اخبار روز

افزایش تسهیلات برای افراد مستحق مسکن! /جزئیات

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: تا به حال، مذاکراتی صورت گرفته است تا سقف تسهیلات برای افرادی که قادر به تأمین هزینه‌های نهایی طرح اقدام ملی مسکن نیستند، افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ از قزوین؛ در آستانه هفته دولت، بازدید رسانه ای از سوی وزارت راه و شهرسازی استان قزوین به منظور مشاهده مراحل اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان مهرگان برگزار شد و خبرنگاران در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه ها قرار گرفتند.

متقاضیان در بدو ورود مطالبات و اعتراضات خود را در جمع خبرنگاران مطرح کردند و یکی از شهروندان لب به اعتراض گشود و گفت: مسئولان راه و شهرسازی با ما صادق باشند و به ابهامات و مشکلات موجود رسیدگی کنند. شفافیت کامل، زیرا آنها چندین بار با این دفتر تماس گرفتند. ما این کار را کردیم اما جواب درستی به ما نمی دهند چون همه چیز اعم از ماشین و طلاهایمان را فروختیم و حالا می گویند باید 55 میلیون تومان پول بدهی تا خانه را به دستت بدهیم.

یکی دیگر از متقاضیان ناراضی از وعده های ناقص مسئولان گفت: قرار بود این خانه ها در 22 بهمن افتتاح شود اما الان شهریور رسید و هنوز خبری نیست.

شهروند دیگری نیز از تحویل مدارک این واحدها ابراز نگرانی کرد و افزود: در این دو سال با وجود همه سختی ها هزینه این خانه را پرداخت کرده ایم اما سندی مبنی بر مالکیت خود نداریم و ما نگران این موضوع هستیم.

در ادامه علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پاسخ به اعتراض مدعیان گفت: پیگیری و مکاتبه ای در خصوص مطالبات مدعیان انجام شده و از آنجایی که میانگین هزینه هر یک واحد 845 میلیون تومان است و 390 میلیون تومان وام تعلق گرفته است که در صورت سپرده گذاری 55 میلیون تومانی متقاضیان این خانه ها به آنها واگذار می شود.

وی افزود: قیمت هر واحد بر اساس 50 میلیون تومان بالا و پایین خواهد بود و مابه التفاوت آن را به متقاضیان وام پرداخت می کنیم تا سریعتر خانه خود را تهیه کنند.

هاشمی گفت: رایزنی هایی در خصوص افزایش سقف اعتبار برای افرادی که توان پرداخت هزینه نهایی را ندارند، انجام شده که نتیجه آن به زودی اعلام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در تشریح وضعیت منازل مسکونی ملی گفت: این واحدها در دو طبقه هستند، آب و برق در محل هستند اما کنتور گاز زمانی نصب می شود که متقاضیان پکیج را نصب و سازمان نظام مهندسی خدمات ساختمان نیز تایید شده است.

وی افزود: متوسط ​​متراژ این خانه ها حدود 105 متر است و ملک به مدت 99 سال اجاره است و اجاره می گیرند.

هاشمی در خصوص تحویل مدارک از اتحادیه های سراسری مسکن نیز توضیح داد: زمانی که قیمت کارشناسی ملک مشخص شد و هزینه آن واریز شد، سند به متقاضی تحویل داده می شود.

این مسئول همچنین گفت: واحدهای مسکونی ملی با تکمیل پرونده متقاضیان تحویل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی در تشریح پروژه خاتم بیان کرد: مشکلات داخلی پروژه خاتم در یک هزار و 770 واحد به زودی برطرف می شود و این واحدها تا دو تا سه ماه آینده تکمیل می شود.

هاشمی با بیان اینکه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای مسکن ملی قزوین کسر شد، گفت: قزوین یکی از استان‌های کشور است که ارزان‌ترین واحدهای مسکن ملی را دارد و در دولت سیزدهم شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در ساخت پروژه‌های ملی مسکن بوده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: به طور مستمر پیگیر مشکلات و تکمیل پروژه ها هستیم و امیدواریم با تلاش بیشتر همه واحدها به زودی تکمیل و تحویل شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا