دانستنی ها

سلامت قلب با جایگزین های گوشت

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، عوامل خطر بیماری قلبی مانند کلسترول تام، کلسترول بد LDL و وزن بدن با جایگزینی گوشت ها با جایگزین های گیاهی بهبود یافته است.

گزارش کردن مهر به گزارش MedicineNet، در یک مطالعه بالینی، افرادی که جایگزین های گیاهی مصرف کردند، 13 درصد کاهش کلسترول تام، 9 درصد کاهش کلسترول LDL، 53 درصد کاهش تری گلیسیرید و 11 درصد افزایش در کلسترول خوب HDL داشتند.

D.، استاد پزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور، کانادا، و نویسنده ارشد این مطالعه. Ehud Orr می گوید: «گوشت های گیاهی یک جایگزین سالم است که به وضوح با کاهش عوامل خطر قلبی عروقی همراه است.

اما محققان تفاوت های گسترده ای را در ارزش غذایی جایگزین های گوشت، مانند میزان سدیم و چربی اشباع شده موجود در آنها پیدا کردند.

به گفته محققان، بیشتر جایگزین های گوشت بسیار فرآوری شده و دارای فیبر کم و نمک، شکر و مواد افزودنی بالایی هستند.

اما اور استدلال کرد که همه غذاهای فوق فرآوری شده برای قلب مضر نیستند.

اور گفت: «پردازش به خودی خود لزوماً چیز بدی نیست. درست است که این گوشت‌های گیاهی بسیار فرآوری شده‌اند، اما این بدان معنا نیست که دارای چربی‌های اشباع شده یا کربوهیدرات‌های خاصی هستند که با پیامدهای منفی همراه بوده‌اند.

اور گفت که آزمایش تصادفی دیگری برای بررسی حملات قلبی و سکته مغزی در افرادی که جایگزین های گوشت مصرف می کنند در مقایسه با گوشت خواران معمولی مورد نیاز است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا