اخبار روز سینما

سریال را با خونسردی تقدیم می کنیم. سایت بازتاب آنلاین

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

  • نام سریال: Cold Blood
  • سال انتشار: 1401
  • ژانر: کارآگاهی، معمایی
  • کارگردان: امیرحسین ترابی
  • تهيه كننده: بهمن کامیار
  • تعداد قسمت ها: 18

بازیگران: امیر آقایی، شهرام هخیت دوست، سارا رسول زاده، نیما شعبان نژاد و…

خلاصه سریال

در سریال خونسرد با سرگرد طلوعی برای حل پرونده های مختلف قتل در هر قسمت از سریال هستیم. اما از طرفی دوست صمیمی سرگرد طلوعی، کسری کیا که پزشک قانونی است، غیر از شغلش فعالیت های دیگری هم دارد که هیچکس از آن خبر ندارد. او روش خاص خود را برای برخورد با مجرمان دارد.

علاوه بر این داستان، در طول داستان به بررسی گذشته کسری و خواهرش سارا می پردازیم تا زندگی آنها را لایه به لایه بررسی کنیم.

در مورد سریال

امیر آقایی (در نقش کسری) بازیگر و شخصیت اصلی آن خونسرد است. شهرام حقدوست در نقش سرگرد طلوعی مسئول پرونده قاچاقچیان انسان و لیندا کیانی، سارا بهرامی و نیما شعبان نژاد از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می پردازند.

لیندا کیانی با خونسردی

تاریخ خون سرد با فرار لیلا کریمی (لیندا کیانی) از چنگال کسانی که او را در سیاهچال اسیر کردند آغاز می شود. جایی که دختران دیگری از ملیت های دیگر هستند. مکانی پنهان در قلب یک باشگاه بزرگ. جایی که «ماهی تازه» برای استفاده به افراد ثروتمند و مافیای ترکیه فروخته می شود. فرار لیلا و تصادف او با ماشین باعث می شود پلیس ترکیه او را به ایران بازگرداند و این آغاز جستجوی پلیس در این پرونده است. جستجویی که به زودی به سرنخ می رسد. سرنخی به امیر شهسواری (امیررضا دلاوری)، صاحب وب سایتی که افراد برای مهاجرت به آنجا مراجعه می کنند و سپس کسانی که ویزای آنها صادر نمی شود، طی یک پروسه و با وعده وعید فریب خورده و به دام می افتند.

امیر آقایی در سریال خونسرد

این سریال با چنین طرح جالبی ادامه پیدا می کند. اگرچه ایده «گرفتن حرامزاده و دخالت و فشار خارجی برای رهایی او» ایده جدیدی نیست. اما سریال شخصیتی مرموز و جذاب را به این شکل ارائه می کند. کسرا (پسر) یک پزشک مرموز است که ورزش می کند، تشریح می کند (کاری که از کودکی انجام داده است)، به شاگردانش آموزش می دهد، با پلیس و پزشکی قانونی همکاری می کند و در عین حال به تنهایی کارها را انجام می دهد. و خلاف قانون جهت کار بالغ و منسجم است. اگرچه نمی توان دکوپاژ یا صحنه پردازی معنادار و گویا را در آن دید، اما به راحتی و به خوبی داستان خود را روایت می کند و جلو می رود و اثری از جهش های روایی و بصری در آن دیده نمی شود. البته ردپایی از کارگردانی تیزر در قسمت هایی از فیلم دیده می شود.

آخرین کلمه

نکته دلگرم کننده سریال این است که می تواند مخاطب را نسبت به شخصیت کسری کنجکاو کند. اینکه بتواند از کار او مطلع شود و رازی را که سریال برای این شخصیت در نظر گرفته است فاش کند…

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا