اخبار روز

سفیر آمریکا در ترکیه گفت: آقا وساطت کنید تا ایران به اسرائیل حمله نکند/ اینقدر ترسو هستید، چرا به عواقب حمله به شیر فکر نکرده اید؟

امام جمعه گفت: میانجی نهایی سفیر آمریکا در ترکیه است که علناً اعلام کرد: «قربان را کشتم»! هرکسی از متحدان ما بتواند با ایران میانجیگری کند تا به اسرائیل حمله نکند، فوراً این کار را انجام دهد. باید به اسرائیل بگی که اینقدر ترسو، ضعیف، متواضع و شکننده بودی، چرا به آخرش فکر نکردی؟ نتیجه حمله به شیر؟

به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل با قدردانی از رئیس جمهور برای کابینه پیشنهادی گفت: از رئیس جمهور برای تشکیل کابینه طبق وعده خود تشکر می کنیم. کابینه مظهر وحدت است.»

وی افزود: حضور مکاتب فکری مختلف در هیئت دولت نشان از توجه به شایسته سالاری دارد و راه پیشرفت و ارتقاء، گنجاندن شایسته سالاری در بدنه اجرایی کشور است که واقعاً قابل تحسین است یک امید است و در قدم اول ثابت کرده که اهل عمل است و به عهد خود وفا می کند.

وی در ادامه به نمایندگان شورای اسلامی توصیه کرد: در بررسی صلاحیت وزرا جز خدا و صلاحیت خود را در نظر نگیرند. با وزرای پیشنهادی معامله نکنید که به وزیر می گوید اگر این یا آن را ترجیح می دهید به شما رای می دهم. هم ایشان و هم وزیر پیشنهادی، اگر وزیری زیر بار تعهدات این نمایندگان باشد، قطعاً با ظلم به مناطق دیگر و با تبعیض، خود را در محضر ملت و دادگاه الهی سیاه می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبابل در بخشی دیگر از خطبه ها با اشاره به جنایت اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در مدرسه تبائین غزه گفت: حمله اخیر اسرائیل به غزه که در آن بیشتر وقتی صد مسلمان بی گناه را تکه تکه کردند، نشان داد که وجدان مردم در این قرن کاملا مرده است.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: روزی که اسرائیل هنیه طرف اصلی مذاکرات را ترور کرد، بر همگان آشکار شد که این مذاکرات تنها پرده ای برای فریب افکار عمومی جهان و بازی با فلسطینی ها است و هدف اصلی این مذاکرات نسل کشی کامل است. و سرکوب کامل

امام جمعه اردبیل افزود: دیروز پنج شنبه آبروی آمریکا و اسرائیل به کلی از بین رفت، مذاکرات در دوحه آغاز شد اما صفحه اصلی مذاکرات خبر بود. نبود بنابراین از آنجایی که حماس شرکت نکرد، برای حفظ آبروی خود، بایدن بلافاصله اعلام کرد که قطر و مصر نماینده فلسطین هستند، اما اسموتیچ بلافاصله اعلام کرد که هیچ نمایندگی از فلسطین و حماس وجود ندارد و هیئت اسرائیلی برای التماس به دوحه رفته است!

امام جمعه اردبیل بر لزوم مجازات شدید اسرائیل پس از ترور شهید هنیه تاکید کرد و گفت: اسرائیل باید بهای سنگینی را برای نقض تمامیت ارضی ایران و کشتن آقای هنیه بپردازد تا بازدارندگی داشته باشد، اما در آینده ایران این کار را خواهد کرد باید تجاوزات و تخلفات جدی تری از سوی اسرائیل را تجربه کنند

وی با بیان اینکه این رژیم دروغین تنها با اقدامات قهرآمیز مهار می شود، تصریح کرد: ایران باید به طور کامل و برای همیشه از این رژیم متجاوز و غاصب دور نگه دارد، بر اساس وعده ایران که این ترور ننگین به معنای هموار کردن راه برای هموار کردن است. راهی برای ترورهای بزرگتر، حتی ترور مقامات عالی رتبه نظام.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: همه باید به این نکته توجه کنند که در این هفته یک خواننده مشهور اسرائیلی از نتانیاهو خواست یمن، ایران و ترکیه را با بمب هسته‌ای با خاک یکسان کند و این یک دستور تورات بود کتاب آسمانی در این راه و هدر دادن خون میلیون ها انسان بی گناه با فتوای آسمانی، خطر بزرگی برای بشریت، صلح جهانی و صلح منطقه ای است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: هر وقت اسرائیل اشتباه می کند و ایران واکنش نشان می دهد به صلاح کشور ما نیست. هتک حرمت آشکار باید در نقطه ای پایان یابد و آن وعده حقیقت دوم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: یک ضرب المثل نفیس به زبان آذربایجانی داریم که می گوید: «روباه در دام چوپان گرفتار شده است و ما باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم».

آیت الله عاملی گفت: افکار عمومی جهان با حمله ایران کاملا موافق است. یک اسرائیلی گفت ما با قتل هنیه برای خود جهنم درست کردیم و می گوییم جهنم بزرگی در راه است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: انگلیس، آلمان و فرانسه از ایران و گروه های مقاومت خواستند از حمله به اسرائیل خودداری کنند. آنها در این بیانیه می گویند که به شدت نگران تشدید تنش ها در یکپارچگی منطقه و قتل مهمانی هستند که به عنوان میهمان رسمی با پاسپورت دیپلماتیک به ایران آمده است؟

آیت الله عاملی افزود: به جای اینکه به ایران التماس کنند و آبروی آن را ببرند، چهار چیز از نتانیاهو بخواهند، آن وقت تنش در منطقه بالفور تمام می شود. جنگ را متوقف کنید، هر هفت گذرگاه را برای ورود آب، نان و دارو باز کنید، اسیران فلسطینی را آزاد کنید، به آوارگان اجازه دهید به خانه های خود بازگردند و اجساد عزیزان خود را از زیر آوار بیرون بیاورند. با آن همه چیز تمام شد، گروگان ها آزاد شدند.

امام جمعه اردبیل افزود: ادامه تهدید ایران و تاخیر در حمله، اسرائیلی ها و حامیان آنها را دیوانه کرده است. آنها روزها و شب های خود را در حالت هشدار مرگبار، کما و تعطیلی در سایه تهدید مداوم می گذرانند. تأخیر در عملیات تأثیر بیشتری نسبت به خود عملیات داشت، به همین دلیل غربی ها هر روز از ایران می خواهند که از تهدیدات خود دست بردارد.

وی گفت: میانجی نهایی سفیر آمریکا در ترکیه است که علناً اعلام کرد «ددم قربان»! هرکسی از متحدان ما بتواند با ایران میانجیگری کند تا به اسرائیل حمله نکند، فوراً این کار را انجام دهد. باید به اسرائیل بگی که اینقدر ترسو، ضعیف، متواضع و شکننده بودی، چرا به آخرش فکر نکردی؟ نتیجه حمله به شیر؟

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا