اخبار روز

سلاح های مخفی جنگنده نسل ششم آمریکایی از پنتاگون (+ عکس)

جزئیات جدیدی از نسل ششم جنگنده رادارگریز آمریکا منتشر شده است و گفته می شود که این جت جنگنده احتمالا دارای سلاح های مافوق صوت و فناوری لیزر خواهد بود. جنگنده NGAD بیش از یک سال است که توسط ارتش آمریکا در خدمت و پرواز بوده است، اما اخیرا پنتاگون اطلاعات جدیدی در مورد آن منتشر کرده است.

به گزارش گجت نیوز، این جت مافوق صوت نیمه خودران نسل ششم احتمالاً برای اهدافی مانند مانور غیرقابل کشف در حریم هوایی دشمن، فرار از تشخیص رادار، پارازیت سیستم های فرماندهی و کنترل دشمن با سلاح های EW و جمع آوری، تجزیه و تحلیل و انتقال داده ها استفاده خواهد شد. حساس از سراسر جهان طراحی شده است.

جنگنده نسل ششم NGAD آمریکا

فناوری های پیشرفته این شکارچی به آن اجازه می دهد تا مناطق وسیعی از زمین را در مدت زمان کوتاهی تجزیه و تحلیل کند. در این مقاله می توانید در مورد ویژگی های منحصر به فرد این جنگنده بیشتر بخوانید.

توانمندی های جنگنده نسل ششم آمریکا

جنگنده NGAD احتمالاً از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای محاسبات استفاده می‌کند، علاوه بر این می‌تواند انواع پهپادهای کوچک را برای تکمیل عملیات شلیک کند و همچنین موشک‌های مافوق صوت را به سمت جنگنده دشمن شلیک کند.

همچنین فناوری لیزر در این جنگنده می تواند هواپیمای دشمن را بسوزاند. همه این اتفاقات در حالی رخ می دهد که جنگنده NGAD ماموریت خود را خیلی سریع و در مخفی کاری کامل انجام می دهد.

سلاح های مخفی هواپیمای جنگنده نسل ششم آمریکایی از پنتاگون

جنگنده نسل ششم NGAD آمریکا

ژنرال چارلز براون، رئیس سابق ستاد نیروی هوایی و اکنون رئیس ستاد مشترک ارتش، قبلاً گفته بود که ممکن است در واقع دو نوع جداگانه از هواپیمای نسل ششم وجود داشته باشد.

به عبارت دیگر: احتمالا یکی یکی برای اقیانوس آرام و دیگری برای اروپا طراحی شده است و این امکان وجود دارد که نسخه اقیانوس آرام قابلیت های پایداری بیشتری داشته باشد و همچنین بتواند سوخت بیشتری را ذخیره کند تا بتواند ماموریت های طولانی تری را انجام دهد. اما نسخه اروپایی که نیازی به مسافت طولانی و سوخت گیری ندارد، می تواند برای عملیات مانوری که تمام قابلیت های سرعتی و رادارگریزی این جنگنده وجود دارد، طراحی شود.

نسل ششم جنگنده NGAD را برای مبارزه با رقبا بسازید

نیاز مبرم به طراحی و ساخت جنگنده ای مانند NGAD عمدتاً به دلیل وضعیت فعلی است که رقبایی مانند J-20 و J-31 چینی و Su-57 روسی در حال ظهور هستند. این در حالی است که هیچ یک از این جنگنده های روسی و چینی برتری خود را نسبت به F-22 و F-35 نیروی هوایی آمریکا نشان نداده اند، اما ایالات متحده قطعاً تشخیص داده است که این جنگنده نشان دهنده یک نیاز اضافی است و با معامله باید با رقبا مقابله کند. قدرتمندان آماده کرده اند.

چین و روسیه در حال حاضر با کمبود قابل توجه هواپیماهای جنگنده نسل پنجم مواجه هستند، اما قابلیت های خاص سکوهای نظامی روسیه و چین هنوز وجود دارد. توجه توسعه دهندگان سلاح های نسل ششم همچنان باقی است.

سلاح های مخفی هواپیمای جنگنده نسل ششم آمریکایی از پنتاگون

جنگنده نسل ششم NGAD آمریکا

اگر جنگنده NGAD 6 اگر نیروی دریایی و حتی ماهواره داشته باشد می تواند به جایگاه بالایی در نیروی هوایی آمریکا دست یابد.

این قابلیت ها به جنگنده NGAD اجازه می دهد تا داده های حساس را با استفاده از هوش مصنوعی در زمان لازم برای حمله و نابودی دشمن جمع آوری و پردازش کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا