دانستنی ها

به سلامت چشم خود اهمیت بدهید!

فوق تخصص چشم و شبکیه چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه مردم باید سلامت چشم خود را جدی بگیرند، گفت: سلامت چشم خود را به صورت دوره ای بررسی کنید حتی اگر بیماری یا مشکل زمینه ای وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر همایون نیکخواه در تعریف نابینایی گفت: نابینایی اغلب برای توصیف از دست دادن شدید بینایی به کار می رود که میدان دید بسیار کمی در یک یا هر دو چشم باقی می گذارد.

وی افزود: اختلال بینایی یا کم بینایی به این معناست که حتی با عینک، لنز، دارو و جراحی هم نمی توان دید فرد را اصلاح کرد. اختلال بینایی می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد.

دانشیار گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: به طور کلی در هر جامعه ای برخی افراد از بینایی کافی برخوردار نیستند. بنابراین برای بهبود وضعیت این افراد باید تدابیر ویژه ای از سوی برنامه ریزان و سیاست گذاران سلامت در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از نابینایی گفت: بسیاری از بیماری هایی که باعث نابینایی می شوند قابل پیشگیری و درمان هستند.

او با بیان اینکه بیماری های چشمی ناشی از دیابت از شایع ترین علل نابینایی در کشور است، گفت: درگیری چشم و نابینایی ناشی از دیابت یک بیماری بسیار جدی و قابل پیشگیری است.

نیکخواه در ادامه بیماری های چشمی مانند گلوکوم، آب مروارید و آب مروارید را از دیگر بیماری هایی دانست که در صورت بی توجهی و عدم درمان به موقع، ممکن است تا پایان عمر منجر به نابینایی فرد شود.

وی توصیه های زیر را بیان کرد: با مراجعه به پزشک و درمان به موقع این بیماری ها به راحتی می توان از نابینایی و ناتوانی پیشگیری کرد.

این متخصص چشم از ارائه کلیه خدمات مرتبط با بینایی و نابینایی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و خواستار رعایت توصیه های کارشناسان برای پیشگیری از نابینایی یا کم بینایی شد.

انجام معاینات دوره ای چشم، کنترل دیابت و توجه به سلامت و معاینات چشمی در نوزادان نارس از مهم ترین عواملی بود که نیکخواه توصیه کرد برای پیشگیری از نابینایی مورد توجه قرار گیرد.

این کمک هزینه شبکه دانشگاهی همچنین ضرورت ایجاد زیرساخت های عمومی، شهری و اجتماعی برای افراد نابینا و کم بینا را خواستار شد و تاکید کرد: بسیاری از این نابینایان با مشکل رفت و آمد روزانه یا مشکل در یافتن شغل مواجه هستند، سازمان ها باید نسبت به این موضوع اقدام کنند. . اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا این افراد بتوانند مانند بقیه زندگی عادی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در پایان هشدار داد: سلامت چشم خود را جدی بگیرید، حتی اگر بیماری یا مشکل زمینه ای ندارید به سلامت چشم خود به صورت دوره ای توجه کنید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا