دانستنی ها

سلامت قلب با پوست پرتقال

در چند سال گذشته، تحقیقات زیادی بر روی تعاملات بین میکروبیوم روده بدن و سلامت کلی متمرکز شده است.

گزارش مهر مطالعات گذشته همچنین مصرف برخی مواد غذایی مانند زغال اخته، حبوبات، دانه چیا و سبزیجات برگدار را با بهبود سلامت قلب و عروق مرتبط دانسته است.

اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که عصاره تهیه شده از پوست پرتقال ممکن است به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند.

برای این مطالعه، محققان بر روی یک ترکیب آلی به نام اکسید تری متیل آمین (TMAO) تمرکز کردند. TMAO زمانی تولید می شود که باکتری های موجود در میکروبیوم روده از مواد مغذی و مواد غذایی خاصی مانند گوشت قرمز و محصولات لبنی تغذیه کنند.

یو وانگ، محقق ارشد و دانشیار دانشگاه فلوریدا می گوید: «ما از تحقیقات قبلی می دانیم که برخی از باکتری های روده در طول هضم از مواد مغذی خاصی تغذیه می کنند و مواد شیمیایی مانند TMAO تولید می کنند که می تواند بیماری قلبی عروقی را در انسان پیش بینی کند. “

مطالعات قبلی TMAO را با افزایش خطر بیماری های قلبی مانند تصلب شرایین، فشار خون بالا، فیبریلاسیون دهلیزی و سکته مغزی و همچنین بیماری مزمن کلیوی و سرطان روده بزرگ مرتبط دانسته اند.

وانگ و تیمش به پوست پرتقال روی آوردند تا به کاهش میزان TMAO که در میکروبیوم روده انباشته می شود کمک کند.

وانگ گفت: “ما برخی مواد شیمیایی در عصاره پوست پرتقال یافتیم که ممکن است از تولید مواد شیمیایی که به سیستم قلبی عروقی آسیب می‌رسانند، جلوگیری کند.”

دانشمندان دو نوع عصاره پوست پرتقال را تولید و آزمایش کردند. یکی یکی با کسر قطبی و دیگری با کسر غیر قطبی.

در طول این مطالعه، محققان دریافتند که عصاره غیرقطبی پوست پرتقال قادر به توقف تولید TMAO در 10 موش نر بود.

دانشمندان همچنین ترکیبی به نام feruloylputrescine را در بخش قطبی عصاره پوست پرتقال شناسایی کردند که به طور قابل توجهی آنزیم مسئول تولید تری متیل آمین (TMA) را که در تولید TMAO نقش دارد، مهار می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا