اخبار روز

سفری به گذشته شهر با خلاقیت گنت (+ عکس)

به گزارش ایمنا، اکثر شهرهای اروپایی ریشه باستانی دارند و در طول زندگی خود دستخوش تغییرات زیادی شده اند، اما ساکنان فعلی آنها به ندرت از این تغییرات آگاه هستند. شاید برخی از مردم حتی به گذشته علاقه نداشته باشند، اما برای علاقه مندان، شهر گنت اپلیکیشن رایگانی به نام Doors to Ghent راه اندازی کرده است که به کاربران امکان می دهد به لطف واقعیت افزوده نگاهی به گذشته شهر شما بیندازند. (AR).

علاوه بر تصاویر بصری، “Windows to Ghent” همچنین شامل راهنمای صوتی برای هر کسی که به تاریخ شفاهی علاقه دارد. هدف این ابزار که همراه با توسعه‌دهنده نرم‌افزار Proximus توسعه یافته است، ملموس‌تر کردن میراث فرهنگی معماری است، اما در ابعادی متفاوت که کمی شبیه سفری به گذشته به نظر می‌رسد. با این برنامه از بازدیدکنندگان دعوت می شود تا زمانی را صرف کنند و با زیبایی و تاریخ شهر آشنا شوند.

چه چیزی را می توانید با برنامه تجربه کنید؟

Doors to Ghent به زبان‌های هلندی، فرانسوی و انگلیسی موجود است و این شهر را برای ساکنان و بازدیدکنندگان جذاب‌تر می‌کند. برای مثال، هرکسی که در تالار موسیقی معروف شهر قدم می‌زند، می‌تواند نگاهی دیجیتالی به سالن کنسرت چند صد ساله بیندازد و شاهد تبدیل آن از یک بیمارستان قرون وسطایی به مرکز موسیقی معاصر De Bijloke باشد.

با خلاقیت گنت در زمان سفر کنید

با این اپلیکیشن می توانید صحنه های باستانی بندر شهر با کشتی های پهلو گرفته و کاخ های باستانی را مشاهده کنید.

علاقه مندان همچنین می توانند مسیر خود را بر اساس مسیرهای مختلف پیاده روی بر روی نقشه دیجیتال تعیین کنند که برای حدود 13 کیلومتر گشت و گذار بدون حمل و نقل مناسب است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا