اخبار روز سینما جهان

سریال کره‌ای «از میان تاریکی»؛ یک شاهکار متفاوت روانشناختی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین – «از طریق تاریکی» بر اساس رمانی نوشته اولین متخصص تحقیقات جنایی کره جنوبی، کیوون ایل یانگ; این رمان نیز از جنایات واقعی الهام گرفته شده است.

به گزارش فرادید؛ جذابیت ویژه این سریال این است که بیشتر بر تفکر درونی قاتلان زنجیره ای تمرکز دارد و همچنین تاثیری را که تحقیق روی آنها بر کارآگاهان می گذارد را به تصویر می کشد. از این نظر، «از میان تاریکی» یک درام عمیق روانشناختی-جنایی است که مخاطب را همراه خود به تاریک ترین و پیچیده ترین لایه های ذهن کارآگاهان و قاتلان می برد.

داستان سریال در دهه 1990 می گذرد. شهروندان سئول پس از یک سری حملات و قتل های وحشیانه، گرفتار ترس فلج کننده شده اند. یک شخصیت مرموز به نام “کلاه قرمزی” زنان را در خیابان ها تعقیب می کند و سپس آنها را به قتل می رساند، ظاهراً بدون انگیزه.

عادت او به حملات تصادفی باعث می شود کارآگاهان نتوانند حرکت بعدی او را پیش بینی کنند. مهم ترین سوال این است که انگیزه او برای ارتکاب قتل چیست؟ پلیس کره برای یافتن پاسخ این سوال تصمیم می گیرد با تقلید از پلیس آمریکا از «پروفیلر» یا کارشناس تحلیل جرم استفاده کند. برای این منظور، گوک یانگ سو، رئیس تیم تجزیه و تحلیل رفتار مجرمانه، سونگ ها یونگ، یک کارآگاه سابق ساکت، گوشه گیر و در عین حال بسیار باهوش را به تیم خود استخدام می کند. گوک معتقد است که استفاده از این روش روانی جدید به پلیس کمک می کند تا “کلاه قرمزی” را بگیرد و به قتل های زنجیره ای او پایان دهد. اما کارشناس قتل یون تائه گو و افسرانش ارزش این رویکرد را زیر سوال می برند و در برابر ورود به چنین قلمرو ناشناخته ای مقاومت می کنند.

حالا آیا سونگا یونگ توانایی جلب اعتماد همکارانش و کشف رمز و راز ذهن قاتلان را دارد؟ آیا او آنقدر باهوش است که از قاتل گول بزند؟ و مهمتر از همه، آیا او استقامت عاطفی برای تحمل این روند را دارد؟

سریال کره ای

یکی یکی از اولین نکات برجسته این سریال درخشش بازیگران آن است. کیم نام گیل (در نقش سونگ ها جونگ) و جین سون کیو (در نقش گوک یونگ سو) دو بازیگر اصلی این سریال هستند که بازی آنها از ثانیه اول تا آخر کاملاً باورپذیر، ظریف و خارق العاده است. آن ها تمام فراز و نشیب های احساسی شخصیت ها و رابطه پیچیده و متفاوت آن ها با دیگر شخصیت ها را بسیار روان، همدلانه و تاثیرگذار به تصویر کشیده اند.

یکی دیگر از نکات مثبت و برجسته در سریال «از تاریکی» این است که علاوه بر فضای تاریک و ترسناک پرونده های جنایی و در عین حال تفاوت آرا و روش کارآگاهان را نشان می دهد، اما در مجموع گرمی است. و تصویر صمیمی از روابط دوستانه. و همکاری بین اعضای تیم تحلیل رفتار مجرمانه را فراهم می کند. این فضا حس امید و همدلی را در بیننده زنده نگه می دارد و نشان می دهد که در تاریک ترین شرایط نیز افراد می توانند با تکیه بر یکدیگر به دنبال نور و عدالت باشند.

علاوه بر این، این سریال به جای پرداختن تنها به جنایات و شیوه های ارتکاب آنها، به اعماق ذهن قاتلان زنجیره ای می پردازد و انگیزه، افکار و احساسات این افراد را به گونه ای به تصویر می کشد که مخاطب را به درک عمیق تری سوق دهد. از تاریکی ذهنشان .

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا