به گزارش مانی بان، کاهش قیمت دلار به این دلیل است که در روز پنجشنبه هفته گذشته به حداکثر قیمت خود رسید و به کانال 68 هزار تومان نزدیک شد اما با افت 3 درصدی کاهش بیشتری پیدا کرد. 2 کانال.

کارشناسان بر این باورند که روند نزولی دلار ادامه خواهد داشت و قیمت ارز به چند کانال پایین تر باز خواهد گشت. بررسی های میدانی حاکی از آن است که فروشندگان دلار منوچهری برای فروش دلار خود با مشکل مواجه هستند. آنها تاکید می کنند اکنون ترس از بازار از بین رفته و می توان شاهد بازگشت قیمت دلار به 60 هزار تومان بود.

در همین رابطه، رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مجلس نیز در گفت وگویی با اشاره به عقب نشینی دلار پس از حمله نابخردانه و نافرجام رژیم صهیونیستی به ایران، این موضوع را بیان کرد. پس از این اتفاق که به اعتراف خود اسرائیلی ها بسیار ناامیدکننده بود، با کاهش ارزش تتر، قیمت ارز در بازار ایران شروع به کاهش کرد.

در این میان بررسی ها نشان می دهد که از همان دقایق ابتدایی اعلام حمله اسرائیل و شناسایی سطح ضعیف حملات و اقدام به موقع پدافند، سقوط آزاد آزاد تتر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

با کاهش شدید تتر، تحلیلگران معتقد بودند که باید شاهد اصلاح و کاهش قابل توجهی در قیمت دلار و طلا باشیم. چرا که تحرکات تتر به عنوان سیگنالی برای بازار دلار ارزیابی می شود و از این رو فعالان بازار انتظار دارند با شروع فعالیت در بازار تهران علاوه بر ریزش تتر، شاهد کاهش قیمت طلا، ارز و سکه نیز باشیم. .

تتر هم اکنون در کانال 66 هزار تومانی است و با این شرایط پیش بینی می کند که دلار چند قدم به عقب برگردد.

فعالان و تحلیلگران اقتصادی پیش از این به مردم هشدار داده و به آنها توصیه کرده بودند در روزهای پرنوسان از خرید دلار خودداری کنند. زیرا قیمت ها در هر زمان ممکن است کاهش یابد.

یحیی آل اسحاق رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبرگزاری بازتاب آنلاین گفت: توصیه من این است که کسانی که کار اقتصادی می کنند اسیر این فضا نشوند زیرا به نظر من این اتفاقات کم می شود. و دوباره همانطور که بارها دیده ایم، نرخ ارز کاهش می یابد و برخی افراد ناپدید می شوند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: واقعیت اقتصادی ما این است که دلار بین 50 تا 60 هزار دلار است و در این شرایط ورود به بازار ارز نوعی ریسک و بازی شانس است.

اسحاق در پاسخ به این سوال بازتاب آنلاین که بسته به شرایط تورمی محدوده 50 تا 60 هزار تومان است؟ وی گفت: بله، با احتساب تمام شرایط موجود، قیمت دلار باید بین 50 تا 60 هزار تومان باشد.

وی تاکید کرد: این قیمت تعادلی بازار آزاد ارز است. وگرنه قیمت دلار خیلی کمتر از اینها در بازار نیمه بورسی است. در حوزه تجارت رسمی با دلار کمتر از این ارقام سر و کار داریم.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما