اخبار روز

سفیر آمریکا در امارات: آمریکا مهمترین بازیگر سیاست خارجی در خاورمیانه است

مارتینا استرانگ، سفیر آمریکا در امارات متحده عربی معتقد است که آمریکا بدون شک مهمترین بازیگر سیاست خارجی جهان در غرب آسیا است.

اظهارات استرانگ در حالی مطرح می شود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، سال گذشته تهدیدهای جدی علیه عربستان سعودی و متحدانش انجام داد که تحت تأثیر کاهش تولید نفت اوپک بر خلاف میل واشنگتن بود.
با این حال، دولت بایدن در حال حاضر به طرز قابل توجهی در مورد کاهش تولید اوپک پلاس سکوت کرده است، حتی با افزایش قیمت نفت به 100 دلار در هر بشکه.

آمریکا در شرایطی که بر عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی فشار وارد می کند، تلاش می کند اقدامی موثر برای برقراری موازنه ظریف در منطقه غرب آسیا ایجاد کند و تلاش زیادی برای دستیابی به این توازن انجام می دهد. . علاوه بر این موارد، بایدن در تلاش است تا پاسخ خوبی به نفوذ روزافزون چین در خاورمیانه بدهد.

تلاش های بایدن در حالی صورت می گیرد که عربستان سعودی پس از احیای روابط خود با ایران با میانجیگری پکن و دریافت دعوت نامه برای پیوستن به ائتلاف بریکس، نشانه هایی از تمایل به نزدیک شدن به روسیه و چین را نشان داده است.

هنگامی که خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز از او پرسید که آیا ایالات متحده همچنان مهم‌ترین بازیگر سیاست خارجی در منطقه است، استرانگ پاسخ داد: «مطمئنا.» من شکی ندارم. رهبری بلامنازع ما در تمام مناطق جهان از جمله خاورمیانه مشهود است.

به گفته سفیر ایالات متحده در امارات، ایالات متحده از نزدیک با امارات متحده عربی و دیگر شرکای منطقه ای خود برای پیشبرد اولویت های کلیدی امنیت ملی و همچنین اولویت های اقتصادی خود همکاری می کند.

استرانگ توضیح داد که جو بایدن دیدگاه بسیار مثبت و قوی برای همکاری ایالات متحده با منطقه در زمینه امنیت ارائه کرد. دیدگاهی مبتنی بر دیپلماسی و مبتنی بر بازدارندگی و تنش زدایی و البته رونق و رفاه.

به گفته وی، 50 سال است که این روند توسط آمریکا در امارات انجام می شود و آمریکا همچنان متعهد به ادامه این کار در سال های آینده است. استرانگ عامل اصلی تمایز مشارکت آمریکا با امارات متحده عربی را «آینده نگر» توصیف کرد.

امارات از 30 نوامبر تا 12 دسامبر سال جاری میزبان کنفرانس آب و هوا خواهد بود. در این زمینه سفیر آمریکا در این کشور بر تداوم همکاری دو کشور در زمینه مقابله با بحران آب و هوا تاکید کرد.

۳۱۱۳۱۱

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا