اخبار روز

سریال نون خ 5 – مگتو

تاکنون چندین فصل از این سریال پخش شده و هر فصل حرف جدیدی برای گفتن دارد و توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. برای تماشای قسمت های فصل پنجم روی لینک زیر کلیک کنید.

فصل پنجم سریال نون خا را تماشا کنید

خیابان ظهر 5 قسمت اول

تمام فصل های سریال نون خا

سریال نون خا درباره شخصی به نام نورالدین خانزاده است که در طول داستان حوادث و حواشی مختلفی داشته و بر این اساس هر بار داستان جدیدی یا به عبارتی فصل جدیدی از سریال ساخته می شود. در نوروز 1403 پس از مدت ها انتظار، قرار است فصل پنجم این سریال پرمخاطب روی آنتن شبکه یک سیما برود. رسانه ویدیویی فام این امکان را به شما می دهد که بدون نیاز به تلویزیون، این سریال را از طریق لپ تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود تماشا کنید. به همین دلیل می خواهیم نگاهی به این سریال بیندازیم و با عوامل، بازیگران و تاریخچه سریال بیشتر بدانیم.

نگاهی به فصل پنجم سریال نون خا

سریال نون خ 5 به تهیه کنندگی مهدی فرجی و کارگردانی سعید آقاخانی برای نوروز و رمضان 1403 آماده پخش است و این مجموعه 25 قسمتی به موضوعاتی چون محیط زیست، میراث فرهنگی، مسائل قومیتی و واحد آنها می پردازد و دارای طنز است. و داستان جذاب نورالدین در این فصل روستای خود را ترک می کند و این بار به کرمان و چابهار سفر می کند. به همین دلیل گروه سازنده و عوامل کرمان، سیستان و بلوچستان به شهرهای چابهار و دیگر شهرهای این منطقه سفر کردند و داستان سریال علاوه بر کردها به چند قوم دیگر نیز می پردازد.

در فصل های گذشته شاهد بودیم که این سریال با شوخ طبعی به تورم، گرانی، حواشی فوتبالی، اختلاس، روابط بین الملل و… پرداخته است و در این فصل قصد دارد داستانی شیرین از سه منطقه ایران را روایت کند و همین اتفاق هم افتاد. . همین موضوع باعث می شود داستان این فصل از سریال برای مخاطب شیرین تر از فصل های قبل باشد.

سازندگان سریال نون خا سعی کرده اند با افزودن و حذف شخصیت های مهمان در طول ساخت فصل های مختلف این سریال، شخصیت های اصلی و اصلی را حفظ کنند. از این رو سعید آقاخانی در نقش نورالدین خانزاده، سلمان در نقش کاظم نوربخش، خلیل در نقش حمیدرضا آذرنگ، کیوان در نقش سیروس ممننت، کاووس در نقش ماشاءالله وروایی، اوس غلام در نقش رضا رشیدی، پاشا جمالی در نقش مهیار و وحید در نقش سید حسین موسوی شخصیت های اصلی فیلم هستند. سریالی که سازندگان «نون خا» آن را برای فصل جدید رزرو کرده اند.

در مورد نام سریال هم جالب است بدانید که نون خا مخفف نام نورالدین خانزاده شخصیت اصلی سریال است. گفته می شود در این فصل بازیگران محلی کرمان و چابهار حضور دارند و با لهجه شیرین خود صحبت خواهند کرد. جالب است بدانید که در سریال نون خا به ندرت از بازیگران معروف استفاده می شود به جز بازیگرانی که بار اصلی این سریال را به دوش می کشند. به غیر از سعید آقاخانی، این بازیگران بیشتر اهل محل هستند که در تئاتر بازی می کردند.

با سعید آقاخانی آشنا شوید

سعید آقاخانی به عنوان کارگردان و شخصیت اصلی این سریال بازی می کند. البته کمتر کارگردانی وجود دارد که بتواند هم پشت صحنه و هم جلوی دوربین را از عهده بگیرد. اما به نظر می رسد سعید آقاخانی به وظیفه خود برخاسته و آن را به خوبی انجام داده است. البته او علاوه بر این سریال در «راه ده رو» و «بیمار استاندارد» نیز حضور داشت و کارگردانی کرد که هر کدام نقش متفاوتی را ایفا کرد.

حتی مبدأ داستان و خلق داستان هم ایده سعید آقاخانی بوده است. او معتقد بود اگر داستان بر قومیت خاصی متمرکز شود و مردم را با پوشش، لهجه و آداب و رسوم آن قبیله آشنا کند، کار شیرین تر و محبوب تر می شود. از آنجایی که سعید آقاخانی یک کرد اصیل و مخلص است، تصمیم بر این شد که محوریت داستان سریال نون خا روی مردم کردستان باشد.

اگر دوست دارید در مورد سعید آقاخانی بیشتر بدانید، بگویم؛ اولین حضور آقاخانی در عرصه بازیگری. او اولین حضور تلویزیونی خود را در سریال پرواز 57 ساخته مهران مدیری انجام داد. اما چیزی که او را به شهرت رساند، بازی سعید در اپیزود خندایی و سعید از سریال ساعت خوش بود. او در نقش هایی چون ناصر در سریال من مستجرم و خیری در چاردیواری بسیار موفق بود.

پس از آن آقاخانی فعالیت خود را در سینما و تلویزیون گسترش داد و با عناوین مختلفی مانند بازیگر، کارگردان، نویسنده و کارگردان در این عرصه ظاهر شد. از نظر کارگردانی، «دزد و پلیس» و «شب عید» از آثار دلنشین او هستند. همه اینها قبل از ساخت نون خا اتفاق افتاد. نون خا نه تنها بهترین کارگردان و بازیگر سعید آقاخانی بود، بلکه بهترین بازیگر نیز بود یکی یکی از بهترین سریال های ایرانی محسوب می شود.

آنچه در مورد فصل های قبلی سریال نون خا باید بدانید این است که فصل اول نون خا حول محور مشکلات اقتصادی تخم مرغ فروشان می گذرد و فصل دوم آن به زلزله سال 1376 در استان کرمانشاه می پردازد. اما داستان فصل سوم سریال نون خا ادامه فصل های قبل است. این فصل درباره ماجراهای نوری و روستاییان است. درباره کیوان، پدر مهیار و ماجرای اعتیاد و ازدواج او و اتفاقات دیگر در روستای «نون خا»!

در سریال Noon Kh 4 پس از حمله گله گرگ به روستا و نابودی گاوها و گوسفندان روستاییان، زندگی روستاییان با چالش جدیدی روبرو می شود. ده بزرگ سعی می کنند با شکار گرگ ها وضعیت را عادی کنند، اما هر بار به دلایلی شکست می خورند و ما همچنان شاهد تفاوت بین ده بالا و پایین خواهیم بود.

آخرین کلمه

فصل های قبلی نون خ یکی این یکی از بهترین برنامه های سال های اخیر بود، بنابراین فصل پنجم مانند قسمت های قبلی هیجان زیادی را به همراه داشت و طرفداران زیادی را به همراه داشت. سریال نون خا 5 قرار است بعد از شام قدر و در ایام نوروز 1403 حوالی ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش شود. در صورت تمایل به تماشای فصل های قبلی این سریال می توانید آن را در قسمت فیلم و سریال سایت فام www.fam.ir دنبال کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا