اخبار روز سینما جهان

سریال های محبوب سال ۲۰۲۴ با تم جنگ جهانی دوم؛ از «ظاهر جدید» تا «اربابان آسمان»

گزارش کردن هنگامی که جورجیا هانتر در سال 2017 در مورد مبارزه اجداد لهستانی اش برای زنده ماندن از هولوکاست نوشت ما افراد خوش شانس بودیم، به او گفته شد که بازار ادبیات جنگ جهانی دوم “اشباع شده است”. این جمله قصد دارد او را از ادامه داستان دردناک خانواده اش منصرف کند، بلکه تاییدی بود بر وجود رمان ها، فیلم ها و سریال های زیادی در این زمینه.

روزویاتو نوشت، زمانی که هانتر و تهیه کنندگان توماس کیل و اریکا لیپس یک سریال هشت قسمتی را بر اساس این کتاب ساختند که در ماه مارس نمایش داده شد، تغییری نکرد.
می دانستیم که با چنین داستانی باید از خلاصه داستان فراتر برویم. این بسیار مهم بود که مطمئن شویم مردم کل داستان را می‌شنوند، مخصوصاً هنگام تبلیغ سریال. فکر می‌کردم درباره هولوکاست چیزهای زیادی می‌دانم، اما بلافاصله پس از خواندن کتاب جورجیا، متوجه شدم که داستان‌هایی در تاریخ این خانواده وجود دارد که قبلاً هرگز نشنیده بودم.

این دیدگاه تازه همان چیزی است که پنج نمایش متمرکز بر جنگ جهانی دوم را که امسال برای جایزه امی رقابت می‌کنند، به هم پیوند می‌دهد: ما خوش شانس بودیم، استادان هوا، نگاه جدید. سریال The Tattooist of Auschwitz و سریال All the Light We Cannot See.

این موج عظیم محتوا 85 سال پس از شروع جنگ با حمله هیتلر به لهستان در سال 1939، رویدادی که در We Were Lucky به تصویر کشیده شده است، می آید.
این سریال داستان قبیله کورک را روایت می کند که به مدت نه سال در چهار قاره پراکنده شده اند و سعی می کنند راهی برای بازگشت به هم پیدا کنند.

این داستان یک خانواده معمولی است که در دوران وحشتناکی قرار دارند. آنها باید زنده بمانند و راه هایی برای ادامه زندگی بیابند. بچه دار شدند، موسیقی ساختند و عاشق شدند.

زندگی در شرایط سخت در طول جنگ و پس از آن الهام بخش تاد ای. کسلر برای خلق ظاهر جدید سریال استخدام شد. این سریال داستان زندگی طراحان مد کریستین دیور (با بازی بن مندلسون) و کوکو شانل (با بازی ژولیت بینوش) را روایت می کند.

کریستین دیور و کوکو شانل هر دو بنیانگذار خانه های افسانه ای هستند که هنوز هم پابرجا هستند.

سریال محبوب 2024 با موضوع جنگ جهانی دوم; از جانب

دیور رویاپردازی حساس است که خواهر کوچکترش کاترین (با بازی میزی ویلیامز) به مقاومت ضد آلمانی می پیوندد و زمانی را در اردوگاه کار اجباری راونسبروک می گذراند. در طرف دیگر داستان، شانل یک کارآفرین زیرک و خودساخته است که مخفیانه با نازی ها همکاری می کند.

این سریال منجر به بحث های بحث برانگیز در مورد پیامدهای اخلاقی ارتباط شانل با نازی ها در طول جنگ شده است. کسلر می‌گوید این انتقاد شدیدترین انتقادی بود که او تا به حال با آن مواجه شده است. اما به جای قضاوت در مورد چگونگی زنده ماندن، او بیشتر علاقه مند است که مخاطب را در بلاتکلیفی بی پایان زندگی در یک شهر اشغالی قرار دهد.

سریال محبوب 2024 با موضوع جنگ جهانی دوم; از جانب

همه نورهایی که نمی توانیم ببینیم، بر اساس رمان پرفروش آنتونی دوئر، ماری لورا (آریا میا لوبرتی)، دختر نابینای فرانسوی را دنبال می کند که در شهر سن مالو زندگی می کند و مخفیانه کدهای رادیویی را برای متفقین پخش می کند. ، در حالی که با احتیاط در همان خیابان هایی که نازی ها حضور دارند قدم می زنند.

داستان او نیز تحت شرایط خاصی یک داستان عاشقانه است، زیرا ماری لورا عاشق یک سرباز نازی جوان در ماموریت توقف پخش غیرقانونی رادیو می شود.

تاتو آشویتس نیز تنش و زیبایی را در ظهور غیرمنتظره عشق می یابد. مینی سریال تاتو آشویتس داستان واقعی دلخراش لودویگ “لالی” سوکولوف، یهودی اسلواکی را روایت می کند که در طول جنگ جهانی دوم از بازداشت در آشویتس جان سالم به در برد. این مجموعه بر اساس رمان پرفروش هدر موریس، با هدف اقتباس صادقانه از داستان لالی و تجربیات او در ادای احترام به میلیون‌ها نفری که در اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها جان باخته‌اند، ساخته شده است.

سریال محبوب 2024 با موضوع جنگ جهانی دوم; از جانب

در میان وحشت، بارقه های امید در داستان این سریال ظاهر می شود و لالی از عشق ممنوعه اش به یک زندانی آرامش می یابد.

باور این ایده که عشق می تواند در وحشتناک ترین مکان ها، مانند اردوگاه کار اجباری دوران هولوکاست، شکوفا شود، سخت است. با این حال، لالی سوکولوف و گیتا فورمن، دو زندانی اسلواکیایی در آشویتس II-بیرکناو، در واقع با هم آشنا شدند، عاشق هم شدند، از اردوگاه ها جان سالم به در بردند و زندگی طولانی با هم داشتند.

شاید سنتی ترین سریال جنگ جهانی دوم Lords of the Sky باشد که داستان جدیدی از نگاه خلبانان آمریکایی ارائه می دهد. استیون اسپیلبرگ، تام هنکس و گری گوتزمن تهیه کنندگان اجرایی این سریال هستند.

گوتزمن در این باره گفت:

جنگ جهانی دوم واقعاً بهترین نمونه نبرد بین خیر و شر و حق و باطل است. داستان های بزرگی از آن جنگ بیرون می آید. این داستان ها می توانند نماد هر چیزی که می خواهید در مورد جهان امروز یا گذشته جهان بگویید. احتمالاً به همین دلیل است که ما جذب این ایده شده ایم.

در حالی که انتشار این پنج سریال جنگ جهانی دوم در عرض چند هفته اتفاقی است، اما هیچ یک از سازندگان سریال از زمان بندی آن غافلگیر نشده اند و همچنین پیش بینی نمی کنند که علاقه بینندگان به این موضوع به این زودی ها کاهش یابد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا