اخبار روز سینما

سریال های مختارنامه و شب دهم از اول محرم پخش می شود!

شبکه آی فیلم برای ماه محرم امسال سه سریال «مختارنامه»، «شب 10» و «جنگ‌ها» را روی آنتن می‌برد.

بازتاب آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه آی فیلم، پخش سریال ویژه ماه محرم از شبکه آی فیلم فارسی از 26 فروردین ماه در نظر گرفته شده است. تیر آغاز خواهد شد.

سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری قرن شانزدهم تیر همزمان با آغاز ماه محرم، هر شب ساعت 22:00 پخش می شود و روز بعد در ساعت 18:00 و 14:00 بازپخش می شود.

«مختارنامه» برای اولین بار مهر در ماه 2089، 40 قسمت از شبکه یک پخش شد.

فریبرز عرب نیا، مهدی فخیم زاده، فرهاد اصلانی، محمد فیلی، رضا رویگیری، نسرین مقانلو، ماه شیره خلیلی، فریبا کوثری، ژاله علو، رضا کیانیان، داوود رشیدی، گوهر خیراندیش، امین زندگانی و… در مختارنامه به ایفای نقش پرداختند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: مختار ثقفی بازنشسته جنگ و جهاد در مزارع حاصلخیز گندم مدائن مزرعه می کند. تا اینکه رزمنده و دوست ایرانی اش «کیان» به دیدارش آمد و از غم و تنهایی امام حسن مجتبی علیه السلام برایش گفت. امامی که سرداران دور و نزدیک او را تنها گذاشتند و به قیمت طلا و جواهر معاویه خیانت کردند. با تداوم جنایات معاویه و بی وفایی مردم به اهل بیت(ع)، واقعه عاشورا رخ می دهد و مختار برای خون سید و سالار شهیدان قیام می کند.

سریال شب دهم به کارگردانی حسن فتحی قرن هجدهم تیر هر شب ساعت 20:00 از شبکه IFilm پخش می شود و دوباره در ساعت 16:00 و 12 روز بعد پخش می شود.
سریال های مختارنامه و شب دهم از اول محرم پخش می شود!

سریال شب دهم برای اولین بار در ماه محرم 1359 از شبکه یک پخش شد.

کتایون ریاحی، حسین یاری، پرویز فلاحی پور، رویا تیموریان، ثریا قاسمی، محمود پاک نیت، پرویز پورحسینی، اکرم محمدی و … از جمله بازیگران «شب دهم» هستند.

داستان «شب دهم» درباره جوانی شرور به نام حیدر خوش مرام (حسین یاری) است که عاشق است. یکی وی از شاهزادگان قاجار (کتایون ریاحی) است. حیدر خوش مرام، لوطی تهران قدیم، می خواهد با این شاهزاده ازدواج کند، اما شاهزاده این را نمی پذیرد. اما با اصرار حیدر خوش مرام مواجه می شود و چون می بیند این شخص دست بردار نیست، شرط می بندد: اگر در زمان حکومت نظامی رضاخان بتوانی ده شب تعزیه بخوانی، با تو ازدواج می کنم. دلیل این حالت شاهزاده بعداً مشخص می شود: حیدر با توجه به خاطراتی که در کودکی از این مراسم داشته تا شب دهم این مراسم را به همراه دوست خوبش یاور و بقیه فرزندانش برگزار می کند. ..

وارث، مجموعه تلویزیونی 1361 به کارگردانی کاظم بلوچی در 16 تیر این ماه هر روز ساعت 17:00 پخش می شود و در ساعت 1:00 بامداد و 9 روز بعد پخش می شود.

سیاوش طهمورت، منوچهر آذرمحمود پاک نیت، شراره دولت آبادی، جلیل فرجاد، الهام پاوه نژاد، شهربانو موسوی و… در سریال «وارث» به ایفای نقش پرداخته اند.

این سریال داستان شخصی به نام آقاجان را روایت می کند که امین یک امانت است. آقاجان سال ها دو صندوق امانی مهم را نگه داشته است: یک خنجر جواهر و یک کتاب ارزشمند که از پدر همسرش به ارث رسیده است. یک شب پیرمردی در خواب به سراغش می آید و از او می خواهد که این وجوه امانی را به وارث اصلی آنها برگرداند. آقاجان تصمیم می گیرد خنجر و کتاب را به ناصر، خواهرزاده اش بسپارد و…

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا