سرگرمی

سعید راد بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

بازتاب آنلاین، سعید راد که از اواخر سال گذشته خبرهای نگران کننده ای درباره سلامتی اش منتشر شده بود، دقایقی پیش و تنها 3 ماه قبل از تولد 80 سالگی اش درگذشت.

سعید راد شهریورماه سال گذشته بر اثر زمین خوردن در منزل مجروح شد و پس از مراجعه به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از یک ماه توانست با واکر راه برود.

پیش از این دختر این هنرمند اعلام کرده بود که چون پروتز مورد استفاده به خوبی در پشت او قرار نگرفته بود، مشکلات بعدی پیش آمد و پس از مراجعه مجدد به بیمارستان، مجدداً عمل جراحی انجام شد و به مدت هشت هفته فیزیوتراپی مستمر انجام شد، اما متاسفانه با وجود فیزیوتراپی او دیگر قادر به راه رفتن نبود.

به مرور زمان از اواخر سال گذشته مشکلات دیگری مانند عفونت ریه و مثانه به مشکلات راه رفتن او اضافه شد و او تحت یک عمل جراحی ناموفق قرار گرفت. به طوری که این هنرمند حدود 10 ماه بیمار بود اما طی 2 ماه گذشته روند درمان به خوبی پیش نرفت تا اینکه دقایقی پیش عرصه هنر ایران این هنرمند را از دست داد.

راد بازیگری در سینما را از اوایل دهه 50 با آثاری چون فاتحین صحرا و خداحافظ رفیق آغاز کرد. شخصیت لوتیور در کنار هیکل بدنی و حالات خاص چهره اش او را به سرعت به اولین بازیگر جوان سینمای ایران تبدیل کرد به طوری که در فاصله سال های 1350 تا 1357 در 34 فیلم سینمایی بازی کرد که یکی از مهمترین این آثار را می توان کافر. به تنگی و سیر سنگ اشاره کرد.

این بازیگر در فاصله سال های 1360 تا 1363 در 7 فیلم از جمله خط قرمز، برزخی، دادشاه و عقاب ها بازی کرد اما تیغ تیز ممیزی این بازیگر را درگیر کرد تا نزدیک به 2 دهه او را از سینما دور کند.

دوئل سال 82 بازگشت قدرتمند راد به سینمای ایران بود. بازگشتی که با سخت گیری های این بازیگر در انتخاب نقش همراه بود. یکی یکی از کارهایی که او در این دوره بازی کرد، بازی تیمسار فلاحی در فیلم چه بود که با استقبال تماشاگران و منتقدان مواجه شد.

راد طی دو دهه اخیر بازی در آثار تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی را نیز تجربه کرده است که از جمله این آثار می توان به آثاری چون در چشم باد، سرزمین مادری و وحشت خاموش اشاره کرد.

آخرین حضور راد جلوی دوربین مربوط به سریال ارسیه پدری و گیلدخت است.

خبرگزاری سایت طلا این ضایعه را به جامعه فرهنگ و هنر کشور تسلیت می گوید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا