به گفته وب سایت باکس آفیس موجو، «جوکر: جنون معمولی» تاد فیلیپس در آخر هفته افتتاحیه 40 میلیون دلار فروخت که به طرز ناامیدکننده ای کمتر از آنچه که اکثر پخش ها پیش بینی کرده بودند، فروخت.

به گزارش «فرهیختگان»، ددلاین پیش از این صبح جمعه پیش‌بینی کرده بود که فیلم «احتمالاً به افتتاحیه 50 میلیون دلاری می‌رسد» که از 55 میلیون دلار سه روز پیش به 60 میلیون دلار کاهش یافته است که نسبت به پیش‌بینی 70 میلیون دلاری سه روز پیش کاهش یافته است. هفته گذشته کاهش یافت.

نتایج تلخ باکس آفیس، خبر بدی برای فیلمی است که با بودجه بسیار بالاتری نسبت به فیلم قبلی خود ساخته شده است. در حالی که درخشش یک میلیارد دلاری اولین «جوکر» – با بودجه تولید متوسط ​​70 میلیون دلار – بسیار فراتر از انتظارات باکس آفیس بود، «جوکر: جنون معمولی» نرخ تولید 200 میلیون دلاری دارد.

به گزارش وب سایت Deadline، «جوکر: جنون معمولی» ۸۱.۱ میلیون دلار در سطح بین المللی به دست آورد و در آخر هفته افتتاحیه مجموعا ۱۲۱ میلیون دلار به دست آورد. این فیلم این هفته در ژاپن و چین اکران می شود که می تواند تاثیر مطلوب تری در فروش کلی این اثر داشته باشد.

به گزارش ورایتی، این فیلم باید 450 میلیون دلار بفروشد.

چرا دنباله «جوکر» در باکس آفیس اینقدر ضعیف عمل می کند؟

چندین نشریه، از جمله Variety و Deadline، تبلیغات دهان به دهان ضعیف را دلیل اصلی عملکرد ضعیف فیلم در گیشه عنوان کردند و خاطرنشان کردند که این برای طرفداران فیلم اصلی ناامیدکننده بود. دنباله تا حد زیادی یک درام دادگاهی است که در آن آرتور فلک به دلیل کشتن چندین نفر در فیلم اول محاکمه می شود. این فیلم همچنین یک اثر موزیکال است. این فیلم از CinemaScore، یک شرکت تحقیقاتی که مخاطبان را بررسی می‌کند و به فیلم‌ها در مقیاس «A+» تا «F» رتبه‌بندی می‌کند، «D» را دریافت کرد.

Variety گزارش داد که این رتبه بدترین رتبه برای یک فیلم کمیک بوکی بوده است، بدتر از C- که «چهار شگفت‌انگیز» در سال 2015 به دست آورد. Deadline همچنین گزارش داد که Posttrack، یک شرکت تحقیقاتی برای تماشاگران فیلم، دریافت که تماشاگران به فیلم ½ وحشتناکی دادند. رتبه بندی ستاره همچنین تنها 23 درصد از مخاطبان به شدت گفتند که حتما آن را به یکی از دوستان خود توصیه می کنند.

دنباله جوکر در مقایسه با نسخه اصلی چقدر بد است؟

برخلاف دنباله، اولین فیلم «جوکر» در سال 2019 با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان مواجه شد و به یک باکس آفیس شگفت‌انگیز و موفقیت در جوایز تبدیل شد. سه هفته قبل از اکران، ددلاین پیش‌بینی کرد که این فیلم در آخر هفته اکرانش بین 65 تا 80 میلیون دلار درآمد خواهد داشت، که نشان می‌دهد حتی می‌تواند به 90 میلیون دلار برسد. این فیلم فراتر از انتظارات بود و در آخر هفته افتتاحیه 96 میلیون دلار فروخت و رکورد بزرگترین افتتاحیه اکتبر تمام دوران را شکست. این فیلم با 1.08 میلیارد دلار در سراسر جهان به اکران سینمایی خود پایان داد و به پردرآمدترین فیلم با رتبه R در تمام دوران تبدیل شد (رکوردی که توسط Deadpool و The Wolverine در سال 2024 پیشی گرفت). «جوکر» بسیار سودآور بود: ددلاین تخمین زد که به لطف بودجه نسبتاً کمی که برای یک فیلم کمیک 70 میلیون دلاری داشت، حدود 437 میلیون دلار به دست آورد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز در آگوست 2019 به نمایش درآمد، جایی که برنده جایزه برتر جشنواره، شیر طلایی شد و برنده جایزه غالب شد. «جوکر» نامزد 11 جایزه اسکار شد که بیشترین نامزدی را در بین فیلم های آن سال داشت. فینیکس فصل جوایز را برای ایفای نقش آرتور فلک، برنده جایزه گلدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران سینما و جایزه اسکاربرو برای بهترین بازیگر مرد، پشت سر گذاشت. این فیلم همچنین برنده جایزه اسکار برای موسیقی خود توسط هیلدور گونادوتیر شد و به نقطه عطفی در بحث های فرهنگی تبدیل شد و برخی آن را به تمجید از خشونت متهم کردند.

آیا دنباله جوکر یک موزیکال است؟

بله، به نظر می رسد منتقدانی که فیلم را نقد کرده اند موافق هستند که این فیلم موزیکال است – اگرچه بازیگران و کارگردان فیلم از لقب موزیکال آن خودداری کرده اند. در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نمایش فیلم در ونیز، لیدی گاگا گفت که “لزوما نمی گوید که این فیلم در واقع یک موزیکال است” و اظهار داشت: “شیوه ای که ما از موسیقی استفاده می کنیم این است که به شخصیت ها راهی می دهیم تا آنچه را که می خواهند بگویند. چون صحنه و دیالوگ کافی نیست.» نظرات او با مخالفت کسانی روبرو شد که احساس می کردند او در واقع یک موزیکال را توصیف می کند. فیلیپس اذعان کرد که دنباله «جوکر» با تعریف یک موزیکال مطابقت دارد زیرا یک موزیکال است، اما گفت که از اینکه آن را موزیکال بنامد تردید دارد زیرا احساس می‌کند «موزیکال» مفهوم مثبتی دارد و «نمی‌دانم این کار را انجام داده‌ام. بهتر از زمانی که وارد شد.” یا می‌روی یا نمی‌روی.»

این فیلم شامل اجرای آثار کلاسیک آمریکایی توسط فینیکس و لیدی گاگا می شود که بینندگان را در شبکه های اجتماعی دچار اختلاف کرده است. فروش موزیکال برای استودیوها دشوار است، مشکلی که در اوایل سال جاری با اقتباس موزیکال «دختران بدجنس» مواجه شد، که عنصر موزیکال در تریلرها را کم اهمیت جلوه داد و برخی از تماشاگران را که نمی دانستند این فیلم دارای یک جزء موسیقایی است، ناامید کرد.

منتقدان ارشد

اکثر منتقدان دنباله را بدون تمرکز و فاقد طرح کافی قانع کننده برای توجیه دنباله دانستند و برخی به شدت از موسیقی فیلم انتقاد کردند.

پیتر هاول، منتقد تورنتو استار گفت: «فیلیپس نویسنده و کارگردان و اسکات سیلور، نویسنده همکار، بدیهی است که نمی‌دانستند چه نوع فیلمی می‌خواهند بسازند» و موسیقی‌ها را «بی امان‌کننده و آزاردهنده‌تر» خواند.

آلن جانسون منتقد J. San Francisco Chronicle گفت که دنباله آن یک “تجربه سینمایی آسیب زا” بود و فیلیپس “کل ایده یک کتاب کمیک را آتش زد.”

دیوید ارلیش، منتقد IndieWire، گفت که قطعات موسیقی “خارجی” و “یا آنقدر قوی هستند که آرتور بدون آنها نمی تواند چیزی بگوید” یا “به طور مبهم به شخصیت هایی مرتبط هستند که نمی توانند چیزی در مورد آنها بگویند”. برخی از منتقدان این سوال را مطرح کردند که این فیلم برای چه کسی در نظر گرفته شده است، و خاطرنشان کردند که آنقدر متفاوت است که برای طرفداران سرسخت اولین فیلم جوکر جذابیت داشته باشد، در حالی که لیدی گاگا نیز برای جذب طرفدارانش کمتر مورد استفاده قرار گرفت. .

دیوید فیر منتقد رولینگ استون گفت: «این دنباله دقیقاً برعکس آن چیزی است که طرفداران می‌خواستند» و پیامی که به طرفداران می‌دهد این است: «خودت را بلند کن».

نیک شاگر منتقد Daily Beast نیز گفت که این فیلم آنقدر مصمم است که از جلب رضایت طرفداران خودداری کند که انگار نقش منفی فیلم است!

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما