اخبار روز سینما

افتخاری دیگر برای ایران؛ سعید روستایی به عنوان داور جشنواره موج نوی فرانسه انتخاب شد!/ جزئیات خبر

سعید روستایی فیلمساز ایرانی، به عنوان رئیس هیئت داوران اولین جشنواره فیلم بیاریتز فرانسه با نام «موج نو» انتخاب شد. این جشنواره با هدف نمایش تجارب و بینش نسل جوان سینماگران و آشکار کردن استعدادهای نسل آینده ایجاد شده است.

این جشنواره 28 ژوئن تا 2 ژوئیه امسال در شهر بیاریتز فرانسه برگزار خواهد شد تا سینماگران در بازه سنی 12 تا 35 سال را به دنیا معرفی کند. رویکرد جوانگرایی این جشنواره حتی به قسمت جایزه هم رسیده و جایزه این جشنواره توسط دانشجویان کالج اکول بول یکی از قدیمی‌ترین مدرسه‌های هنری پاریس طراحی می‌شود.

هیئت ژوری این جشنواره تماما از هنرمندان زیر 35 سال تشکیل شده و در بخش دانشجویی هم از دانشجویان مدارس فیلم نیویورک، سئول، داکار و پاریس استفاده شده است. سعید روستایی با 33 سال سن و آثار محبوبی در فرانسه از جمله «متری 6.5» که با نام «قانون تهران» در فرانسه شناخته می‌شود، به ریاست هیئت داوران این جشنواره انتخاب شده.

سعید روستایی
شهرداری بیاریتز و کمپانی شنل اسپانسرهای اصلی این جشنواره هستند و در کنار آنها این جشنواره حامیانی از جمله وزارت فرهنگ فرانسه، وبسایت یوتیوب، مرکز ملی سینما و تصاویر متحرک فرانسه و شبکه تلویزیونی کانال پلوس را در کنار خود دارد.

 

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا