اخبار روز

سطح شادی و رضایت از زندگی با درآمد بیشتر افزایش می یابد

برخی معتقدند با پول نمی توان شادی را خرید، اما این باور نیز وجود دارد که پول بیشتر بهتر است و شادی را افزایش می دهد. اما آیا نقطه درآمدی وجود دارد که فراتر از آن پول بیشتر به معنای خوشبختی بیشتر نباشد؟

در تحقیقات جدید، «متیو ای. متیو آ. کیلینگزورث، محقق دانشگاه پنسیلوانیا، تلاش می‌کند به این سؤال پاسخ دهد. طبق این مطالعه، پول بیشتر شادی بیشتری را به همراه دارد.

دیجیاتو گفت برای درک ارتباط بین سطح درآمد و سطح شادی، بر اساس گزارش گاردین و تحقیقات کیلینگزورث، 33269 بزرگسال آمریکایی 18 تا 65 ساله که درآمد خانوارشان حداقل 10000 دلار در سال بود مورد بررسی قرار گرفتند. این نظرسنجی همچنین شامل 2178 فرد ثروتمند (افرادی که دارای میانگین دارایی خالص بین 3 تا 7.9 میلیون دلار بودند) را شامل شد. در این تحقیق از افراد خواسته شد میزان رضایت خود را از زندگی خود ارزیابی کنند.

ارتباط شادی و درآمد مردم

نتایج تحقیق نشان می دهد که با افزایش درآمد، روند افزایشی معنی داری در سطح شادکامی وجود دارد. بنابراین از نظر آماری، افراد ثروتمند بسیار شادتر از افرادی هستند که حدود 500000 دلار در سال درآمد دارند. داده ها همچنین نشان می دهد که شکاف شادی بین شرکت کنندگان ثروتمند و با درآمد متوسط ​​حدود سه برابر بیشتر از شکاف بین شرکت کنندگان با درآمد متوسط ​​و پایین است.

به طور خاص، کیلینگزورث می گوید:

تفاوت در رضایت از زندگی بین افراد ثروتمند و کسانی که 70000 تا 80000 دلار درآمد دارند. [در سال] تقریباً سه برابر تفاوت بین افرادی که 70 تا 80000 دلار درآمد دارند [در سال] و این گروه کم درآمد بود.

این تحقیق نشان می‌دهد افرادی که میلیون‌ها دلار ثروت خالص دارند، میانگین رضایت از زندگی خود را با امتیاز ۵.۵ تا ۶ از ۷ ارزیابی می‌کنند، در حالی که این امتیاز برای افرادی که حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند، حدود ۴.۶ است. افرادی که حدود 15000 تا 30000 دلار در سال درآمد دارند نیز به رضایت از زندگی خود نمره 4 داده اند.

اما دلیل این تفاوت بزرگ در رضایت از زندگی افراد ثروتمند طبقات پایین چیست؟ Killingsworth می گوید:

من فکر می کنم وقتی مردم پول بیشتری دارند، کنترل بیشتری بر زندگی خود دارند. “آنها آزادی بیشتری دارند تا آنطور که می خواهند زندگی کنند.”

نتایج این تحقیق حاکی از یافته ای است که با مقاله معروف سال 2010 در تناقض است. این مقاله می گوید که شادی با افزایش درآمد به حدود 60000 تا 90000 دلار در سال افزایش می یابد، اما پس از آن تغییر نخواهد کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا