اخبار روز سینما جهان

سریال «نبرد گوریو-خیتان»؛ این شاهکار میخکوب‌کنندۀ کره‌ای را از دست ندهید

این از آن دسته سریال هایی نیست که زمان را برای جذب مخاطب تلف می کند. جذابیت گیرا و میخکوب کننده آن از اولین سکانس قسمت اول شروع می شود. سکانسی از یک نبرد بزرگ که هیجان، اضطراب و خونریزی یک میدان جنگ را به شکل قابل قبولی به مخاطب ارائه می دهد و در عین حال رگه طنز بسیار کمرنگ اما دلنشینی را می توان در آن حس کرد. طنز البته به زودی جای خود را به شور وطن پرستانه می دهد.

یکی شاید یکی از بزرگترین هنرهای سریال سازان کره ای این باشد که می توانند چندین ژانر مختلف را به شکلی مناسب ترکیب کنند و داستان های خود را مانند نقاشی های رنگارنگ و پرجزئیات به مخاطب ارائه کنند.

«نبرد گوریو خیتان» نیز نمونه ای درخشان از این هنر داستان نویسی است. ترکیبی از جنگ، سیاست، دسیسه، عشق، فساد، بازی های قدرت پنهان، معصومیت، خشم و به طور خلاصه هر آنچه از یک درام درجه یک انتظار دارید.

داستان سریال در قرن یازدهم پس از میلاد و در زمان پادشاهی گوریو (که به نوعی وارث پادشاهی قدیمی گوریو است) می گذرد. در این زمان بود که مردم بیابان نشین خیتان شروع به تصرف سرزمین های مختلف کردند و سرزمین های وسیعی در آسیا از جمله تمام مغولستان و بخش بزرگی از چین امروزی را تحت امپراتوری خود قرار دادند. در سال 1009، خیتان ها به مرز گوریو رسیده اند و می خواهند این سرزمین را به قلمرو خود اضافه کنند.

از سوی دیگر، دادگاه گوریو درگیر هزاران دسیسه و ماجراجویی است. امپراطور دائماً مشغول مهمانی و مهمانی است و مادرش نقشه های خود را برای آینده پادشاهی ترسیم می کند. موضوع اصلی دربار این است که با توجه به بی فرزندی پادشاه، چه کسی عنوان ولیعهد را به دست می آورد. این داستانی است که شاه و مادرش و البته جناح های مختلف دربار را در مقابل هم قرار می دهد.

اما در خارج از دربار و در مرزهای گوریو، هر روز تنش بین گوریو و خیتان خود را قوی‌تر نشان می‌دهد. چگونه برای این نبرد عظیم و سرنوشت ساز آماده شویم؟ یا اصلا باید دعوا کرد یا باید مذاکره کرد؟ اینها سوالاتی است که رهبران نظامی و سیاسی کشور با آن روبرو هستند.

داستان سریال به قدری مفصل است و اتفاقات زیادی در هم تنیده شده است که نمی توان حتی خلاصه ای از اتفاقاتی که در قسمت اول رخ می دهد را خلاصه کرد. این داستان در هم تنیده با روایتی سریع به مخاطب ارائه می شود که جذابیت آن را دو چندان می کند. به خصوص که در این مسیر غافلگیری و اتفاقات غیرمنتظره کم نیست.

سریال «نبرد گوریو-خیتان»؛ این شاهکار میخکوب‌کنندۀ کره‌ای را از دست ندهید

جلوه بصری سریال بسیار سطح بالا و چشم نواز است و از صحنه های کاخ گرفته تا میدان های جنگ همگی پر از رنگ و نور و انرژی هستند. بازی های سریالی نیز همدلانه، باورپذیر و فریبنده هستند. به خصوص بازیگرانی مانند کیم دونگ جون و چوی سو جونگ در این سریال درخشش قابل تحسینی از خود نشان داده اند.

نبرد گوریو-خیتان یکی این سریال یکی از تحسین شده ترین سریال های کره ای در نزد منتقدان و مخاطبان است. پخش این سریال از حدود دو ماه و نیم پیش آغاز شده و تا امروز 21 قسمت از آن پخش شده است.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا