آن مورد استثمار قرار نگیرند. در غیر این صورت، به خود افتخار نمی کنید که از وضعیت موجود راضی هستید و آن را حفظ می کنید.

** اینکه خیلی از خانم ها خواستار امن بودن محل کارشان هستند چرا باید به ضرر سینما باشد؟ وقتی با افرادی روبرو می شویم که منظور ما از خشونت جنسیتی را نمی فهمند، به آنها می گوییم که ما به هر نوع برخوردی که با زنان به خاطر زن بودنشان انجام می شود، اشاره می کنیم. مطمئن باشید اگر روزی این آیین نامه تصویب شود و تمام حقوق زنان رعایت شود، هیچ حقی در برابر مردان گرفته نمی شود.

**ما هرگز اتهامی را تکذیب و یا تایید نکرده ایم، اما از کسی که متهم شده است، حمایت نمی کنیم. زیرا به نظر من کسی که متهم به آزار و اذیت است نباید بدون پاسخگویی از حمایت برخوردار شود. تا زمانی که وضعیت متهم روشن نشود از او حمایت نمی کنم. این مورد را در سینمای جهان دیده ایم.

**هیچ کس نمی تواند تصدیق کند که ما نه زن بد، نه زن بدسرپرست و نه دروغگو داریم. قطعا داریم. زیر یک درصد ممکن است فردی به قصد خودنمایی ادعای کذب داشته باشد. حالا اینکه 99 درصد مشکلات را به خاطر آن یک درصد نمی بینیم و دست روی آن یک درصد می گذاریم، در نگرش ما اشکال دارد.

**متاسفانه بسیاری از همکاران مرد در سینمای ایران متوجه نشدند که این بحث مربوط به آنهاست و واکنشی نشان ندادند. وقتی نام و امضای 800 زن در بیانیه ای منتشر شد، به اهمیت موضوع پی بردند و گفتند ما هم می خواهیم حضور داشته باشیم. قرار نبود زنان برای تامین این فضا سهم مردان را بپردازند. آنها فقط می توانستند درد و رنج خود را ابراز کنند و به حمایت شرکای مرد خود امیدوار باشند. اما این اتفاق نیافتاد.

**من یک فمینیست هستم و برابری در حقوق زن و مرد هدف نهایی من است. این آرزوی من است و برای آن کار می کنم، نقشی بازی نکرده ام که فمینیستی نباشد. من همیشه نقش زنانی را بازی کرده ام که راضی نیستند و به دنبال بخشی هستند. من همیشه بیشتر به فکر زنان و حقوق زنان بوده ام. الان هم با ادامه فعالیت می توانم این دغدغه ها را به هم وصل کنم و بگویم می توانم برای زنان در سینما کار کنم. امیدوارم این حرکت منبع الهام زنان در عرصه های دیگر برای یافتن و رسیدن به اهدافشان باشد.

** ساختارشکنی بودن همیشه عواقبی دارد. هر بار که بخواهید نظم را به هم بزنید و به هر نحوی باشد عواقب خوبی در پی نخواهد داشت. مثال معروفی است که می گوید: اول به شما می خندند، بعد به شما گوش می دهند، بعد دعوا می کنند و در آخر شما برنده می شوید! فکر کنم ما قبلاً بردیم!

ترانه علیدوستی: من فمینیسم هستم و به دنبال برابری زن و مرد هستم / کمپین 800 زن برنده است

بیوگرافی ترانه علیدوستی.

ترانه علیدوستی متولد 22. دی 1362 بازیگر سرشناس و فرزند حمید علیدوستی فوتبالیست سابق تیم ملی، در فیلم های سینماگران مطرحی چون رسول صدر عاملی، واروژ کریم مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده و جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس و جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد. اولین زن جایزه جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

او در جشنواره فیلم فرانسه 2014 Vesul و جشنواره فیلم هانوی ویتنام 2012 عضو هیئت داوران بود.

علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط است و به همین دلیل ترجمه متون ادبی را پیگیری می کند.

او با ترجمه رویای مادرم نوشته آلیس مونرو برنده جایزه ادبی پروین اعتصامی در پنجمین دوره جایزه ادبی در بخش داستانی شد.

ترانه علیدوستی در صدمین ویژه نامه ماهنامه سینما صنعت که نگاهی است به سینمای دهه 80 ایران به انتخاب 130 نویسنده و منتقد سینمایی به عنوان بهترین بازیگر زن دهه انتخاب شد و همچنین در سال 1389 این مجله سینمایی برگزیده شد. او به عنوان بهترین بازیگر زن دهه 80.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا