طبق یک مطالعه جدید، مصرف منظم مقادیر متوسط ​​قهوه و کافئین ممکن است یک اثر محافظتی در برابر «مولتی‌موربیدیتی متابولیک قلبی» داشته باشد. چند بیماری قلبی متابولیک یا CM، وقوع حداقل دو بیماری متابولیک قلبی مانند بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی و دیابت نوع 2 است.

به گزارش دیجیاتو، به نقل از CNN، محققان دانشگاه سوژو چین می گویند که مصرف قهوه و کافئین ممکن است نقش محافظتی مهمی در برابر توسعه CM داشته باشد. به گفته محققان، مصرف 3 فنجان قهوه یا 200 تا 300 میلی گرم کافئین در روز ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های متابولیک قلبی در افراد بدون سابقه بیماری قلبی کمک کند.

کاهش ابتلا به بیماری های قلبی با مصرف قهوه

محققان در تحقیقات خود داده های حدود 180 هزار نفر را تجزیه و تحلیل کردند. این افراد از ابتدا CM نداشتند. در این داده ها اطلاعاتی مانند مصرف کافئین از طریق قهوه، چای سیاه یا چای سبز و سابقه CM ثبت شد.

به گفته محققان، مصرف متوسط ​​کافئین با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری قلبی متابولیک مرتبط است. این خطر با مصرف 3 فنجان کافئین در روز 48.1٪ و با مصرف 200 تا 300 میلی گرم کافئین در روز 40.7٪ کاهش می یابد. این مقایسه با افرادی انجام شد که کمتر از یک فنجان قهوه مصرف کردند.

محققان دانشگاه سوچو می گویند:

این یافته‌ها نشان می‌دهد که تشویق به مصرف متوسط ​​قهوه یا کافئین به‌عنوان یک عادت غذایی برای افراد سالم می‌تواند مزایای گسترده‌ای در پیشگیری از CM داشته باشد.

این تحقیق داده های آماری بالایی دارد اما هنوز نمی تواند به سوالاتی در مورد رابطه دقیق بین کافئین و سلامت قلب پاسخ دهد. به گفته محققانی که در این مطالعه شرکت نداشتند، این داده‌ها نشان می‌دهد که کافئین، چای و قهوه با کاهش خطر ابتلا به CM مرتبط هستند، اما ما نباید بین این دو عامل علت و معلولی را استنباط کنیم. زیرا عوامل دیگری نیز ممکن است باعث بهبود سلامت قلب شده باشند. برای مثال، شاید کسانی که کافئین بیشتری مصرف می‌کنند، غذاهای سالم‌تری می‌خورند یا از نظر بدنی فعال‌تر هستند.

یافته های این مطالعه در مجله Clinical Endocrinology and Metabolism منتشر شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما