اخبار روز سینما

سعید راد درگذشت – پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

سعید راد بازیگر مطرح سینمای کشورمان دقایقی پیش پس از مدت ها بیماری درگذشت.

بازتاب آنلاین به نقل از ایرنا، سعید راد که از اواخر سال گذشته اخبار نگران کننده ای از وضعیت سلامتی اش دریافت می کرد، دقایقی پیش و تنها سه ماه قبل از تولد 80 سالگی اش درگذشت.

سعید راد شهریور سال گذشته پس از سقوط در منزل خود مجروح شد و مجبور به بستری شدن در بیمارستان و تحت عمل جراحی شد. بعد از یک ماه او توانست دوباره با کمک راه رفتن راه برود.

پیش از این دختر این هنرمند گزارش داده بود که مشکلات بعدی به دلیل قرار نداشتن پروتز مورد استفاده در کمرش به وجود آمده است و پس از بستری شدن در بیمارستان، به مدت هشت هفته تحت عمل جراحی مجدد و فیزیوتراپی مداوم قرار گرفت، اما متأسفانه با وجود فیزیوتراپی، دیگر نتوانست. راه رفتن .

به مرور زمان از اواخر سال گذشته مشکلات راه رفتن او با مشکلات دیگری مانند ذات الریه و عفونت مثانه اضافه شد و او تحت یک عمل جراحی ناموفق قرار گرفت. بنابراین این هنرمند حدود 10 ماه بیمار بود اما در 2 ماه گذشته روند درمان خوب نبود تا اینکه هنر ایران دقایقی پیش این هنرمند را از دست داد.

راد بازیگری در سینما را از اوایل دهه 50 با آثاری چون فاتحین صحرا و خداحافظ رفیق آغاز کرد. شخصیت لوتیور همراه با هیکل و حالت خاص چهره اش، او را به سرعت به اولین بازیگر جوان سینمای ایران تبدیل کرد، به طوری که در فاصله سال های 1350 تا 1357 در 34 فیلم ظاهر شد که یکی از مهمترین این آثار می توان به آن اشاره کرد. منسوب به کافر. به تنگی و مسیر سنگ اشاره کرد.

این بازیگر بین سال‌های 1360 تا 1363 در هفت فیلم خط قرمز، برزخی، دادشاه و عقاب بازی کرد اما لبه تیز ممیزی این بازیگر را نزدیک به دو دهه از سینما دور کرد.

دوئل سال 82 بازگشت قدرتمند راد به سینمای ایران بود. بازگشتی که با سخت گیری این بازیگر در انتخاب نقش ها همراه بود. یکی یکی از کارهایی که در این مدت بازی کرد، بازی تیمسار فلاحی در فیلم چه بود که با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد.

راد در دو دهه اخیر تجربه بازی در تولیدات تلویزیونی و شبکه های نمایش خانگی را نیز داشته است که از جمله این آثار می توان به آثاری چون «در چشم باد»، «سرزمین مادری» و «ترور خاموش» اشاره کرد.

آخرین حضور راد جلوی دوربین مربوط به سریال ارسیه پدری و گیلدخت است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا