اخبار روز سینما جهان

سریال «سانی»؛ کمدی رازآلود یک ربات ژاپنی

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاین، با توجه به خطرات متعدد و شناخته شده هوش مصنوعی مانند تولید اطلاعات نادرست، شاید اعتماد به آن احمقانه به نظر برسد. اما اگر هوش مصنوعی تنها چیزی باشد که می توانید در زندگی خود به آن اعتماد کنید چه؟ این مشکل اصلی سریال «سانی» است. تلفیقی از درام، کمدی و معمایی با المان های تکنولوژیکی که کاملا قابل تامل و جذاب است، هرچند گاهی سرعت و ریتم کندی دارد.

فرادید نوشت: این سریال بر اساس رمان «دفترچه تاریک» نوشته کالین او. سالیوان (2018)، راشیدا جونز را در نقش سوزوکی ساکاموتو، زن آمریکایی ساکن کیوتو به تصویر می‌کشد. زنی که شوهر و پسرش پس از سانحه هوایی ناپدید شده اند.

سوزوکی از غم و اندوه این وضعیت غرق شده است، اگرچه او به طور طبیعی حساس و گوشه گیر بود. مسیر اصلی داستان از جایی شروع می شود که همکار شوهر سوزوکی برای او هدیه عجیبی می آورد. روباتی شاد به نام سانی که توسط شرکت شوهر سوزوکی ساخته شده است. ظاهرا شوهر سوزوکی، ماسا (با بازی هیدتوشی نیشیجیما) این ربات را مخصوص سوزوکی طراحی کرده است. البته این عجیب است زیرا تا جایی که سوزوکی می دانست، کار ماسا ساخت یخچال بود.

آشکار شدن تدریجی حقایق در مورد ماسا، همراه با حضور این ربات خانگی که در ابتدا تلاش می کند با خشونت از او مراقبت کند، جستجوی حقیقت را آغاز می کند. سوزوکی باید از انزوا خارج شود و به دنبال کشف حقیقت باشد. آیا ممکن است شغل مخفی ماسا در رباتیک ربطی به ناپدید شدن او به همراه فرزندشان داشته باشد؟ آیا آنها می توانند هنوز زنده باشند؟

در طول داستان، سوزوکی در نهایت با دختری به نام میکسی که در یک کافه کار می کند دوست می شود. حالا این دو زن به همراه سانی که سوزوکی با اکراه به آنها اعتماد کرده، با نیروهایی روبرو می شوند که قدرت و ظلم آنها فراتر از تصور این سه نفر است.

این سریال از نظر کمدی و معمایی واقعا قوی و دیدنی است. از نظر کمدی، تضاد رفتار و شخصیت سوزوکی از یک سو و شوخ طبعی و شادی کودکانه سانی از سوی دیگر، موقعیت های خنده داری بسیاری را ایجاد می کند.

از نظر رازآلود بودن، علاوه بر اینکه کل داستان بر اساس معمای ناپدید شدن همسر سوزوکی است، حضور سانی نیز در خود رازهایی دارد; به خصوص که ما دقیقاً مطمئن نیستیم که آیا سانی فقط در این ظاهر مهربان و شادی که نشان می دهد خلاصه می شود یا اینکه جنبه های مرموز و احتمالاً تاریکی نیز دارد. به خصوص که در یک صحنه مرموز در ابتدای سریال شاهد رباتی شبیه سانی هستیم که مردی را با صندلی می کشد!

اما این سریال ایراداتی هم دارد یکی در میان آنها ممکن است عوارض اضافی و داستان های جانبی در مورد دنیای زیرزمینی جنایتکاران فناوری باشد که به درستی برای مخاطب حل نشده است. علاوه بر این، گاهی اوقات ریتم داستان کند به نظر می رسد.

با وجود این ها، سریال «سانی» کاملاً توصیه می شود. این یک کمدی متفاوت درباره یک زوج عجیب و غریب و یک ربات عجیب‌تر است. داستانی که ترکیبی از پیچش های داستانی و سوالات عمیق در مورد تکنولوژی و انسانیت است.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا