اخبار خودرو

سقوط آزاد فروش خودروهای برقی مرسدس بنز در آمریکا

سقوط آزاد فروش خودروهای برقی مرسدس بنز در آمریکا

شرکت تابعه مرسدس بنز در آمریکا گزارشی از عملکرد خود در سه ماهه دوم سال جاری منتشر کرد. این گزارش نشان می دهد که استقبال از مدل های برقی این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشته است. در بین مدل های مختلف، EQE سدان و EQE SUV آنهایی هستند که بیشترین مشتری را از دست داده اند. طبق آمار، تقاضا برای این دو مدل 47 درصد کاهش یافته است. البته اگر میزان فروش در 12 ماه گذشته در نظر گرفته شود، نرخ افت سری EQE به 4 درصد کاهش می یابد.

استقبال از خودروهای برقی آنچنان که باید پیش نمی رود و روند فروش آنها کاهش یافته است. این موضوع خودروسازان را مجبور به تجدید نظر در سیاست های خود کرده است. به عنوان مثال، مرسدس که توسعه موتورهای احتراق داخلی جدید را متوقف کرده بود، اعلام کرد که تصمیم خود را رها کرده و به سرمایه گذاری در این نوع موتورها ادامه می دهد.

وضعیت جدی سری EQS

اوضاع برای خانواده EQS بدتر از خانواده EQE است. مدل های سدان و SUV این خانواده نمادین توانستند در فصل دوم سال جاری 2556 مشتری را به خود جذب کنند. این رقم در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2023 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. اگر با آمار فروش 12 ماه گذشته مقایسه شود، نرخ افت سری EQS در سه ماهه دوم سال جاری به 52 درصد می رسد. انتظار می رود با عرضه نسخه فیس لیفت شده سدان EQS وضعیت برای این سری کمی بهتر شود.

نکته عجیب این است که با وجود انتقاداتی که در مورد طراحی وجود دارد، کراس اوور برقی EQB عملکرد موفقی از نظر فروش داشته و نسبت به سه ماهه دوم سال قبل 88 درصد مشتریان بیشتری جذب کرده است. فروش این مدل که به 3844 دستگاه رسید نسبت به آمار 12 ماهه 4 درصد افزایش را نشان می دهد.

سقوط آزاد فروش خودروهای برقی مرسدس بنز در آمریکا
سقوط آزاد فروش خودروهای برقی مرسدس بنز در آمریکا

اما ناامید کننده ترین ارقام فروش مربوط به ون برقی eSprinter است. مرسدس در شش ماهه اول سال جاری موفق شد تنها 642 دستگاه از این وانت را به مشتریان آمریکایی تحویل دهد. برای مقایسه بد نیست بدانید که فورد تنها در سه ماهه دوم سال جاری 3410 دستگاه E-Transit فروخته است.

افزایش قابل توجه تقاضا برای مدل های هیبریدی پلاگین مرسدس

برخلاف مدل های تمام الکتریکی، تقاضا برای خودروهای هیبریدی پلاگین مرسدس بنز در سه ماهه دوم 524 درصد افزایش یافته است. دیمیتری سیلاکیس، رئیس منطقه آمریکای مرسدس بنز معتقد است که با عرضه مدل های GLC 350e و AMG SL 63e S در سه ماهه سوم سال جاری، فروش خودروهای پلاگین هیبریدی این شرکت افزایش بیشتری خواهد یافت. .

کوپه زیبا و شکیل CLE از ابتدای ورود به بازار درخشید و رکورد فروش 3424 دستگاهی را به نام خود ثبت کرد. فروش SUV لوکس GLS و کوپه اسپرت GT به ترتیب 28 و 35 درصد نسبت به فصل دوم سال گذشته افزایش یافته است.

از سوی دیگر مدل هایی مانند S کلاس، G کلاس، GLA و GLB با کاهش تقاضا مواجه شده اند. طبق آمار، فروش این مدل ها نسبت به فصل دوم سال قبل به ترتیب 42، 16، 19 و 12 درصد کاهش داشته است. وضعیت برای رودستر SL نیز مساعد نیست زیرا فروش این خودرو در سه ماهه دوم سال جاری 49 درصد کاهش یافته است.

فروش مرسدس از BMW بهتر است

مجموع فروش محصولات مرسدس بنز در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد و نسبت به 12 ماه گذشته 5 درصد کاهش داشته است. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم باید بگوییم که مرسدس بنز در سه ماهه دوم سال جاری موفق به فروش 95596 دستگاه از محصولات خود در آمریکا شده است. رقیب مستقیم این شرکت یعنی BMW در این مدت رکورد فروش 91237 دستگاهی را به ثبت رسانده است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا